Vraag

KPN super Wifi 2x wit 1x zwart, hoe kan ik deze het beste aansluiten?

  • 17 February 2024
  • 35 reacties
  • 277 keer bekeken

Reputatie 2

Goedemiddag,

Thuis op zolder is ons internet helaas niet goed genoeg ondanks 2 witte wifi punten.

1 wifi punt staat in de woonkamer, en 1 wifi punt op een slaapkamer. Geprobeert om die van de slaapkamer op de overloop op zolder te zetten maar helaas orange en werkt dus niet.

Met KPN gebelt, zeer vriendelijke jongen en behulpzaam en wilde mij helpen om een extra punt te krijgen met korting maar helaas internet te goed. (Eigelijk schandalig ooit zelf 2 punten moeten kopen! Al jaren hebben we alles bij KPN maar goed) nu wilde ik er 1 kopen 99euro... bol.com 92, dus daar maar gekocht.

 

Nu mijn vraag, krijg er dus een zwarte (verbeterde versie bij) hoe kan ik deze het beste aansluiten omdat ik al 2 witte heb.

Gok alles opnieuw maar hoe kan ik dit het beste doen en welke volgorde.

 

Hoor het graag! Bedankt!


35 reacties

Reputatie 2

Geen idee? Ik ben nu alles nog een keer aan het resten.... en dan eerst de zwarte en zet die direct boven neer zodra hij groen is.…

Daaena begin ik net de oude witte 1 beneden en 1 op zolder.... hopelijk werkt dit... want het lijkt dat die zwarte er voor zorgt dat ik geen internet meer heb...

Reputatie 2

.

Reputatie 2

Zodra ik die zwarte eraf haal... direct rood... 🤷.

Hij staat in de thuis app... hij is gwn constant groen dus klaar lijkt me?

Reputatie 7
Badge +9

@lesleyp De firmware versie van superwifi2, niet model of serie nummer

Indien de versie van superwifi2 met 3.0… 2.0… of 1.0 begint, werkt de superwifi2 met jouw experia

Indien de versie van superwifi2 met SW2…… begint, werkt de superwifi2 niet met jouw experia

Reputatie 7
Badge +24

Internet en wifi blijven nu knipperen op de modem... en heb geen wifi meer in huis zodra die zwarte (nieuwe wifi 2.0) is aangesloten.

Zonder SuperWiFi's aangesloten heeft u dus wel WiFi? 

Hoe reset u de SuperWiFi's? Het resetknopje moet je zowat wel 20 seconden vast houden.

Reputatie 2

Ik heb hem idd ruim 30sec ingedrukt gehouden…

Nee zonder super wifi nu nul wifi…

 

Nou net deed hij het even... eeret de zwarte gedaan... op een slaapkamer gezet... daarna de 2e een witte beneden…

En daaena de 3e nog een witte op zolder... internet deed het wel wat data verlies maar ok.

Nu kon in de tv niet meer inloggen met wifi dus ik dacht slim te zijn de zwarte even omruilen met de witte en de tv op de kamer via de utp van de zwarte super wifi. Daarna was het klaar en geen wifi meer niets meer alles weer dood...

Reputatie 2

Net gebelt met KPN ook drama... harde reset uitgevoert... nu ook geen TV signal meer... op de modem blijft het lampje uit... foitcpde stb nmc 400.

Wifi ok drama maar geen tv dat kan gewoon echt niet

Reputatie 2

Tv werkt weer... maar ik ben qua wifi nu verbonden zonder internet??? Hoe dan iemand een idee

Reputatie 7
Badge +24

Zorg eerst eens dat u gewoon WiFi heeft zonder dat u de SuperWiFi's gebruikt. De KPN Box zend zelf WiFi uit. Dat moet gewoon werken. Als dat niet werkt is het nutteloos om met de SuperWiFi's te gaan klooien. Want die gaan het dan ook nooit doen.

Heeft u de KPN Box al eens herstart? Gewoon de stekker uit het stopcontact halen en een halve minuut later er weer in. Ziet u dat op uw laptop of mobiel een netwerk in de lijst van beschikbare netwerken verschijnen wat u herkent? Achterop de box zit een sticker, daarop staat een netwerknaam. Is dat misschien beschikbaar? 

Reputatie 2

Gister avond eindelijk weer wifi…

Alles ook de modem een harde reset..

Had ook verwacht een ander wifi wachtwoord te hebben maar alles bleek het zelfde…

Situatie nu: eerst de zwarte wifi2 staat op een slaapkamer…

Daarna witte wifi1 op zolder, eerst op de slaapkamer maar heeft dan geen verbinding...vrij bijzonder zo groot huis heb ik nu ook weer niet, dus nu op de overloop gezet en werkt dan wel.

Daarna de 3e wifi witte1 in de woonkamer…

Overal staat 5G bij, schakkelt hij nu wel tussen 2.4 en 5? Ivm de spotjes omdat deze alleen werken met 2.4. Ze werken nu maar wil mijn Calex afstandabediening nog koppelen en deze werkt alleen op 2.4

Reageer