Beantwoord

Probleem met Superwifi punt, blauw lampje brandt meer dan een uur

  • 9 January 2022
  • 14 reacties
  • 2875 keer bekeken

Mijn super wifi punt bij de Exp. V10 box doet het niet meer en krijg hem niet aan de praat. Alles geprobeert, Exp gereset, Super wifi’s gereset. Lampje blijft al meer dan een uur blauw branden.

icon

Beste antwoord door Alexandra van KPN 12 January 2022, 15:26

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Na 4 uur blauw lampje, opnieuw geïnstalleerd met thuis app en krijg onderstaande melding.

 

Reputatie 7
Badge +8

Blauw continue betekent software upgrade. Misschien een update die voortijdig onderbroken is. Haal ethernetkabel los indien aanwezig. Met sateprikker de reset gaatje ingedrukt houden totdat het een aantal keer rood knippert. Dan loslaten. Na enige minuten keert deze met een paars lampje terug. Superwifi is nu gereset. Ethernet kabel weer aansluiten. Na 10min kan evt de ethernetkabel eruit als de superwifi draadloos in gebruik is.

Goedemorgen Bruistablet, dank je wel voor je reactie ik ga het proberen

Ik heb het geprobeerd, hij heeft zeker 4,5 uur de tijd gehad maar nog steeds blauw

 

Reputatie 7
Badge +19

Hoi @Crumb en van harte welkom hier op ons forum!

Jouw SuperWifi punt heeft er geen zin in lees ik, en het advies van Bruistablet had zover niet geholpen. Hoe staat het er intussen voor? Hoe heb je dit SuperWifi punt aangesloten? En hoeveel heb je er thuis? Het kan helpen om ze eens om te wisselen van plek. Daarnaast vind je hier ook alles over installatie en gebruik van SuperWifi, ik raad je aan om dat ook even door te nemen.

Hallo Alexandra,

ik heb contact gehad met het service centrum, deze hebben me een nieuw V12 modem gestuurd. Na installatie nog steeds het probleem. Op internet verder gaan zoeken de DV650 zouden een probleem kunnen zijn. Alles gereset en op gestart met de DV650 uit. Beide super wifi’s aan gesloten. De bedrade keurig groen de on bedrade groen dichtbij de bedrade, maar op de eerste verdieping permanent oranje. Dit alles ook met de DV650 weer ingeschakeld en de wifi op het modem dmv de schakelaar ad buitenzijde uit.

Reputatie 7
Badge +8

Hallo Alexandra,

ik heb contact gehad met het service centrum, deze hebben me een nieuw V12 modem gestuurd. Na installatie nog steeds het probleem. Op internet verder gaan zoeken de DV650 zouden een probleem kunnen zijn. Alles gereset en op gestart met de DV650 uit. Beide super wifi’s aan gesloten. De bedrade keurig groen de on bedrade groen dichtbij de bedrade, maar op de eerste verdieping permanent oranje. Dit alles ook met de DV650 weer ingeschakeld en de wifi op het modem dmv de schakelaar ad buitenzijde uit.

Oranje betekent dat deze nog wel verbinding heeft en functioneert maar op een lagere snelheid. Als deze dichterbij  de V12 wel groen is maar op afstand gezet niet dan zit er toch een iets te grote afstand of obstakel tussen waardoor deze oranje aangeeft. 

Als de software versie op de V12 op 448 eindigt dan is dit een versie waar eerder instabiliteit over gemeld is door andere forumgebruikers. Er wordt nog gewerkt aan een op volgversie volgens berichten behorende bij de V12.

Hallo Bruistablet, de software versie is SGEJ10000312. Waar op de eerste verdieping de draadloze super wifi ook neerzet (zelfs rechtboven de meterkast waar de bedrade super wifi instaat) hij blijft   Oranje geven nadat ik hem opnieuw opgestart heb.

Zelfs op de zelfde verdieping als de bedrade super wifi geeft de on bedrade oranje bij 9 m tussenafstand, er zijn blokkades aanwezig tussen de beide punten 

Reputatie 7
Badge +19

@Crumb Fijn dat je de softwareversie hebt nagekeken, zo weten we dat je niet de versie hebt waarbij de instabiliteit ervaren wordt zoals @BruisTablet vertelde. 

Er is vooruitgang, het lampje is niet meer blauw lees ik, top. Het oranje lampje betekent inderdaad dat er wel verbinding is, en dat dit via de 2.4 GHz verbinding gaat. Dat kan te maken hebben met het verschil in verdieping. Het hoeft daarom niet erg te zijn dat het lampje oranje is. Hoe doet de verbinding het nu? Heb je de SuperWifi punten ook al van plek verwisseld als wijze van test?

Hallo Alexandra, ik heb de superwifi op verschillende punten op de eerste etage geprobeerd. Zelfs op een punt recht boven de bedrade superwifi. Hij bleef keurig oranje. Op de begane grond op verschillende locaties geprobeerd, dichtbij keurig groen maar op ca. 8 m oranje.

Reputatie 7
Badge +19

@Crumb Heb je de SuperWifi's nog van plek verwisseld? En ondanks het oranje lampje, hoe gaat het met de verbinding boven? Hoe is de snelheid als je een speedtest doet? Deze kan je 't beste een keer beneden doen, en daarna een keer boven, dan krijg je een goed beeld van de verbinding in huis.

Hallo Alexandra, sorry voor de late reactie. Na telefonisch contact met de service afdeling moest ik beide super wifi punten omruilen. Na installatie doen ze het al een week zonder problemen, het super wifi punt op de eerste verdieping staat gewoon weer in de technische ruimte. Waarschijnlijk toch een communicatie probleem tussen beide punten.

Reputatie 7
Badge +19

Hallo Alexandra, sorry voor de late reactie. Na telefonisch contact met de service afdeling moest ik beide super wifi punten omruilen. Na installatie doen ze het al een week zonder problemen, het super wifi punt op de eerste verdieping staat gewoon weer in de technische ruimte. Waarschijnlijk toch een communicatie probleem tussen beide punten.

Geen probleem! Goed om te horen dat 't opgelost is en dank voor het delen.