Vraag

SuperWifi valt regelmatig uit, alleen complete reset helpt

  • 27 April 2023
  • 16 reacties
  • 127 keer bekeken

Oude box 10 gewisseld voor een 12 met 2 x superwifi voor snel internet op de 1e en 2e verdieping, maar het is nooit goed geweest en zelfs slechter geworden. 

Regelmatig vallen de superwifi punten uit.

Het komt nóóit vanzelf goed, alleen het weer opnieuw naar fabrieksinstellingen zetten zorgt weer voor verbinding.

Als dat vervolgens maar 1 of 2 dagen goed gaat dan ben je er goed klaar mee. 

 

Naar heel lang gedachte te hebben "laat maar" nu toch weer geprobeerd maar blijft slecht. 

Is er een oplossing?

Kan ik ze omruilen voor superwifi 2 zodat ik ze bedraad kan aansluiten bij de tv ontvangers?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Badge +19

Ik vraag me af waarom die v10 omgewisseld is voor een box 12? 

Ik kon hem omwisselen samen met de aanschaf voor superwifi, geen idee waarom, maar dat leek mij een goed plan om boven beter bereik te hebben. 

Badge +19

Ok. Helder. Omruilen van de SuperWiFi's is helaas geen optie.  We kunnen wel kijken of we iets met de huidige situatie kunnen doen. Waar heb je het modem staan en waar de SuperWiFi's?

Modem staat in de kamer.

Superwifi punt 1 direct daarboven.

Superwifi punt 2 daar weer direct boven. 

Herkenbaar probleem, hier precies hetzelfde probleem met de superwifis en staan ook op dezelfde manier. Wifi punt 1 staat bij modem en wifipunt 2 staat op de slaapkamer op de plek precies boven punt 1 en modem, ik wordt er knettergek van en sta inmiddels op het punt van overstappen.

Reputatie 7
Badge +28

@Georgiosus 

Het kan zijn dat het verplaatsen van bv SuperWifi-punt één wat gaat helpen. Misschien in het trappenhuis? 
 

En anders mogelijk een extra SuperWifi-punt aanschaffen? 
https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/internet/

Bij bol.com goedkoper: 

https://www.bol.com/nl/nl/p/2-kpn-superwifi-punten-black/9300000080882604/?Referrer=ADVNLGOO002013-G-136761093302-S-1702362637615-9300000080882604&gbraid=0AAAAAD5OnmPPqDuvQ8W5j0CG7ttDQTmTZ&gclid=Cj0KCQjw3a2iBhCFARIsAD4jQB12MR64tZo8vqZnlgvucFIQIVvojQ7CJLV1xAXfEB8w-D43XIQzmasaAjpdEALw_wcB

Ik kan natuurlijk om de meter een superwifi punt neerzetten, maar daar zijn ze toch niet voor bedoeld? De afstand ligt tussen de 3 a 4 meter. Dat zou toch geen issue moeten zijn.

 

Ze zijn instabiel en doen niet wat ze beloven. Ik ga zeker niet nog meer van die punten aanschaffen. 

Badge +19

Als u op de slaapkamer bijvoorbeeld laminaat heeft liggen met daaronder een een isolatie met een aluminiumfolie dan gaat het niet werken. Daar gaat wifi niet doorheen.  Of een dikke betonvloer.  Het is niet eenvoudig om overal goed wifi te hebben. De enige manier om wel goed wifi te hebben staat hieronder. En dan maakt het niet uit of u provider a of b hebt want wifi is wifi. Gaat gewoon door de lucht en niemand heeft er grip op.

Joep, 

 

Dat ben ik niet meer je eens.

 

Mijn klacht is niet een slecht signaal, alleen dat na 1 of 2 dagen superwifi instabiel wordt, en als de verbinding helemaal wegvalt dat het dan niet vanzelf weer up komt maar alleen na een harde reset. Hierbij maakt het niet uit of er superwifi vlak naast het modem staat. 

 

Er zit wel degelijk verschil in hardware en of software. Dit systeem wat veel beloofd is niet stabiel. 

Badge +19

Je hebt toch niet dit soort dingen in huis?

 

Die heb ik wel, voor de tv boven.

 

Ook die devolo's waren pas stabiel na een update met de software van devolo. Met kpn software vielen die ook telkens uit.

 

Die 2 moeten toch samen kunnen? 

 

Badge +19

Niet meer gebruiken!! Ze versturen data via het electriciteitsnetwerk en dat is er eigenlijk niet meer voor geschikt.  Het electriciteitsnetwerk zit overvol met storingsfactoren zoals ledverlichting en zonnepanelen.  Trek ze er maar uit en het probleem is opgelost. 

Hoi @Georgiosus : Jammer dat de verbinding zo instabiel is.   Heb je nog geprobeerd zonder de devolo's? 

Erwin, neen. Want dan heb ik geen televisie meer boven, dat is geen oplossing. 

 

Had ik het van tevoren geweten, dan had ik superwifi niet aangeschaft

Oh jammer. Dus een kabel naar die plek is geen optie, begrijp ik?

Nee helaas niet, anders had die er al lang gelegen.