Beantwoord

SuperWifi 2.0 gaat spontaan groen knipperen?

  • 29 November 2022
  • 20 reacties
  • 559 keer bekeken

Superwifi 2.0 geïnstalleerd op 1e verdieping op ongeveer 6 meter van Experia Box v10a op begane grond.

Superwifi point 2.0 gaat soms (+/- 3 maal per week) snel groen knipperen. Als ik niks doe blijft dit zo. Als ik de Superwifi uit en weer aanzet brand de groene lamp weer constant zoals het hoort.

Wat doe ik niet goed of is er niet goed?

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 5 December 2022, 17:04

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

20 reacties

Dat is dan een heel goed teken ;

Groen

  • langzaam knipperend: het KPN SuperWifi punt is aan het opstarten.
  • snel knipperend: het KPN SuperWifi punt is de verbinding aan het opbouwen.
  • constant groen: verbinding actief.

Dat is het probleem. Het wifi point stop nooit met snel groen knipperen. Hij blijft altijd verbinding opbouwen. Behalve als ik hem uit en weer aanzet gaat hij naar constant groen.

Bij mij knippert de SuperWifi de laatste dagen in de ochtend, er is dan geen verbinding mogelijk en moet ik deze resetten. Eerder deze week al een keer rechtstreeks aan de Router gehangen voor een mogelijk update maar dat heeft niet geholpen, ik heb de unit ook al opa een meter afstand van de router gezet maar toe stond deze de volgende ochtend ook weer te knipperen...ik heb de unit zojuist weer moeten resetten.. erg vervelend. Hoe lossen we dit op.

 

Reputatie 7
Badge +20

Goedenavond, ervaren jullie deze problemen nog steeds? In ons Kennisbankartikel kun je hier meer informatie over vinden:

Als je problemen ervaart met je superwifi moet een schone installatie dat eigenlijk altijd wel oplossen.

@Interactieve-TV als jij deze problemen ook nog ervaart, wil je dan een nieuw topic aanmaken? Dan helpen we je daar graag verder!

Admin edit:
Voor dit specifieke issue hebben we nu ook een specifiek topic:

 

De problemen doen zich nog steeds voor. Het is nu dan al wel weer 3 dagen geleden, maar soms duurt het langer.

Hij gaat spontaan snel groen knipperen en dat blijft zo, totdat ik met de aan/uit knop uit en aan zet of ik de stekker eruit en erin doet. Dan gaat het het even langzaam groen en direct daarna groen brandend.

 

Ik ervaar precies hetzelfde probleem. Dat is maar bij 1 van de 3 superwifi 2 punten. Deze is draadloos aangesloten, de andere twee bedraad en deze ondervinden dus geen problemen. Heel irritant, ik heb net alle superwifi 1 punten vervangen door superwifi 2 im ervan af te zijn. Maar helaas..

@Thomas. Na een schone installatie gaat het wifi point na twee dagen weer onophoudelijk snel knipperen. Alleen op te lossen met het wifi point uit en aan zetten. 

Superwifi 2.0 geïnstalleerd op 1e verdieping op ongeveer 6 meter van Experia Box v10a op begane grond.

Superwifi point 2.0 gaat soms (+/- 3 maal per week) snel groen knipperen. Als ik niks doe blijft dit zo. Als ik de Superwifi uit en weer aanzet brand de groene lamp weer constant zoals het hoort.

Na een schone installatie gaat het wifi point na twee dagen weer onophoudelijk snel knipperen. Alleen op te lossen met het wifi point uit en aan zetten. 

Wat gaat niet goed? Apparaat omwisselen voor een goed werkend apparaat?

 

Admin: samengevoegd met bestaand topic.

 

Contact gehad met KPN 0800-042 en daar werd mij verteld dat ze momenteel bezig aan een upgrade voor SuperWifi versterkers. En dat zou het probleem oplossen.

Merkwaardig dat niemand dit op dit forum mij kan vermelden.

Nou dat zou wel heel fijn zijn, vanmorgen trof ik de ‘boel’ weer knipperend aan en was een stroom reset weer de enige oplossing. Ik begin toch wel een beetje spijt te krijgen van die hele superwifi installatie. Ik gaf versie 2.0 nog het voordeel van de twijfel want bij 1.0 al niet anders dan problemen. Maar ik had beter voor een goed merk kunnen gaan denk ik.

@Thomas , heb jij nog informatie of dit inderdaad opgelost wordt middels een update?

Badge +19

Gebruik je dit soort dingen?

 

Nee, gelukkig niet 😀

Reputatie 7
Badge +20

We zien issues vooral voorkomen in situaties waar ook de adapters gebruikt worden die Joep noemt. We hebben een update uitgevoerd die daarbij een heel eind zou moeten helpen, mogelijk moeten daarbij de superwifipunten en experiabox nog even herstart worden.

ik heb 2stks DVS 650 gereset en terug geplaatst , beide swp 1 dat ik mee  problemen had opgestart, tweede swp de draadloos verbonden brandt continue groen. ik hoop dat het zo blijft. is er sinds gisteren wat verandert?

Reputatie 7
Badge +20

@kyros  dat hebben we! 
@fplaisier@Arie1952, @Interactieve-TV   ik hoop dat jullie hier iets aan hebben!

 

Mijn super wifi 2 werkt niet naar behoren. Ik heb dit geprobeerd op te lossen via telefoon 0800-0402 en via dit Forum. Het wifi punt heb ik al 3 maal gereset, fabrieksmodes opnieuw geïnstalleerd etc. Om de +/- 2 dagen gaat hij van groen naar permanent snel groen knipperen. Ik heb me al af laten schepen dat er een upgrade op komst is. Intussen zit ik al 2 maanden met een ondeugdelijk product van KPN a 49 euro. En niemand van de KPN die mij kundig te woord kan staan. Is het product niet goed. Kan ik hem omruilen? Moet ik aan een andere oplossing denken? 

Ik heb een Superwifi 2 draadloos aangesloten op 6 meter van de Experia Box V10A.

 

Admin: Topic samengevoegd met bestaand topic. 

 

Badge +19

@Arie1952 het product is prima maar 6 meter is gewoon te ver tenzij het in een open ruimte is. 

Meerder malen het antwoord gehad dat 6 meter niet te ver is omdat de experia box v10a ook al werkt als een super wifi point. Ik ben geadviseerd door KPN dat dit product probleemloos draadloos gaat werken op 6 meter afstand. Hij dit dit ook 2 a 3 dagen. En dan gaat hij altijd ‘s nacht permanent snel groen knipperen. Wie moet ik nou geloven de KPN adviseur of Joep1965?

Badge +19

U mag het zelf zeggen of u gelooft de adviseur die alles van een script opleest en dus puur theorie is of iemand die uit ervaring spreekt,  kennis opgedaan heeft op dit forum en het leuk vindt om mensen te helpen met het verkrijgen van goed wifi netwerk.