Beantwoord

Overschakelen tussen 2 SuperWifi punten gaat slecht

  • 16 February 2023
  • 12 reacties
  • 276 keer bekeken

Badge

Hallo, ik heb een box 12 en 2 zwarte super wifi punten. 1 wifi punt staat in de kamer en de andere een verdieping hoger in een slaapkamer. Stel je loopt met je mobiel naar boven en je kijkt daar op welk wifi punt je bent aangesloten, verandert dat niet. Hij schakelt dus niet over. Heeft het dan wel nut om er 2 aan te zetten?

icon

Beste antwoord door Nick83 22 February 2023, 15:53

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Badge +19

Dat overschakelen duurt wel even hoor. Echt een paar minuten. 

Badge

Hij schakelt niet over na een paar minuten, ook niet na een uur. Als je de wifi op je mobiel even uit en aan zet, dan pakt hij wel de super wifi boven. Heb nu wel beide wifi punten bedraad aangesloten.

Badge +19

Ik heb even getest hier. Ik heb m'n telefoon naast het wifipunt gelegd en het duurde 1 minuut.  Is dat bij jou anders?

Badge

Ik zit nu meer dan 5 min boven, op 1m afstand van het wifi punt en hij schakelt niet over!

Badge +19

Nou dan gaat er iets niet goed. Heb je ze al gereset?

Badge

Ik zit nu op zolder met een 3e wifi punt. Niet bekabeld.

Alles netjes opgestart, wat denk je? Nog steeds verbonden met het woonkamer wifi punt. 

Reputatie 7
Badge +30

Beste @ReinierMeijer, welkom! Jammer om te lezen dat ze niet overschakelen. Dat zou inderdaad wel het geval moeten zijn, zoals Joep1965 aangeeft. Welke lampjes branden er op de SuperWifi punten? En staan deze wellicht wat te ver uit elkaar? Je zou eens een schone installatie van de SuperWifi punten kunnen proberen:

 

Badge

Hallo Marcia,

De lampjes op de super wifi punten zijn mooi groen. Ze zijn beide bedraad aangesloten. De ene staat in de kamer en de andere staat een verdieping hoger in een slaapkamer. Als ik degene die op slaapkamer staat niet bedraad aansluit, krijg ik de boel bijna niet werkend. Geen of een knipperende groene lamp, soms oranje. Te ver uit elkaar zou toch eigenlijk niet kunnen als je bedraad aansluit? Dan zouden ze juist wel overschakelen dacht ik, als je bv naar boven zou lopen.

Badge

@Marcia_  zie hierboven....

Reputatie 7
Badge +24

Ik zit nu meer dan 5 min boven, op 1m afstand van het wifi punt en hij schakelt niet over!

Hoe ziet u dat? Gebruikt u de thuis app? Die is niet zo accuraat hoor. Er verdwijnen ook regelmatig SuperWiFi's uit de thuis app. Zijn ze opeens weg terwijl ze het gewoon goed doen.

Hoe is uw internetverbinding boven? Gewoon goed? Niks aan veranderen dat. En negeer die thuis app gewoon.

Het kan overigens ook zijn dat uw eigen toestel het overschakelen niet ondersteund. 

Reputatie 7
Badge +30

Zoals je het aangesloten hebt, heb ik daar inderdaad niets op aan te merken! Wat Nick83 zegt, klopt helemaal. Merk je zelf echt problemen of is het ‘alleen’ de thuis app die gek doet? In dat laatste geval zou ik er verder niet naar kijken en het gewoon gebruiken zoals je nu doet. 

Badge

@Nick83  Thanks Nick ! Internet verbinding boven is goed. Mijn mobiel is : OnePlus 10 T

 

@Marcia_  Tja misschien ligt het wel aan de thuis app. Ik blijf het gewoon gebruiken op deze manier. Verder eigenlijk weinig problemen.

Bedankt voor je reacties.