Vraag

Superwifi punt blijft oranje branden

  • 30 April 2024
  • 1 reactie
  • 25 keer bekeken

Ik heb thuis een kpn v12 modem een oud superwifi punt (wit) en een nieuw superwifi punt (zwart).

 

de setup is als volgt:
in de meterkast hangt de modem, die zit met een lan-kabel verbonden aan de superwifi1 (de witte).

het zwarte superwifi punt staat op mijn werkkamer.

Tot enkele dagen gelden was dat geen probleem en had ik met werken een stabile verbinding van 700+ Mbps

 

nu ineens is het lampje van de zwarte superwifi oranje, waar ik hem ook plaats. zelfs direct naast de meterkast blijft hij oranje.

de snelheid is nu ook drastisch gedaald tot een bedroevende 40Mbps.

 

iemand enig idee hoe dit op te lossen? 
en daarbij: wat is de beste setup? moet de witte superwifi wel aan de modem? of hoeft dat helemaal niet? misschien is het wel beter de zwarte superwifi eraan te hangen?

 

 


1 reactie

Reputatie 7
Badge +19

Hi @Lubbie,

We hebben op het forum informatie verzameld over de beste manier van aansluiten van je SuperWifi, én wat je kunt doen bij bijvoorbeeld dat oranje lampje:

Ik raad je aan om eens eens een schone installatie te doen, en ze daarna opnieuw aan te sluiten. Bij de KPN Box 12, dan blijft de wifi aan. Het modem en de SuperWifi werken dan samen. Het modem is hierin de ‘master’. Dat betekent dat je ook dit eerste SuperWifi punt draadloos kan gebruiken.

Het oranje lampje is overigens geen probleem, het zegt alleen iets over de onderlinge verbinding: Het lampje op het tweede KPN SuperWifi punt brandt groen als de plek optimaal is, oranje als de onderlinge verbinding via 2.4 Ghz is (minder snel dan bij een groen lampje), of rood als het SuperWifi punt dichter bij het eerste SuperWifi punt of modem moet komen te staan.

Reageer