Beantwoord

SuperWifi op een ander SuperWifi punt aansluiten

  • 14 February 2024
  • 9 reacties
  • 144 keer bekeken

Ik heb de Experiabox V10 met 4 SuperWifi punten tw: woonkamer, meterkast, 1e verdieping en de zolder.

De wifi punten in de woonkamer, 1e verdieping en de meterkast zijn bedraad uitgevoerd.

Nu is mijn vraag:

kan ik mij SuperWifi punt op zolder verbinding laten maken met mijn SuperWifi punt op de 1e verdieping en hoe doe ik dat?

Nu maakt hij een 2,4G verbinding met het basispunt in de woonkamer.

Hetzelfde geld voor mijn garagedeuren deze maken nu verbinding met de woonkamer i.p.v. de meterkast.

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 15 February 2024, 14:59

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @peetenjean, welkom op ons forum!
Dat kan! Alles hierover kun je vinden op onze kennisbank:

Bedankt voor jouw antwoord.
Het is intussen gelukt. 

kan jij mij misschien nog verder helpen met het volgende:

ik heb 2x superwifi 1 punten met software 1.00.22. en 3x superwifi 1 punten met software 1.00.14v2 erop welke ik met geen mogelijkheid naar de laatste software stand kan bijwerken. Ook niet individueel en na 24 uur wachten. Kan jij mij hierbij adviseren?

Reputatie 7
Badge +20

Ah top!
Het updaten moeten ze automatisch doen als je ze direct bekabeld op je experiabox aangesloten laat zitten. Als dat na een paar uur nog niet gelukt is kan het helpen ze een factory reset te geven. Als ook dát niet helpt kan het helpen je experiabox ook even een reset te geven.

Hallo Thomas,

het is helaas allemaal niet gelukt.
Ik heb alles gereset maar alles blijft bij het zelfde. 
ik heb eerst alles afgekoppeld en het modem gereset en vervolgens 1 schotel met oude software aangesloten en vervolgens een reset gegeven. Dit heeft niet geholpen. Ook door in de schotel te gaan en handmatig een update uit te voeren werkt ook niet. Ook na 24 uur wordt er geen update uitgevoerd. Ik weet het nu even niet meer. 

Reputatie 7
Badge +20

Dat is raar, ik heb er niet echt een verklaring voor. Wat voor netwerkapparatuur gebruik je naast de superwifipunten en je v10?

Ik heb alleen een tp-link gigabit switch aan de v10  hangen buiten de 2 wifipunten om. Ik ga van de v10 naar de switch en van de switch naar een wifipunt en de tv ontvanger. 

Reputatie 7
Badge +20

Wat voor switch precies? En kun je je superwifi ook eens direct op de experiabox aangesloten laten voor een tijdje?

De super wifi welke op 14v2 draait heb ik boven direct bekabeld op de v10 aangesloten. De andere superwifi welke ook op 14v2 draait staat op zolder en is draadloos verbonden met de superwifi op de slaapkamer. Beneden heb ik 2 super wifipunten bekabeld aangesloten op de v10 en hebben de laatste software versie 22.0. De 2 super wifi punten boven zijn met geen mogelijkheid te updaten. Ook niet als ik deze direct aan de v10 hang. 

Dat komt omdat de V10 dan ook eerst een update moet hebben voordat de wifi geupdated worden. zolang de V10 de laatste update noet heeft gehad heeft het geen zin de wifipunten te updaten, ik heb sinds deze week een zwarte er aan gekoppeld met als softwareversie 3.00.31 met de menustructuur van de Experia wifi, de zwarte vierkante @peetenjean 

KPN updated eerst alle 12 en 14 routers en daarna de wifipunten en daarna de V10,V10a, Experia Wifi en waar nodig ook weer de witte en zwarte wifipunten die aan de V10 gekoppeld zijn. Het is de bedoeling dat het dit jaar afgerond is.

Men doet dit batchgewijs om het overzichtelijk te houden.

 

Reageer