Beantwoord

Superwifi blijft paars branden

  • 31 May 2023
  • 8 reacties
  • 244 keer bekeken

Heb een super wifi maar krijg hem niet aan de praat, blijft paars praten.

Alles zelf al geprobeerd resetten modem,super WiFi punt .

Al met 4 medewerkers van KPN gesproken maar kunnen me ook niet echt verder helpen.

Ze geven zelf toe dat de super WiFi niet optimaal werkt, en er veel problemen mee zijn.

Vraag me af of het ooit word opgelost.

icon

Beste antwoord door BruisTablet 1 June 2023, 23:52

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Badge +19

Dat is vreemd. Welk type modem heb je?

Hij is bekabeld,en zelf dan werkt het niet.

Reputatie 5
Badge +5

Wat doe je dan precies en in welke volgorde?

En zoals joep1965 ook al vroeg wat voor modem heb je en wat voor superwifi en welke andere apparatuur heb je nog meer toegevoegd 

Ik heb de kpn Box 12 b, op advies  van de helpdesk( omdat er vaker problemen mee zijn) de super WiFi om geruild zelfde probleem met de nieuwe.

gedaan zoals beschreven aangesloten hij knipper eerst een tijd groen en word dan weer paars.

 

Reputatie 7
Badge +8

Ik heb de kpn Box 12 b, op advies  van de helpdesk( omdat er vaker problemen mee zijn) de super WiFi om geruild zelfde probleem met de nieuwe.

gedaan zoals beschreven aangesloten hij knipper eerst een tijd groen en word dan weer paars.

 

Misschien wordt er verkeerde informatie uitgewisseld tussen de v12 en de superwifi. Ik zou eens specifiek een andere methode van resetten gaan proberen. Begin bij de superwifi. Trek hier alle ethernet kabels uit en reset deze dan met een sateprikker. Ingedrukt houden totdat deze een aantal malen knippert (ik dacht 5 maal). Dan loslaten en helemaal laten opstarten. Deze eindigt als het goed is in paars. Deze staat zeker in fabrieksstand nu en kan niet communiceren met het modem.

Sluit deze nu niet aan met een ethernet kabel. Als er namelijk iets niet goed staat in de v12 dan gaat het direct mis als de apparaten elkaar ontmoeten.

Herhaal deze procedure met eventuele andere superwifipunten (indien aanwezig).

Sluit ook deze niet aan met een kabel.

Nu is het zaak om de v12 te resetten. Ook met sateprikker ingedrukt houden totdat alles uitgaat. 

Kopje koffie als tijd nemen en het modem verbinding laten maken en volledig laten opstarten.

Nu komt het moment om de paarse superwifi,s met een ethernet kabel te koppelen direct aan de v12.

Die zullen groen worden als indicatie dat de ethernetverbinding er is.

Geef het nog een kopje koffie aan tijd voor gegevens uitwisseling.

Trek nu de ethernet kabels eruit. Na wat geknipper zouden ze nu over moeten stappen naar een wifiverbinding met de v12. Ook als het de bedoeling is om ze via een kabel aangesloten te laten zouden ze nu groen moeten branden ipv paars.

Oranje kan ook. Dan is er wel een valide verbinding  maar de snelheid is dan niet optimaal.

Het lijkt nogal een omslachtige procedure maar deze apparaten staan gegevens naar elkaar te kopieren. En het is wel eens vaker bij sommigen voor gekomen dat onjuiste informatie heen en weer blijft gaan. De beschreven volgorde is bedoeld om dit patroon te doorbreken.

Reputatie 7

Hoi @Marja van Vilsteren, welkom bij ons op het forum. De SuperWifi wil niet meewerken begrijp ik! Heb je de tips van Bruistablet hierboven al kunnen proberen? Ik verwacht dat het daarna beter is.

Ook dit geprobeerd en nog steeds paars,veel energie en tijd in gestoken en je krijgt er stress voor terug.

Denk dat ik maar overstap nar een andere provider.

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Marja van Vilsteren, niet de moed verliezen. Bruistablet gaf de juiste stappen. Soms is Superwifi eigenwijs. Het is erg belangrijk dat de reset van Superwifi helemaal goed gaat voordat je gaat koppelen. Ik zou met 1 exemplaar beginnen. De tweede kan daarna apart worden gedaan.

Hoe reset ik een SuperWifi punt?

  1. Koppel het SuperWifi punt los van het modem als er een ethernetkabel is aangesloten
  2. Hou het resetknopje achterop (zie afb. hieronder) het apparaat ingedrukt tot het lampje meerdere keren rood knippert. Let op dat je lang genoeg de reset knop indrukt. Het beste werkt een naald. Je voelt een klein klikje als je indrukt en dan 15 seconden ingedrukt laten! Je kan er best eenvoudig langs prikken. Let op het klikje.
  3. Na opstarten zal het lampje paars branden en staat de SuperWifi in de fabrieksinstelling

Nu de modem een koude restart geven. 5 minuten uit het stopcontact. Daarna starten en ruim de tijd geven (een kop koffie is een goede tip)

Nu de superwifi die reset is weer aanzetten en met een UTP kabel verbinden. Gebruik bij voorkeur de kabel die bij superwifi zat. Maar iedere andere deugdelijke UTP kabel voldoet.

Nu zeker 15 minuten de superwifi bedraad aangesloten laten. Zet na de 15 minuten nog maar een extra kopje koffie zodat je zeker lang genoeg de tijd hebt gegeven. Nu de superwifi loskoppelen door de UTP kabel te verwijderen. Als de lamp op rood springt dan superwifi even uit het stopcontact halen en daarna weer starten. Die dit in eerste instantie even in de buurt van de modem.

De lamp zou nu op groen moeten komen.

Laat het resultaat even weten.