Beantwoord

Mijn superwifi punten maken een tweede wifinetwerk

  • 10 March 2024
  • 11 reacties
  • 85 keer bekeken

Hoi, 

Ik heb eenzelfde soort probleem als hierboven. Ik heb een KPN box 12 en 2 (ronde witte) superwifi punten. Nu deed het netwerk het eerst goed maar (waarschijnlijk door een reset ergens, nu niet meer). Ik wil de hele boel resetten en dat lijkt te lukken alleen de wifi punten vormen een ander netwerk dan de kpnbox 12. Ik heb nu dus 2 netwerken. 

Ik heb de installatiehandleiding meerdere malen gevolgd maar hij pakt hem niet automatisch. Weet iemand hoe ik de wifipunten dezelfde netwerknaam laat aannemen als de box 12?

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 11 March 2024, 18:26

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Kalis, welkom op onze community!
Als je er met de stappen uit ons kennisbankartikel er niet uit komt kun je het beste even een eigen topic aanmaken.

Een schone installatie van SuperWifi punten

Ervaar je problemen die niet goed te verklaren zijn? Bijvoorbeeld de installatie wil maar niet lukken, of de lampjes gaan niet branden zoals ze moeten. Dan kan het helpen om even helemaal opnieuw te beginnen. Dat doe je als volgt.

  1. Zet alle SuperWifi punten uit en verwijder eventuele ethernetkabels.
  2. Zet het eerste SuperWifi punt aan en laat 'm helemaal opstarten.
  3. Reset dat eerste SuperWifi punt (resetknopje ingedrukt houden totdat deze meerdere keren rood knippert) en laat 'm helemaal opstarten. Na verloop van tijd zal het lampje paars gaan branden (fabrieksinstelling). Doordat er geen kabelverbinding is, kan dit SuperWifi punt niet communiceren met andere SuperWifi punten en is dus geïsoleerd.
  4. Herhaal stap 2 en 3 met het tweede SuperWifi punt (en daarna voor elke aanvullend SuperWifi punt). Laat ook bij dit SuperWifi punt de ethernetkabel er nog uit. Alle SuperWifi punten hebben nu een paars lampje.
  5. Reset nu het KPN modem (resetknopje ingedrukt houden totdat alles gaat knipperen). Laat deze weer helemaal opstarten (geef het 15 minuten). 
  6. Sluit nu het eerste SuperWifi punt aan op het modem met een ethernetkabel. Het lampje zal eerst groen gaan knipperen en uiteindelijk constant groen branden. Geef dit proces de tijd en koppel niet te vroeg af. Als de installatie is gelukt dan zal bij het loskoppelen van de ethernetkabel het lampje groen blijven branden.
  7. Herhaal stap 6 met de eventuele andere SuperWifi punten.
  8. Nu kun je de SuperWifi punten verplaatsen in huis.

Hoi Thomas. Meen dit gedaan te hebben maar ga het nog een minitieus na om zeker te weten dat ik geen stap heb overgeslagen! Laat je weten hoe het verloopt

Hoi Thomas. 

Punten volledig uitgevoerd en met zelde resultaat. Wifipunten doen het, echter heb ik nu 2 wifi netwerken. 1 van de modem en 1 van de wifipunten. En omdat ze niet samenwerken met de modem, is wifipunt2 buiten bereik van punt 1.

Hoe zorg ik er nu voor dat ze allemaal hetzelfde netwerk aannemen als de modem? (Box12)

Alvast bedankt voor je reactie.

Gr. Chris 

Reputatie 7
Badge +20

Ìk heb even een eigen topic voor je vraag gemaakt @Kalis, kun je hierover anders eens met ons bellen op 0800-0402? Dan kunnen mijn collega's even meekijken! Ik ben wel benieuwd wat dit veroorzaakt!

Super. Dank je! Zal een keer bellen als ik thuis ben. Bedankt voor het meedenken

Reputatie 7
Badge +20

Is het nog gelukt alles goed werkend te krijgen @Kalis?

Hoi Thomas. 

Nog niet aan toegekomen helaas. Wanneer is de lijn te bereiken?

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u stiekum ook de WPS knop gebruikt? Want volgens mij krijg je dan extra netwerken.

Reputatie 7
Badge +20

Je kunt ons bereiken op 0800-0402 
ma-vr:  08:00 - 18:00
za:        08:00 - 17:00
24/7 bij storing/diefstal
😊

Hoi @Nick83,

Goed punt. Ja. In een eerdere reset wel maar laatste keer volledig teruggegaan naar fabrieksinstelling op alle wifipunten (paarse lampjes) en opnieuw ingesteld. Dan zou het overruled moeten zijn toch?

Zou dat een oplossing kunnen zijn? Eerst de wps op router indrukken en vervolgens op wifipunt zodat ze die settings overnemen?

Reputatie 7
Badge +20

Als je alles reset volgens het eerder genoemde stappenplan zou het eigenlijk gewoon moeten werken, volgens mij heb je de WPS knop daar niet voor nodig en het komt mij ook niet bekend voor dat dit een tweede netwerk zou maken

Reageer