Beantwoord

Kan ik een utp splitter gebruiken om mijn SuperWifi punt aan te sluiten op mijn Experia Box?

  • 13 March 2024
  • 3 reacties
  • 94 keer bekeken

Ik wil graag Superwifi aansluiten, alleen zijn alle 4 de utp poorten op de Experia box V10 bezet. Kan ik een (willekeurige) utp splitter op de Experia box aansluiten? 

icon

Beste antwoord door RBxx 13 March 2024, 12:22

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Nee @Wimki22 , daarvoor moet je een switch gebruiken. Geen splitter, die werkt niet.
Met de switch kun je het aantal Ethernetpoorten van je modem uitbreiden.

Zie bijvoorbeeld de webshop van KPN → Switches (kpn.com)

Reputatie 7
Badge +24

Geen splitter. Dat is een vies woord in een utp netwerk. Switch is het juiste woord. Ja, u kunt in principe elke switch gebruiken. Maar kies niet de allergoedkoopste die op bol.com kan vinden. Want dan is de kans aanwezig dat die maar op 100 mbit  werkt. En dan blijven de SuperWiFi's oranje branden. 

KPN verkoopt ze zelf:

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/511342/switch-netgear-gs105e/?pageCount=1&pos=2052

Als alle utp-poorten op je Experia Box V10 bezet zijn en je wilt Superwifi aansluiten, kun je helaas niet zomaar een willekeurige utp-splitter gebruiken. Een utp-splitter verdeelt het signaal niet zoals je dat zou willen.

Een betere oplossing zou zijn om een switch te gebruiken. Een switch kun je aansluiten op een van de vrije utp-poorten op je Experia Box. Hierdoor creëer je extra utp-poorten om meer apparaten, zoals Superwifi, aan te sluiten.


 

Admin: bericht aangepast op basis van onze huisregels. Zelfpromotie is niet toegestaan

Reageer