Vraag

Lampjes op super wifi-punt branden oranje

  • 9 December 2021
  • 7 reacties
  • 528 keer bekeken

  • Nieuwkomer
  • 3 reacties

Ik heb 3 super wifi extenders. 1 bij de router, deze is groen. 2 al meer dan een jaar op de zelfde plekken. Sinds gisteren branden de groene lampjes geel/ oranje. Ik heb ze opnieuw aangesloten op de router, alles opnieuw opgestart etc etc, maar de lampjes gaan niet meer groen branden.

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Hi @CPS, welkom hier. 

Voor de duidelijkheid, gaat het om deze SuperWiFi punten? 

Zo ja, zou je ze op deze manier opnieuw willen resetten/aansluiten? Voor de zekerheid kun je ze nog even resetten door het resetknopje aan de achterkant 10 seconden ingedrukt te houden. 

Laat je me weten of het is gelukt? 

Gaat om 3 super WiFi punten. Een staat bij de router is groen, 2 e stond altijd in de werkkamer, maar na jullie laatste up date moet ik hem in een andere kamer plaatsen, want hij stond “te dicht bij “ de router. Nu heb ik deze weer teruggezet naar de werkkamer en deze super WiFi is nu weer groen. In de huiskamer staat een super WiFi, welke er al 2 jaar staat, altijd een  groen lampje maar sinds 3 dagen is deze geel/oranje en wordt niet meer groen. Ik heb de super WiFi’s gereset, opnieuw aangesloten op de router etc etc etc. Maar in de huiskamer wordt hij dus sinds 3 dagen niet meer groen. Nogmaals deze staat al 2 jaar vast op deze plek. 

Hallo @CPS als een super wifipunt oranje brandt betekent dat concreet dat deze te ver weg staat van de zender (lees modem). Op een andere plek, dichterbij zetten zorgt dat deze weer groen wordt, is een kwestie van experimenteren.

 

Dat is een leuke oplossing, maar dan blijft mijn vraag staan, waarom moet ik na 2 jaar in een keer de super WiFi gaan verplaatsen , dichterbij de router, verder weg van de plek waar ik WiFi wil ontvangen. Welke het tot 3 dagen gelden geweldig deed. At is dan het nut van de super WiFi??

Hallo @CPS , dat kan diverse oorzaken hebben, als je in de bewoonde wereld woont met buren opzij, voor en achter, die ook wifi gebruiken kan er regelmatig wat in de kwaliteit van de verbinding en de drukte van de verbinding veranderen waardoor jou wifi punt het op die plek niet meer kan bolwerken. In een ideale wereld overleg je met je naaste buren om de kanalen netjes met elkaar te verdelen, zodat je elkaar niet in de weg zit, maar we leven helaas in een verre van ideale wereld.

 

Dank.Voor  het antwoord, helaas is het perfecte WiFi wereld ontvangst dus veranderd. Ik ga de super WiFi verplaatsen maar ben niet blij met het nu gelimiteerde bereik in mijn huis en tuin, waarvoor ik het hele super WiFi systeem (3 x super WIFi) had aangeschaft . 

Reputatie 7
Badge +24

Versterkers die gewoon bekabeld zijn aangesloten werken altijd nog het beste. Zo'n draadloze SuperWiFi is uiteindelijk toch maar een lapmiddel...