Mijn beide superwifi 2 modules brandden rood terwijl de aftsand tussen router en wifi 2 in een open trapgat niet meer dan 7 meter is. Zelfs naast de router blijven ze rood branden. Via de KPN site alle stappen geprobeerd om ze weer verbonden te krijgen maar helaas. Zelfs een reset, waarna de modules paars branden, krijg ik ze niet opnieuw aangesloten. Installatie via de app levert een melding op dat er geen super wifi 2 punten gevonden zijn. Module aangesloten via meegeleverde ernetkabel op een vrije lan poort op de router, daarna van stroom voorzien en aangezet. De QR code gescand en het installatie proces afwachten. Resultaat, meerdere keren ondertussen, Geen SuperWifi punt gevonden.
Router (Box12) gereset en hele proces nog maar een keer. Zelfde resultaat en SuperWifi punten blijven paars branden. Help!
SuperWiFi's 2 blijven rood branden
Beste antwoord door Roy74
Hallo
Tenzij je meedoet met de pilot van de KPN software, zal je gewoon de laatst beschikbare en reguliere software release hebben. Aannames van updates zijn gevaarlijk maar op basis van mijn ervaring pushed KPN niet zomaar een update en recent zijn er geen updates geweest in de reguliere software. Je kunt dat ook terugvinden in de Product Updates.
Nog even meedenken naar de oplossing want die is er zeker.
Doe nogmaals de stappen die ik beschreef en doe vooraf nogmaals een reset van superwifi. Paperclip en dan 10 seconden indrukken. De paarse kleur wilt zeggen dat superwifi de fabrieksinstellingen heeft.
Nadat de modem na een koude start weer even in de lucht is (wacht 10 minuten) dan sluit je superwifi aan met een UTP kabel. Als je nog een andere UTP kabel hebt liggen, gebruik dan die andere UTP kabel eens. Begin met 1 Superwifi en niet beiden. Andere kant van de UTP kabel in een vrije Ethernet-poort (niet de WAN poort). Zet dan superwifi aan met het knopje. Laat superwifi zeker 30 minuten aangesloten.
Probeer ook eens om daarna superwifi een koude start te geven.
Vergeet de methode via de app en QR scannen.
Deze procedure zou het moeten doen met bovenstaande praktijktips meegenomen.
Soms is superwifi wat eigenwijs… De aanhouder wint. En ja, hopelijk brengt de nieuwe KPN software ook op dit gebied wat meer stabiliteit.
Bij mij draait het al maanden als een tierelier dus even doorzetten vrees ik om die groene status te krijgen.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.