Beantwoord

SuperWifi 2 geen verbinding meer icm KPN Box 12

  • 16 October 2022
  • 3 reacties
  • 119 keer bekeken

Reputatie 1
Badge

Al enige maanden heb ik één superwifi punt icm kpn box 12. Ik heb de superwifi tijdens bedrijfstelling eerst bedraad gekoppeld aan mijn box 12 en na configuratie losgekoppeld en op zolder geplaatst. Probleemloos een aantal maanden wifi gehad tot vorige week. Ik krijg het superwifi punt niet meer verbonden aan mijn wifi netwerk. Zelfs na een factory reset en weer bekabeld gekoppeld aan mijn box. Bekabeld aan de box werkt het superwifi punt uitstekend maar zodra ik deze weer loskoppelen en op elk willekeurige plek in huis plaats blijft het ledje rood branden. Komt niet meer in het wifi.

 

Kan iemand mij vertellen wat ik verkeerd doe? Is het noodzakelijk om twee superwifi punten te hebben? Eentje verbonden aan de box 12 en eentje elders los in huis? Dat zou raar zijn want ik heb met één superwifi losgekoppeld een prima werkend wifi punt gehad. 

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 27 October 2022, 13:47

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @pkgchk, welkom op ons forum!
Met resetten en het plaatsen op de juiste plek moet je hierbij een heel eind kunnen komen! Staat wifi wel ingeschakeld op je box12?

Je SuperWifi punt werkt samen met de box12 dus heb je er vaak maar 1 nodig (mits je genoeg bereik hebt natuurlijk).
In het topic hieronder kun je eigenlijk alles vinden over de werking en probleemoplossing met je SuperWifi punten.

 

Reputatie 1
Badge

Hoi @Thomas

Dank voor je reactie. Wifi van mijn box 12 staat aan en een reset van mijn superwifi heb ik al een keer uitgevoerd. Het heeft allemaal gewerkt, vandaar ook mijn vraag.

Ik heb voor een andere oplossing gekozen. Werkt maar ik ben er niet zo happy mee. Ik heb een 8 poorts unmanaged switch aangeschaft en het superwifi punt daarop aangesloten. Ik vind dat dit eigenlijk niet de manier moet zijn. Maar goed, het werkt. 

Reputatie 7
Badge +20

Ah okay, als het werkt is dat natuurlijk heel mooi maar we willen altijd nog wel even met je meedenken hoe dit anders kan.

Het kan zijn dat de laatste update je situatie wat veranderd heeft. Zo is het mogelijk dat je je eerste wifipunt het beste ergens anders neer kunt zetten.