Beantwoord

Kabel voor SuperWifi kapot, hoe krijgen we een nieuwe?

  • 28 March 2024
  • 7 reacties
  • 145 keer bekeken

Hallo,

Bij mijn kleinzoon is de kabel van zijn wifi booster (WB-18R12FG) defect. Wij hebben inmiddels stad en land afgezocht naar een vervangende kabel omdat we 0800 - 0402 te horen kregen dat KPN dergelijke kabels niet meer levert. Dit betekent dat mijn kleinzoon niet meer optimaal kan genieten van het gamen met zijn PS5.

Heeft iemand een gouden tip, heeft iemand zo'n kabel liggen die hi/zij niet meer gebruikt (eventueel met booster) die hij/zij voor een net bedragje wil verkopen.

 

Graag een reactie.

 

icon

Beste antwoord door RBxx 28 March 2024, 22:25

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Charles W. 

Volgens mij is dat de adapter van de SuperWifi 2. KPN kan die via 0800-0402 helaas niet nasturen, maar je kunt deze wel omruilen in de KPN Winkel. Jammer dat de medewerker dat niet heeft aangegeven.

Voor meer informatie kan je dit Kennisbank artikel lezen: 

Het is wel afhankelijk van de voorraad in de winkel, het kan zijn dat ze het niet op voorraad hebben.

Dank voor je snelle reactie. Helaas is dit het theoretische verhaal, de praktijk is zoals ik heb ervaren weerbarstiger.

Zoals ik al aangaf, heb ik stad en land afgezocht. Concreet betekent dit dat ik ook met 0800-0402 contact heb gehad en in een paar KPN-winkels ben geweest.

Overal werd ik goed geholpen, echter zonder enig resultaat.

De KPN-winkel heeft de betreffende kabel niet meer. In 2 gevallen kreeg ik een kabel mee die alle kabel internet winkels ook aanbieden, maar niet past.

0800-0402 heeft echt alles gedaan wat maar kon. Helaas was de conclusie dat de KPN deze kabel niet meer levert en ik mijn heil moet gaan zoeken op bij Marktplaats op internet. Kortom, de ondersteuning door KPN van de super wifi booster is niet meer.

 

Reputatie 7
Badge +21

Spijtig om te horen @Charles W. , dan moet ik dus ook zuinig zijn op mijn adapters 😉.

Ik zal dit navragen bij de KPN moderators.

Reputatie 7
Badge +12

Hoe oud is je superwifi punt? Want als er garantie op zit moet het gewoon te regelen zijn.

Is dit de zwarte of de witte Superwifi?

Voor de witte zullen ze mijns inziens inmiddels wel op zijn. Dat is al een ouder model.

Helaas dus de witte

 

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Charles W. 

Ik heb net van een moderator gehoord dat hij ook voor de witte SuperWiFi nog een optie in het systeem ziet om een adapter toe te sturen. Het advies is om morgen toch nog een keertje te bellen. Lukt het niet, meldt het hier. Dan kijkt een moderator er verder naar zodra dit topic aan de beurt is.

Reageer