Vraag

Moet ik instellingen van alle apparaten wijzigen bij SuperWifi met V10 modem

  • 18 April 2024
  • 9 reacties
  • 102 keer bekeken

Ik heb 2 kanalen 2.4 en 5Ghz lopen in de Experia V10 modem. Verschillende apparaten kunnen niet op allebei. Lampen, wasmachine e.d. op 2.4. Nu wil ik superwifi aansluiten maar moet ik alle instellingen van de apparaten ook wijzigen om met superwifi verbonden te worden? En kan ik hierbij ook 2 kanalen apart instellen? Als dat moet is het een hoop werk.


9 reacties

Je hebt dan minimaal 2 wifi punten nodig omdat de wifi op de V10 uitgaat.

Op de wifi punten kun je dan 'extra wifi' activeren met gescheiden kanalen @Paul5813 

Maar bv de lampen zijn verbonden met het adres van de modem. Neemt het superwifi deze dan over?. Ik heb trouwens 2 SW punten.

Ja dat gebeurt autoimatisch @Paul5813 

 

Alleen zal bij ieder apparaat het wachtwoord ook weer ingesteld moeten worden toch?

En de 2 kanalen die ik nu heb hebben ieder ook een eigen wachtwoord.

Als SW de wifi en software overneemt van het modem kan ik dan nog de SW gewoon eenvoudig afkoppelen en weer op de wifi van de modem gaan als het gewoon niet werkt of teveel werk is allemaal.

En omdat ik een V10 modem heb moet ik wel 3 SW punten hebben ( 1 sowieso aan modem) om en boven en buiten een redelijk goede wifi te hebben. Een ander modem krijg je niet van KPN zodat dan 2 SW punten voldoende zouden zijn. Kost mij natuurlijk ook weer wat.

 

Reputatie 7
Badge +24

Op de SuperWiFi's stelt u bij het normale WiFi netwerk dezelfde naam en wachtwoord in die u op de Experiabox bij WiFi 5 GHz gebruikt.

Daarna stelt u het Extra WiFi netwerk in. Daarbij kiest u voor alleen 2,4 GHz. En u gebruikt daar de zelfde naam / wachtwoord als wat u op de Experiabox v10 bij het 2,4 GHz netwerk gebruikt. 

Dan zouden alle apparaten weer verbinding moeten kunnen.maken zonder dat u ergens een ander wachtwoord hoeft in te voeren.

Heeft u een bekabeld aangesloten pc of laptop? Gebruik die om alles in te stellen. 

Reputatie 3
Badge

Ik wil met het oog op mijn nieuwe 1 gigabit verbinding het WiFi verder versterken. Ik heb aan mijn V10  een Asus RT-AC68U router  gekoppeld en haal beneden overal 200/200. De router staat in de meterkast en door nu een WiFi Versterker naar de gang te trekken, verbetert de performance van de WiFi mogelijk verder. Ik zou met een utp kabel van nog geen meter in de gang uitkomen.

Doen of niet doen? 

Reputatie 5
Badge +3

Hangen de Superwifi's aan de Experia of de Asus? Je moet een keuze maken. Zet in ieder geval de wifi van een van die dingen uit. En ja, wifi buiten de meterkast is beter dan binnen. En dat mag rustig een Superwifi zijn. Je hoeft geen versterker aan te schaffen, maar mogelijk 3 Superwifi's: 1-binnen, 2- boven, 3-buiten (of vensterbank keuken/woonkamer).

Reputatie 3
Badge

Bedankt. Ik loop bij de KPN naar binnen of bestel er een. 

Reputatie 3
Badge

Ik hang vanuit de meterkast een ethernet kabel  via PoE aan een accespoint Ubiquiti U6+ mesh. Tegen de wand waardoor het signaal minder verstoord wordt. Dit accespoint verbind ik met 1 kabel met de router. 

Reageer