Vraag

Superwifi punt aangesloten op tv ontvanger werkt niet meer en geeft een paars lampje

  • 15 April 2024
  • 4 reacties
  • 48 keer bekeken

De KPN monteur heeft met een ethernet kabel twee jaar geleden onze wifiversterker aangesloten op de tv ontvanger met een ethernetkabel. Nu doet het wifipunt het niet meer. Ik heb alles gereset via de website, maar hij blijft paars. Als ik de kabel van de modem aansluit doet hij het wel, maar zodra ik de kabel eruit haal wordt hij weer paars. Wat moet ik doen want nu ligt de kabel dwars door onze woonkamer, wat niet wenselijk is. 


4 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @Mirjam Bik ,

In onze kennisbank is er een uitgebreide instructie om dit vervelende issue te verhelpen: Paars lampje Superwifi 

Ja daar was ik al geweest en ik heb alles al geprobeerd. Mijn superwifi punt doet het bekabeld prima, zodra ik de aanlsuiting met de modem eruit haal wordt het onmiddellijk paars. 

Ik ben hier nu al zo lang mee bezig, ik krijg het gewoon niet voor elkaar. Voorheen was mijn wifi versterker op de tv ontvanger aangesloten. Kan het daaraan liggen? Dat dit niet meer werkt. Ik krijg de tv ontvanger namelijk ook niet meer geupdate. Dat lukt niet meer via de tv. Ik word er een beetje moedeloos van eigenlijk

 

Ik heb op zolder trouwens ook een wifi punt staat die bekabeld is. Mijn tv doet het inmiddels weer en is aangesloten op het wifi punt. Allleen krijg ik het wifipunt beneden dus niet meer onbekabeld aan de praat. Dan gaat hij gelijk op paars, ook na herhaaldelijk opnieuw opstarten, verse start en alles wat jullie aanraden.

 

Reputatie 7
Badge +17

Je kunt de SuperWifi inderdaad niet aansluiten op de tv-ontvanger. Je kunt de tv-ontvanger wel aansluiten op de SuperWifi. Het is dus belangrijk om de SuperWifi eerst bekabeld aan te sluiten op het KPN modem. Daarna, als de configuratie klaar is, kan je de SuperWifi weer los koppelen.

Reageer