Beantwoord

Superwifi 1 werkt niet meer in combinatie met de Box 12

  • 12 April 2024
  • 19 reacties
  • 134 keer bekeken

Reputatie 2
Badge

Mijn dochter heeft een Box12, die is enige tijd geleden per ongeluk geupdated doordat ze ivm.verbouwing tijdelijk alles uit had en bij opnieuw aansluiten haar SuperWiFi 1 (!!! 2stuks) niet waren verbonden. Nu heeft ze dus geen Mesh meer 🙄. Mijn vraag is nu… ALS ze een SuperWiFi1 bekabeld aansluit is die dan wèl bruikbaar als AccesPoint ? ook al is dat dan niet een Mesh?

Een tweede vraag is natuurlijk… wanneer komt eindelijk de update waardoor het hele spul wèl weer werkt zoals ooit beloofd 🤔

icon

Beste antwoord door BruisTablet 12 April 2024, 23:58

Bekijk origineel

19 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Welke firmware staat er nu op de KPN Box? 

Reputatie 2
Badge

Welke firmware staat er nu op de KPN Box? 

Há.. dat weet ik niet zeker :-) dat is “die nieuwe” wrschl.V12.C.23.04.38 , degene die na update geen mesh meer vormt met superwifi 1, daar gaat het ook niet om. Ze heeft dus nog wel die twee Superwifi1 schoteltjes, en heeft na de verbouwing ook een draadverbinding naar de nieuwe aanbouw van haar huis. De gestelde vraag is nu: ALS ik voor haar nu zo’n schoteltje neerzet met bedrade verbinding, werkt het dan wel als een toegangspunt ? ook al is het geen mesh-systeem ?

Reputatie 7
Badge +24

De gestelde vraag is nu: ALS ik voor haar nu zo’n schoteltje neerzet met bedrade verbinding, werkt het dan wel als een toegangspunt ? ook al is het geen mesh-systeem ?

Ja. Bekabeld zal werken en is sowieso altijd beter.

Reputatie 7
Badge +24

Welke firmware staat er nu op de KPN Box? 

Há.. dat weet ik niet zeker :-) 

Als u naar de webinterface van de KPN Box gaat op

http://192.168.2.254

dan kunt u dat eenvoudig zien.

 

Reputatie 2
Badge

Welke firmware staat er nu op de KPN Box? 

Há.. dat weet ik niet zeker :-) dat is “die nieuwe” wrschl.V12.C.23.04.38 , degene die na update geen mesh meer vormt met superwifi 1, daar gaat het ook niet om. Ze heeft dus nog wel die twee Superwifi1 schoteltjes, en heeft na de verbouwing ook een draadverbinding naar de nieuwe aanbouw van haar huis. De gestelde vraag is nu: ALS ik voor haar nu zo’n schoteltje neerzet met bedrade verbinding, werkt het dan wel als een toegangspunt ? ook al is het geen mesh-systeem ?

voor de goede orde, mijn eigen systeem staat in de signature en is dus niet het systeem waar de vraag over gaat, ik zit zelf nog op SGEJ1000060E en SW1 op 1.00.22

 

Reputatie 2
Badge

Welke firmware staat er nu op de KPN Box? 

Há.. dat weet ik niet zeker :-) 

Als u naar de webinterface van de KPN Box gaat op

http://192.168.2.254

dan kunt u dat eenvoudig zien.

 

Dûh… dat helpt niet, zij zit in Zwolle en ik in Assen, dat gaat niet, de vraag is daar overigens volgens mij ook onafhankelijk van, vraag is : werkt een bedrade SW1 ook met de nieuwe updates als access-point , ja of nee ?

 

Reputatie 7
Badge +24

voor de goede orde, mijn eigen systeem staat in de signature en is dus niet het systeem waar de vraag over gaat

Dat begrijp ik. 

Reputatie 2
Badge +2

Sluit beide wifipunten eens direct aan op het modem en geef het modem een harde reset.

Controleer na een tien minuten de firware versies, check eventueel handmatig in het modem of er geen laatste update is. Zet de wifipunten uit, koppel ze los van het modem en zet ze weer aan.

 

Reputatie 7
Badge +24

werkt een bedrade SW1 ook met de nieuwe updates als access-point , ja of nee ?

Ja.

Reputatie 2
Badge

Box 12 en spw 2 beide wifi 6 en compleet mesh netwerk. Upgraden van het netwerk is soms net zo belangrijk als het upgraden van je randapparatuur!👌

Reputatie 2
Badge

Box 12 en spw 2 beide wifi 6 en compleet mesh netwerk. Upgraden van het netwerk is soms net zo belangrijk als het upgraden van je randapparatuur!👌

Bekende kost, dat was niet de vraaag, graag beter lezen, het gaat om een Box12 die geupdated is maar daardoor geen mesh meer vormt met SW1 (witte superwifi één), werkt die bedraad nog wel als accespoint (niet-mesh zijnde), Nick83 had het na 3x ‘al’ door en zijn antwoord hielp het beste 😉

Reputatie 7
Badge +24

Ik betwijfel of die KPN Box daadwerkelijk een update naar de nieuwe KPN software heeft gekregen. Dat zou niet horen. Ook niet als de witte SuperWiFi's even losgekoppeld waren.

KPN onthoud namelijk dat een klant witte SuperWiFi's heeft. Dat staat gewoon in het systeem. Dus even de SuperWiFi's losgekoppeld zou echt niet moeten leiden tot een update naar de nieuwe KPN software. 

Reputatie 2
Badge

Ik betwijfel of die KPN Box daadwerkelijk een update naar de nieuwe KPN software heeft gekregen. Dat zou niet horen. Ook niet als de witte SuperWiFi's even losgekoppeld waren.

KPN onthoud namelijk dat een klant witte SuperWiFi's heeft. Dat staat gewoon in het systeem. Dus even de SuperWiFi's losgekoppeld zou echt niet moeten leiden tot een update naar de nieuwe KPN software. 

Zoals ik eerder al aangaf ben ik nú niet ter plaatse dus kan ik niet exact de gegevens inzien, maar bij eerder bezoek aan dochter heb ik dat ècht geconstateerd.

zoals aangegeven hebben ze verbouwd, de apparatuur is er meermalen en langdurig afgekoppeld geweest en ik denk dat het daardoor is gekomen, ook gebruiken ze een powerline naar de TVaansluiting en ook die is verstoord geweest en gereset, nu allemaal geen probleem meer maar dat modem is ècht naar de nieuwe versie geupdated, ik heb daar al een keer de nieuwe webinterface zitten bekijken (die ikzelf dus nog niet heb)

Punt was nu dus dat ze al een ge-upgrade box12 hebben maar 2 niet bruikbare SW1’s (althans niet als mesh, dat is mij bekende kost en dat is niet anders, dochter zal tzt.alles moeten updaten of SW2’s moeten plaatsen, ze werkt veel online dus goede verbinding is wel noodzaak, ze heeft glasvezel 1GB)

Ik was dus benieuwd of die beschikbare SW1 in de uitbouw, waar UTP verbinding beschikbaar is als AccesPoint inzetbaar zal zijn

Je laatste antwoord was ‘Ja’ en daar vaar ik nu op, heb woensdag weer ‘oppasdag’ , kan ik klussen 😎

Reputatie 7
Badge +8

Als de v12 al de nieuwe software heeft dan vormt dit geen mesh meer met de SW1 modellen. Maar geen nood minimaal 1 via ethernet aansluiten en deze SW1 vormen een zelfstandig mesh netwerk. Enige punt om rekening mee te houden is dat de web interface bediening van de SW1 separaat is van de v12. Als er dus wat anders ingesteld moet worden dan moet even het ip adres van de SW1 opgezocht worden. Die staat in de v12 ergens in de DHCp lease tabel. 

De SW1 die blauw knippert bij verbinding maken is dan de master SW1 geworden en daar geldt voor de eerste keer inloggen het sticker paswoord van.

Ik betwijfel of die KPN Box daadwerkelijk een update naar de nieuwe KPN software heeft gekregen. Dat zou niet horen. Ook niet als de witte SuperWiFi's even losgekoppeld waren.

KPN onthoud namelijk dat een klant witte SuperWiFi's heeft. Dat staat gewoon in het systeem. Dus even de SuperWiFi's losgekoppeld zou echt niet moeten leiden tot een update naar de nieuwe KPN software. 

Die fout gebeurde bij mij 7 maanden geleden al, daarna nog diverse topics voorbij zien komen waar het ook fout ging. Zal nu niet over dezelfde update gaan, maar wel over dezelfde fout.

SuperWifi doet niets meer sinds KPN Box 12 update | KPN Community

Reputatie 7
Badge +24

@Carola49 en u heeft toen een zwarte SuperWiFi gekregen begrijp ik?

Reputatie 2
Badge

@Carola49 en u heeft toen een zwarte SuperWiFi gekregen begrijp ik?

Dat zou dochter ook wel graag willen 😏

@Nick83 Inderdaad de zwarte gekregen. 

@Carola49 en u heeft toen een zwarte SuperWiFi gekregen begrijp ik?

Dat zou dochter ook wel graag willen 😏

Als de SuperWifi 1 niet meer werkt door een foute firmware update, dan heeft zij gewoon recht op kosteloze vervanging. Meerdere mensen na mij hebben ook gratis vervanging gekregen, zelfs 2 stuks.
Ik had zelf aan 1 voldoende.

Reageer