Beantwoord

Lampje Super wifi punt brandt sinds 2 dagen oranje

  • 16 November 2022
  • 9 reacties
  • 214 keer bekeken

Reputatie 2

@Kpn sinds 2dagen blijft een WiFi punt oranje branden en in de app staat dat deze overgeschakeld is naar 2.4 ghz. Voorheen nooit problemen gehad. Ik heb de WiFi punt opnieuw geïnstalleerd en nu zelfs bedraad maar blijft oranje branden. Ik heb niks veranderd in de locatie of iets dergelijks alles is zoals het vanaf het begin werkte. 

icon

Beste antwoord door Omar5 3 January 2023, 12:46

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 2

@Kpn sinds 2dagen blijft een WiFi punt oranje branden en in de app staat dat deze overgeschakeld is naar 2.4 ghz. Voorheen nooit problemen gehad. Ik heb de WiFi punt opnieuw geïnstalleerd en nu zelfs bedraad maar blijft oranje branden. Ik heb niks veranderd in de locatie of iets dergelijks alles is zoals het vanaf het begin werkte. 

@Kpn wordt mijn vraag nog behandelt of moet ik via andere weg deze vraag stellen. 

Reputatie 7
Badge +13

@Omar5 Helaas is het erg druk waardoor we niet zo snel kunnen reageren als we zouden willen. Heb je het weten op te lossen? Om even te quoten uit ons Kennisbank artikel, KPN SuperWifi: installatie en gebruik,

 

Oranje

  • In het geval van een minder snelle wifiverbinding tussen twee KPN SuperWifi punten onderling via 2.4Ghz: verplaats de draadloos verbonden versterker dichterbij het andere KPN SuperWifi punt om te kijken of het lampje groen gaat branden. Dan is de onderlinge verbinding via 5Ghz.
  • In het geval van een bekabelde aansluiting die lager dan 1Gbps is: controleer de ethernetkabel en of deze geschikt is voor 1Gbps. Het kan ook zijn dat het KPN SuperWifi punt is aangesloten op een switch die 1Gbps niet ondersteunt.

Tip: Woon je op een plaats waar vliegtuigen overkomen of in de buurt van een haven? De wifi apparatuur die via 5 Ghz werkt op radar onderhevige kanalen moeten bij detectie direct van het wifikanaal af. Dit zorgt ervoor dat de SuperWifi tijdelijk alleen op 2.4 Ghz draait. Daarom brandt het lampje dan oranje. In de nacht wordt dit dan weer rechtgetrokken of na een herstart. Een oplossing is om 5 Ghz kanalen te kiezen die buiten de radar liggen. Dit zijn de kanalen 36-48.

 

 

Ik hoor graag wat de stand van zaken is!

Reputatie 2

Ik was helemaal vergeten te reageren: ik heb de eerste punt buiten de meterkast opgehangen en alles opnieuw gekoppeld en sindsdien geen problemen meer gehad. 
 

groeten,

Omar

Reputatie 7
Badge +13

@Omar5 Dat zijn goede berichten Omar. Bedankt dat je de tijd hebt genomen om dit nog even te delen :-) 

Reputatie 2

@Omar5 Dat zijn goede berichten Omar. Bedankt dat je de tijd hebt genomen om dit nog even te delen :-) 

@Remco_ helaas weer hetzelfde probleem. Heb al geprobeerd de WiFi punten opnieuw te installeren. De kanalen zijn ingesteld op 36-48. 
kan het aan het modem liggen, ik heb nog een oude modem Expedia Box V10.
Ik hoor graag van.

groeten,

Omar

Reputatie 7
Badge +13

Dat is natuurlijk erg vervelend. De V10 is wel één van ons meest doorontwikkelde modems. Ik zou deze eerst eens een frisse start geven!   

Reputatie 2

Dat is natuurlijk erg vervelend. De V10 is wel één van ons meest doorontwikkelde modems. Ik zou deze eerst eens een frisse start geven!   

Wat bedoel je met frisse start, de link gaat naar de TV box. Is er een frisse start voor de V10?

ik heb de Punten allemaal al opnieuw geïnstalleerd en heeft niet geholpen. 

Reputatie 7
Badge +13

Excuses voor de late reactie ik was even afwezig. Branden de lampjes nog steeds oranje Omar? Ik ben bang dat dan op sommige momenten door factoren in jouw omgeving het signaal toch minder is waardoor hij terugschiet naar de 2.4 GHz band. Ik kan op afstand niet direct beoordelen waar dat dan precies misgaat en welke stappen je nog kan nemen als opnieuw installeren en herstarten van het modem niets opleveren. Je kan kijken of een andere plek voor het tweede punt verbetering brengt.  

Reputatie 2

Excuses voor de late reactie ik was even afwezig. Branden de lampjes nog steeds oranje Omar? Ik ben bang dat dan op sommige momenten door factoren in jouw omgeving het signaal toch minder is waardoor hij terugschiet naar de 2.4 GHz band. Ik kan op afstand niet direct beoordelen waar dat dan precies misgaat en welke stappen je nog kan nemen als opnieuw installeren en herstarten van het modem niets opleveren. Je kan kijken of een andere plek voor het tweede punt verbetering brengt.  

Ja helaas wel, dichter bij elkaar brengen kan bijna niet. Voor de beeldvorming de hoofd punt hangt in de gang onderaan de trap. (buiten de meterkast) en de andere hangt aan de muur op eerste verdieping. Dus de afstand is 13 tredes omhoog en er zit geen deur tussen.De tweede hangt in de woonkamer 8 meter vanaf de hoofdpunt.