Beantwoord

Mogelijkheden SuperWiFi op meerdere verdiepingen

  • 18 January 2024
  • 2 reacties
  • 84 keer bekeken

Hallo,

Ik zit al een tijdje te kijken naar SuperWifi 2 punten en vroeg me nog een aantal dingen af:

  1. Is het mogelijk om deze los te kopen allereerst? Zag twee plekken, maar weet niet of deze sites te vertrouwen zijn:
    1. https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/2361689/kpn-superwifi-punt/
    2. https://wifilinks.nl/products/kpn-superwifi-punt-2
  2. Als ik een Box 12 modem heb, heb ik dan genoeg aan 1 punt? Ik woon in een huis met een verdieping beneden en een boven. Ik heb goed bereik op dit moment beneden, maar niet boven. Kan ik met een punt uit als ik deze boven neer zet? Heb ik dan zowel boven als benden goed bereik?
  3. Dat brengt mij gelijk tot de volgende vraag: ik zag dat er 2 ethernet-poorten op de punten zit, hoe kunnen deze gebruikt worden? Is het mogelijk om bijvoorbeeld met een ethernet-kabel van modem naar SuperWifi-punt te verbinden en dan van SuperWifi-punt naar computer te verbinden met ethernet-kabels? Mocht dit kunnen, verlies ik hierbij snelheid?

Ik ben benieuwd naar de antwoorden!

-Joran

icon

Beste antwoord door PeterG 18 January 2024, 14:47

Bekijk origineel

2 reacties

1 is de webshop van kpn zelf. Dus waarom niet te vertrouwen?

Als je de wifi service manager doorloopt met je mobiel kan je ze mogelijk met wat korting krijgen. Helemaal gratis zijn ze nooit.

 Ik heb goed bereik op dit moment beneden, maar niet boven.

Het beste is dan om het Superwifi punt boven bekabeld met het modem te verbinden. Anders moet ie het zelf ook doen met een toch al zwak(ker) signaal om te "versterken".

Maar het valt eerst draadloos te proberen. Zet 'm dan boven wel op een punt met het sterkste wifi signaal van de Box 12.

En ja, er kunnen ook apparaten bekabeld op een Superwifi.

En zie ook deze artikelen in de Kennisbank op het forum over Superwifi.

En ook

 

1 is de webshop van kpn zelf. Dus waarom niet te vertrouwen?

Als je de wifi service manager doorloopt met je mobiel kan je ze mogelijk met wat korting krijgen. Helemaal gratis zijn ze nooit.

 Ik heb goed bereik op dit moment beneden, maar niet boven.

Het beste is dan om het Superwifi punt boven bekabeld met het modem te verbinden. Anders moet ie het zelf ook doen met een toch al zwak(ker) signaal om de "versterken".

Maar het valt eerst draadloos te proberen. Zet 'm dan boven wel op een punt met het sterkste wifi signaal van de Box 12.

En ja, er kunnen ook apparaten bekabeld op een Superwifi.

En zie ook deze artikelen in de Kennisbank op het forum over Superwifi.

En ook

 

Bedankt voor die tip voor het gebruiken van de wifi service manager voor een afgeprijsde SuperWifi punt, scheelt weer wat euro's. Heb er daarmee een besteld. 
Goed om te weten dat de geschetste situatie mogelijk is, dan ga ik dat uitvoeren.

En bedankt voor de linkjes.

Reageer