Vraag

SuperWifi punten werken niet meer

  • 30 January 2024
  • 10 reacties
  • 119 keer bekeken

Beste Paul, 

ik heb 3 superwifipunten in huis waarvan er nog maar 1 werkt (degene die dichtbij de Experia box staat). De andere 2 staan op de eerste (werkplek) en tweede verdieping (zolder). Deze 2 staan op rood en soms op oranje. De Kpn app kan ze niet meer zien. Ten aanzien van de wifi versterker die op de eerste verdieping staat heb ik al van alles geprobeerd (reset, aangesloten op modem voor een eventuele update, zodra deze op groen staat en op de eerste verdieping gezet) maar dat helpt niet. Ik heb gebeld met klantenservice maar zij gaf aan dat ik naar de winkel moet en dat als de wifi versterkers kapot zijn ik maar nieuwe moet kopen. Niet erg behulpzaam dus. Wat raad je mij aan? Het lijkt erop dat de superwifipunten kapot zijn. Gr, Jacqueline

 

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt


10 reacties

Als je wifipunten nog geen 2 jaar oud zijn en je denkt dat ze defect zijn heb je nog garantie.

Persoonlijk heb ik het idee dat ze te ver weg staan van de basis (modem/router) @Jacqueline BM gezien het feit dat je schrijft dat de lampjes oranje en rood worden. Oranje betekent een verminderde verbinding en rood betekent geen verbinding.

Probeer de wifipunten eens zo te plaatsen dat de lampjes constant groen blijven voor minimaal een kwartier, dan heb je een goede draadloze opstelling. De beste oplossing is de wifipunten bekabeld aan de modem/router aan te sluiten.

Zie ook onderstaande link voor aanvullende hulp en info:

 

Dank alvast voor de reactie. De 2 wifipunten hebben altijd op dezelfde plek gestaan waar zij nu staan en tot nu toe goed gefunctioneerd. Zij stonden steeds op groen dus de plek zou niet het probleem moeten zijn. Verder heb ik natuurlijk wifipunten om draadloos wifi te kunnen versterken nu bekabeling geen optie is. Ik word steeds van het kastje naar de muur gestuurd en vind dat teleurstellend. Ik heb alles van KPN maar word niet goed geholpen. Ik overweeg om bij KPN weg te gaan. Laatste vraag - kan ik wifipunten van een ander merk op de experiabox aansluiten en hoeveel heb ik er dan nodig.

Nog even ter aanvulling - de wifiversterker naast het modem is met een kabel op het modem aangesloten vandaar dat deze het nog wel doet. De tweede wifiversterker heb ik nu naast het modem gelegd (niet bekabeld) en opnieuw laten opstarten. Na de opstart gaat het lampje nu in het geheel uit. Ik denk dat de wifiversterker het heeft opgegeven. Graag jullie reactie.

Wifi is een draadloos signaal en een goed draadloos signaal is van vele factoren afhankelijk, je buren kunnen bijvoorbeeld andere wifi-apparatuur hebben of de wifi anders ingesteld hebben, waardoor het bij jou minder goed kan werken, omgekeerd kan dus ook dat jij (onbewust) de buren stoort, zo werkt het nu eenmaal met wifi.

Bij KPN weggaan en naar een andere provider gaan levert geen voordeel voor de wifi op. Providers ondersteunen een internetsignaal volgens de afgesproken snelheid geleverd op 1 pc bekabeld aangesloten en draadloos binnen je thuisomgeving is je eigen pakkie-an. Ondanks dat je de providers niet aan kunt spreken op niet goed werkend wifi, doen ze er wel alles aan om de klant zo goed mogelijk te adviseren, zoals ook in mijn eerder verstuurde link. Voor wifi is echter nooit een eensluidend advies te geven dat voor iedereen geldt omdat de lokale omstandigheden te verschillend zijn.

Je kunt overwegen niet-KPN wifipunten aan te sluiten, deze kunnen echter niet in Mesh werken met de wifi van de KPN-modem/router, daar zul je dus de wifi op uit moeten zetten.

In de regel heb je per etage 1 wifipunt nodig als je in een betonnen huis woont. Stel je hebt een huis met de begane grond, 1 etage en een woonzolder, heb je dus 3 wifipunten nodig.

Woon je in een ouder huis met weinig of geen beton, heb je misschien minder of geen wifipunten nodig.

Zelf woon ik in een jaren zestig huis, heb de KPN-router in de woonkamer staan en verder niets nodig en heb op de 1e etage perfecte draadloze vervbinding @Jacqueline BM 

 

Nog even ter aanvulling - de wifiversterker naast het modem is met een kabel op het modem aangesloten vandaar dat deze het nog wel doet. De tweede wifiversterker heb ik nu naast het modem gelegd (niet bekabeld) en opnieuw laten opstarten. Na de opstart gaat het lampje nu in het geheel uit. Ik denk dat de wifiversterker het heeft opgegeven. Graag jullie reactie.

Je zou de versterkers eens een fabrieksreset kunnen geven en aansluiten als nieuiw uit de doos @Jacqueline BM 

Dank voor je reactie. Dus in feite moet ik het zelf maar uitzoeken en is het mijn probleem? Ik heb de app geprobeerd, KPN service gebeld en nu zoek ik hulp via dit forum. Dit levert dus niets op. Dat ik overweeg om weg te gaan bij KPN zit m juist in dit soort onbehulzame reacties.

Je gaat volledig voorbij aan het feit dat eerst alles goed werkte en nu niet meer. Ik heb zelfs 2 maanden geleden een KPN monteur op eigen kosten laten langskomen die toen alles goed werkend heeft achtergelaten. Dat is terug te vinden in mijn klantendossier. Nu is er duidelijk iets aan de hand zonder dat er in de set up aan mijn kant iets is veranderd.😖Erg teleurstellend hoe KPN hier mee omgaat.

Nog even ter aanvulling - de wifiversterker naast het modem is met een kabel op het modem aangesloten vandaar dat deze het nog wel doet. De tweede wifiversterker heb ik nu naast het modem gelegd (niet bekabeld) en opnieuw laten opstarten. Na de opstart gaat het lampje nu in het geheel uit. Ik denk dat de wifiversterker het heeft opgegeven. Graag jullie reactie.

Je zou de versterkers eens een fabrieksreset kunnen geven en aansluiten als nieuiw uit de doos @Jacqueline BM 

Dit heb ik al gedaan, zoals eerder geschreven. De wifiversterker valt nu helemaal uit.

Dus in feite moet ik het zelf maar uitzoeken 

Het is maar hoe je er tegenaan kijkt @Jacqueline BM , binnen het forum proberen we je met raad en daad bij staan waar mogelijk, daarin is het forum een waardevolle aanvulling op de helpdesk van KPN.

Wat denk je zelf dat het forum en/of KPN nog meer voor je kunnen betekenen, dan hetgeen hierboven al gedaan is?

 

Mijn klacht proberen te begrijpen en hulp bieden.

Reputatie 7
Badge +19

Hi en welkom op ons forum @Jacqueline BM.

We hebben verschillende behulpzame gebruikers hier, zoals @Nomen Nominandum die al goedbedoeld heeft geprobeerd om je op weg te helpen. Wifi is draadloos en daardoor gevoelig voor storingsbronnen. Daardoor kan het gebeuren dat we niet direct een hapklare oplossing hebben, maar even met je mee moeten zoeken naar wat de beste oplossing is.

 

Ik ben allereerst benieuwd naar welk modem je hebt? Is dat de Experia Box V10? Dan moet het eerste SuperWifi punt inderdaad bekabeld op je Experia Box aangesloten zijn, dat is goed.

In veel gevallen helpt het goed om je SuperWifi een schone installatie te geven. Probeer dat eens, en laat daarna het tweede SuperWifi punt nog even in de buurt staan, om te zien of het lampje groen blijft. Daarna doe je hetzelfde met het derde SuperWifi punt.


Heb je dit alles geprobeerd en is je SuperWifi écht kapot, dan heb je 2 jaar garantie waar je op kan terugvallen. Binnen die periode kan je met de defecte apparaten + aankoopbon langs de KPN Winkel in je buurt gaan, en worden ze onder garantie gratis voor je vervangen.

Reageer