Beantwoord

Is het mogelijk om alleen een gastennetwerk op Experia box V12 in te stellen en niet op SuperWifi 2?

  • 17 April 2024
  • 5 reacties
  • 53 keer bekeken

Hallo,

Afgelopen nacht heb ik eindelijk firmware V12.C.23.15.06 op de Xperiabox gekregen. Ook beide bedraad aangesloten superwifi 2 punten zijn geüpdatet naar versie SW2.C.24.03.00.

Ik had gehoopt dat ik na deze update de wifi instellingen separaat kon regelen. Graag wil ik op de Xperiabox V12 alleen het gastennetwerk actief. Op de beide superwifi punten alleen de standaard wifi actief en dus niet het gastennetwerk.

Is dit mogelijk? De apparaten vormen samen een mesh netwerk. De reden waarom ik dit graag wil is de ether niet vol te slingeren met allerlei gastennetwerken die toch niet gebruikt worden.

 

Alvast bedankt!

icon

Beste antwoord door BruisTablet 17 April 2024, 21:37

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Graag wil ik op de Xperiabox V12 alleen het gastennetwerk actief. Op de beide superwifi punten alleen de standaard wifi actief en dus niet het gastennetwerk.

Is dit mogelijk?

Nee. dat is niet mogelijk. Zo is het systeem niet bedoelt. 

Ok bedankt voor je reactie

Reputatie 7
Badge +8

Het lijkt wel of de ether vrij vol staat met wifinamen maar in de praktijk neemt het uitzenden van de wifinamen niet zoveel ruimte in beslag. De ether komt pas vol(ler) te zitten als er daadwerkelijk mee gecommuniceerd wordt.

En wat u wil is uiteindelijk wel mogelijk maar alleen wel met een beetje creatief geklus en een simpel en goedkoop wifi access point. Je zou dan de gastnetwerk functie moeten uitlaten zodat het ook niet op de sw2 terechtkomt en dan voor het gastennetwerk een los accespoint via ethernet op de v12 moeten aansluiten. Later kan die dan op poort 4 worden aangesloten van het modem zodat het gastenverkeer volledig gescheiden is. Deze functie is al beschikbaar op de v14 modem software versie die nieuwer is als de v12. Aangezien kpn met dezelfde software bezig is voor meerdere modellen is het een kwestie van tijd voordat die functie ook bij de v12 beschikbaar komt.

Het is alleen alles bij elkaar genomen nogal veel moeite lijkt mij om een gastnetwerk alleen te laten uitzenden vanuit de v12.

Reputatie 7
Badge +24

Later kan die dan op poort 4 worden aangesloten van het modem zodat het gastenverkeer volledig gescheiden is. Deze functie is al beschikbaar op de v14 modem software versie die nieuwer is als de v12. Aangezien kpn met dezelfde software bezig is voor meerdere modellen is het een kwestie van tijd voordat die functie ook bij de v12 beschikbaar komt.

Als het de bedoeling is dat deze functie ook op de KPN Box 12 terecht komt, waarom zit die functie er dan niet allang in?

Reputatie 2
Badge

Omdat KPN zijn eigen firmware op de modems plaatst kan er aanpassingen gedaan worden. Eind dit jaar gaan de V10 modems ook mee doen met mesh netwerk van de superwifi 2.0. Welliswaar met wifi5 dan 

Reageer