Vraag

Monteur heeft het niet naar tevredenheid achtergelaten

  • 2 July 2022
  • 7 reacties
  • 120 keer bekeken

Mijn Klacht na slechte ervaring overstap.

Sinds kort (april) verhuisd naar appartement. Meteen overstap gemaakt van Ziggo (waar wel alles werkte..) naar KPN.
Monteur kwam alles aansluiten (....) maar zei na enige tijd dat de draadloze verbindingssets (3x) in mijn situatie niet goed te gebruiken waren. Die heb ik gelukkig nog kunnen terug leveren bij kpn. Bovendien was mijn kabel vanaf de meterkast naar de aansluiting in de kamer niet goed zei hij. Dus zaak is toen niet afgewerkt. Kreeg later ik via een kpn- mail bericht dat de monteur de zaken naar tevredenheid had opgelost.....(Dus niet !!) Daarna heb ikzelf gezorgd dat er een nieuwe utp-kabel en vaste telefoonkabel is aangebracht. Ander bedrijf laten doen. Alles werkt goed behalve mijn wifi. De afstand is misschien te groot voor naar mijn balkon ?
Dus 2-tv's werken nu via een vaste kabelverbinding met 2 uhd-ontvangers.
Vandaag, (1-7 2022) , gebeld naar de service/klanten afdeling van KPN.
Hele verhaal uitgelegd hoe het gehele proces gelopen was en dat ik totaal niet tevreden was met de z.g. afwerking van de aansluitingen.
Na een lang gesprek kwam het er op neer dat ik dan toch maar een Super-wifi punt moest maken.
Zou ik toch ong. € 40, voor moeten betalen. Hij kon misschien nog wel iets doen en zou dan € 20, worden. Ik had ook al genoeg kortingen in het nieuwe pakket zei hij terloops !!
Dat heb ik geweigerd want ze hadden mij gegarandeerd dat ALLES goed werkend opgeleverd zou worden naar volle tevredenheid.
Van de monteur heb ik ook nooit meer iets gehoord of gezien, want alles was naar tevredenheid opgelost !!! Dus ik ben boos op de manier dit allemaal gelopen is en had minstens verwacht dat ze die super-wifi dan, evt. alleen om te proberen, had gekregen.
Ik betaal er niets extra voor.
Hopelijk krijg ik alsnog zo'n super wifi als service naar de klant, want die service was in het gesprek
niet te merken.

Gewenste Oplossing

Ik hoef alleen maar, als service, een nieuw super-wifi punt te maken. Als ik dat heb is het opgelost.

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Badge +19

Wat is de afstand tussen het modem en het balkon? Zijn er deuren of muren tussen het modem en het balkon?

Reputatie 7
Badge +24

Ik hoef alleen maar, als service, een nieuw super-wifi punt te maken. Als ik dat heb is het opgelost.

Die krijgt u niet. Die had u dan moeten kiezen als welkomstgeschenk. Maar dat heeft u niet gedaan. U heeft kennelijk wat anders gekozen. U gaan dan dus niet alsnog gratis SuperWiFi's krijgen. 

@hede 

Was de installatiemonteur niet communicatief vaardig om e.e.a. met u kort te sluiten en ter plaatse op te lossen, of was u er zelf niet bij tijdens de installatie ?

Inzake wifi garandeert KPN ook niets. KPN is gehouden een internetsignaal te leveren volgens afgesproken snelheid bekabeld op 1 computer aangesloten.

KPN adviseert en helpt om optimale wifi thuis te krijgen, maar geeft geen garanties.

KPN kan ook geen algemene richtlijnen geven voor goede wifi, daar ieder huis en omgeving anders zijn.

Via de wifimanager zou je kunnen kijken of je in aanmerking komt voor 1 of meer superwifi's voor de speciale prijs van €39,95 per stuk @hede 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @hede, welkom hier.

Ik begrijp dat je slechte wifi hebt. Dat is niet fijn. Je hebt hiervoor al gebeld, maar kreeg als oplossing SuperWifi. Heb je ook de tips voor slechte wifi al doorlopen? Helpt dat? 

En dan nog even bij het begin beginnen. De monteur wilde aansluiten via de bestaande kabel die er al lag van meterkast naar kamer. Deze was niet goed zei hij. Deze heeft hij doorgemeten? 

Daarom wilde hij de draadloze verbindingsset gebruiken, maar dit werkte niet. Die gaf te veel storing. Hij had tegen meerprijs een kabel kunnen aanleggen. Dat is ook niet overlegd?

Monteur heeft volgens mij wel een meting gedaan maar dat weet ik niet zeker.

Heeft wel gezegd dat er een nieuwe kabel (utp) in moest komen. Ook een kabel voor vaste telefoon.

Heeft verder geen dingen meer afgesproken of geregeld.

Al verschillende keren de tips van kpn doorlopen voor de wifi, maar geen verbetering.

Reputatie 7
Badge +20

Ik wil graag eens meekijken. Zou je jouw profiel van gegevens willen voorzien? Hoor ik van je als je dat gedaan hebt. Dan ga ik eens naar je wifi kijken. 

Kun je mij vast vertellen waar het modem staat? Hoe lang de kabel is tussen modem en aansluitpunt? Is die maximaal 2 meter?

Internet via de kabel wel goed?