Beantwoord

Superwifi 2 drama, ik krijg de versterkers niet werkend

  • 25 November 2022
  • 10 reacties
  • 150 keer bekeken

Splinternieuwe box12 en 2 superwifi2 versterkers. Installatie is een drama, ik heb alles minstens drie keer vanaf het begin opnieuw gedaan, herhaaldelijk gereset, ruim de tijd gegeven voor update, WPS herhaaldelijk geprobeerd, met en zonder kabel. Soms heb ik er 1 aan de praat (groen lampje continu) en de ander niet (rood lampje continu), zonder aanleiding verwisseld dat dan (dus groene wordt rood en vice versa). Overigens werkt groen dan alleen met rechtstreeks zicht op de box12 binnen 4 meter, dus zelf al werkt er één, dan is de performance abominabel. Ik had een experia 9 (!) en simpele (witte) versterker; dat werkte echt veel beter. Helaas moeten terugsturen naar kpn, anders wist ik het wel.

‘On top of this’ werkt de Thuisapp ook alleen bij vlagen.

 

knap hopeloos allemaal.

icon

Beste antwoord door Joep1965 25 November 2022, 17:39

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Badge +19

Dag @Han Biemans Het zou zo simpel moeten zijn. Eén super wifi met een kabel aan het modem en dan minimaal 15 minuten laten staan. Daarna kan je er mee gaan wandelen maar nooit verder dan een meter of zes. Hetzelfde doe je met nummer twee. En toch gaat het mis??

 

Admin: link naar de kennisbank

Hi Joep,

Bedankt voor je antwoord. Ik heb dat allemaal gedaan. Overigens vind ik die beperking van 6 meter een serieuze zwakte. De box12 staat op de benedenverdieping en tot ver in de tuin (plm 15 meter) heb ik prima ontvangst, zelfs dwars door onze woning heen. Ik snap dat binnenshuis een ander verhaal is, maar 6 meter, zelfs in het trappenhuis - geen betonhindernis etc dus - is wel heel weinig. Pikant detail is dat ik met mijn iphone, ipad wel gewoon vrijwel overal in huis wifi ontvangst heb, ook zonder versterkers dus. Helaas nét niet in de studeerkamers van de kinderen, anders had ik geen versterking nodig natuurlijk.

Kortom, ik ben niet zo overtuigd van de technische kwaliteit van wifiversterkers. Helaas ben ik te weinig technisch om te begrijpen wat me nu precies te doen staat. Ander merk kopen misschien? Geen idee.

Groeten,

 

Han

Reputatie 7
Badge +6

@Han Biemans Ik gebruik zelf ook de superwifi 2 alleen ik heb 1 punt direct bekabeld gelaten achter de box12 met daarbij de WiFi uit op de box 12. Dit omdat het WiFi bereik vd box 12 aanzienlijk zwakker is dan van het superwifi punt. Nadeel van deze opzet is dat je misschien 1 superwifi punt meer nodig bent.

 Maar als ik jouw verhaal zo lees heb je maar op 1 plek slechte WiFi dan zou ik zeker 1 punt bekabeld achter de modem doen en de ander dichtbij de studeerkamer. Gegarandeerd dat dat beter werkt.

 

ik heb 1 punt op een open zolder staan en die heeft nog steeds een zeer goede verbinding met de bekabelde superwifi in de meterkast (57db en 1521 mbit)

 

thuisapp heb je niet echt nodig, installatie begint gewoon zodra je bekabeld aansluit. Gewoon even overnieuw beginnen. 1 punt bekabeld aansluiten. Na installatie van het eerste punt, WiFi uitzetten op de box 12 met de WiFi knop  aan de zijkant. Daarna het andere punt even bekabelen aan de modem , installeren en daarna losmaken en ophangen op strategische plek.

 

 

Bedankt voor alle adviezen. Ik heb er nu 1 voldoende aan de praat en dekking op de studeerkamers. Allemaal niet snel (oranje lampje), maar ik blijf er nu maar vanaf. De tweede versterker laat ik maar even voor wat het is, kandidaat voor marktplaats?

Dus ik ben geholpen, maar de performance/inzetbaarheid blijf ik matig vinden.

veel dank en groeten,

 

Han

Reputatie 7
Badge +6

@Han Biemans en wat gebeurt er als je 1 direct bekabeld achter de modem plaatst? Is het lampje dan niet groen vd 2e versterker?

 

 Mijn ervaring is namelijk dat als je de WiFi uitschakelt op de modem (na installatie superwifi bekabeld direct achter de modem) je een stuk betere connectie hebt. En dan hoef je het 2e punt ook niet op mp te zetten

Reputatie 7
Badge +8

Advies is zet wifi uit op de v12 zoals eerder geopperd en gebruik alleen de superwifi,s met minimaal 1 bekabeld op de v12. Dit is al bij meer mensen de oplossing geweest. Die combi met de v12 werkt gewoon (nog) niet goed helaas.

Hi all,

 

bedankt voor de adviezen. Ik zal dat eens proberen, maar ik had juist gekozen voor super wifi omdat bekabelen lastig is (of in de meterkast zelf, maar daar hangt de box12 al).

neemt niet weg dat ik zelf wel voorstander van kabels ben….

ik bericht wel over de verdere voortgang.

 

groeten,

 

han

Reputatie 7
Badge +6

@Han Biemans  heb je geen ruimte om de superwifi boven de modem te hangen aan een schroefje?

Dat zou in theorie kunnen, maar die hangt al erg vol met alarm, meteropneming op afstand, switches etc. Dus geen 220 meer vrij en dat hiervoor uitbreiden gaat me wat ver. Maar mijn aarzeling is meer principieel. Ik ‘krijg’ dus een router die hypermodern zou moeten zijn (box12), op advies van kpn zelf. Vervolgens moet ik er dus iets bijkopen, aansluiten en de router deels uitschakelen om performance te hebben. Daar vind ik wel iets van…. Stel je voor dat het met je auto ook zo zou gaan….

Reputatie 3
Badge +1

Stop maar met proberen, het schijnt een landelijk probleem te zijn...