Beantwoord

Kan niet inloggen in de Experia Wifi

  • 26 March 2024
  • 8 reacties
  • 77 keer bekeken

Kan niet inloggen in de Xperia Wifi vesterker (Zwarte vierkante type). Heb reset gedaan. Er zit geen sticker op de Versterker. Lukt niet met admin en admin. Ook niet met SSID naam. Kan via windoss 11 wel het Ip adres zien. Ook zie ik de SSID nl BWA-5CAB9A en ik zie ook een heel moeilijk wachtwoord wat wel werkt. Maar ik wil dit wachtwoord wijzigen in een eenvoudig wachtwoord, maar kan niet inloggen.

icon

Beste antwoord door RvBr 26 March 2024, 16:20

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Zit er ook geen label aan de onderzijde van de voet ?

Daar staat het Web password waarmee je kan inloggen in de webinterface via http://192.168.2.150
De gebruikersnaam is admin

Ook geen sticker onder het voetje. In mijn Zyxel modem zie ik de IP 192.168.1.251 en zelfs het Mac adres. na de reset zou je als naam weer admin verwachten en ook als wachtwoord admin. Maar wat ik ook invul of reset ik kom er niet in.

Ook geen sticker onder het voetje. In mijn Zyxel modem zie ik de IP 192.168.1.251 en zelfs het Mac adres. na de reset zou je als naam weer admin verwachten en ook als wachtwoord admin. Maar wat ik ook invul of reset ik kom er niet in. Ruud weet je een oplossing, ik kan de gebruikersnaam invullen en een wachtwoord, je zou denken na de reset moet dit vrij standaard zijn toch, kun je overnieuw beginnen? Groet Rob

 

Reputatie 7
Badge +24

Het standaard wachtwoord is niet "admin". Dat wachtwoord is uniek. Bij elke Experia WiFi anders. Het staat op de sticker. Als de sticker weg is komt u er nooit meer in.

Heeft u nog meer versterkers van KPN? Of een KPN Box 12 of Experiabox v10a? Dan kunt u die eerst instellen en vervolgens deze Experia WiFi toevoegen. Daarvoor heeft u geen wachtwoord nodig.

Dag Nick, ben bang dat je gelijk hebt. De Wifi versterker is wel in bedrijf, ook na de reset in Windows 11 kan je op Wifi klikken en dan zie je dat ingewikkelde wachtwoord waar ik niet blij van wordt. Maar als ik het opnieuw invoer dan werkt het wel, dus dan zal ik dit zo moeten houden en kan dit wachtwoord niet meer vereenvoudigen en gelijk maken aan mijn Zyxel modem. Als iemand nog iets anders weet dan houd ik mij aanbevolen. Groet Rob

Het wachtwoord van de Experia wifi is binnen het menu van het wifipunt aan te passen naar een eigen wachtwoord, heb ik ook meteen gedaan, zo heb ik ook meteen de standaard wifinaam SSID en standaard wifi wachtwoord gewijzigd, zodat e.e.a. niet te herleiden is naar een KPN-product. @RvBr 

Bij de nieuwste KPN-modem/routers, 12 en 14, wordt je dringend geadviseerd het modemwachtwoord en SSID en wifiwachtwoord meteen aan te passen, anders kun je bepaalde wifi-onderdelen niet meer gebruiken omwille van de veiligheid.

De gebruikersnaam van de wifipunten is altijd admin, maar die hoef je nooit in te geven, want die staan al voor-ingevuld.

Ik heb een superwifipunt 2 en een Experiawifi, en beide gebruikersnamen zijn identiek, admin dus.

Reputatie 7
Badge +21

Tja @N.N. dat zou kunnen als topicstarter het inlogwachtwoord had. Maar zonder het etiket met daarop het web password gaat inloggen niet lukken.

Tja @N.N. dat zou kunnen als topicstarter het inlogwachtwoord had. Maar zonder het etiket met daarop het web password gaat inloggen niet lukken.

Daar heb je ook weer gelijk aan @RBxx 

Reageer