Vraag

SuperWifi 2 geeft verkeerd ip-adres aan iPhone, geen internet

  • 5 February 2024
  • 10 reacties
  • 139 keer bekeken

Hallo,

 

Ik heb regelmatig last dat als ik van beneden naar boven loop dat ik als ik eenmaal boven ben geen wifi meer heb. Volgens de iphone ben ik nog wel verbonden met mijn wifi netwerk maar krijg ik een verkeerd ip adres van het superwifi 2 punt waardoor ik geen toegang heb tot het internet. Ik heb alles al een keer gereset naar fabrieksinstellingen maar na een tijdje gebeurt het toch weer. Dit is overigens niet elke keer als ik verbinding maak met het superwifi punt. Deze is bedraad en geeft de kleur groen aan. 
 

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

 

mvg,

 

jeroen


10 reacties

Reputatie 7

Dat is een zogenaamd local-link IPv4 adres en dat betekent dat jouw iPhone geen verbinding kan maken met de DHCP server die zich op de Experia/KPN Box bevindt.

Controleer eens of de "super"WiFi op zo'n moment wel met de Experia/KPN Box verbonden is.

Ja, alles is op dat moment wel online. Ook de superwifi zegt dat alles goed is (groen lampje). Wifi beneden doet het op die momenten ook gewoon. 

Reputatie 7

Ja, alles is op dat moment wel online. Ook de superwifi zegt dat alles goed is (groen lampje). Wifi beneden doet het op die momenten ook gewoon. 

Doen andere apparaten die via die "super"WiFi verbonden zijn het op zo'n moment wel?

Daar zou ik nog even goed naar moeten kijken, eigelijk is het alleen mijn telefoon die verbind met deze superwifi. Daarnaast eigelijk alleen dingen zoals de omvormer van de zonnepanelen. Hier kom ik dus nog even op terug.

 

Maar ik moet wel zeggen dat ik hiervoor tp link mesh had en daar heb ik het probleem nog nooit gehad. (Met dezelfde telefoon)

De andere apparaten krijgen ook geen verbinding.

Reputatie 7

De andere apparaten krijgen ook geen verbinding.

Dan denk ik toch echt dat er op zo'n moment geen verbinding is tussen de "super"WiFi en de Experia/KPN Box.

Zou de superwifi dan geen rood lampje of iets dergelijks aangeven? Die blijft namelijk gewoon stabiel groen.

Reputatie 7

Zou de superwifi dan geen rood lampje of iets dergelijks aangeven? Die blijft namelijk gewoon stabiel groen.

Dat zou je wel verwachten maar alles duidt er op dat de "super"WiFi op zo'n moment niet kan communiceren met de Experia/KPN Box.

Wat voor een Experia/KPN Box heb je eigenlijk?

Ik heb de kpn box 12, met 2 van de superwifi 2 routers. 1 met kabel, 1 niet en de gene met kabel geeft de problemen. Kan helaas niet de 2e ook zonder kabel doen want daar is het bereik niet goed genoeg voor.

Ook een statisch ip adres instellen op de iphone heeft geen nut. Het lijkt er dus inderdaad op dat de superwifi niet goed communiceert met de kpn box 12. Iemand nog suggesties op wat ik kan proberen?

Reageer