Ik heb drie vragen die met elkaar samen hangen
- Ik heb twee SuperWifi 2-punten. Eén draait op versie 3.00.31, de andere nog op versie 2.00.23. Zowel het wifipunt als de modem heb ik enkele keren herstart én ook een aantal keren een reset. Het punt waar het om gaat is bedraad aangesloten op de modem. Hoe kan ik er voor zorgen dat dit Superwifi 2-punt toch update?
- Mijn modem heeft versie SGEJ1000060E. Op zich werkt de modem goed. Ik begrijp uit de reacties op het forum dat het nog een tijd kan duren voordat de Box 12 de nieuwe software krijgt omdat ik SuperWifi 2-punten heb. Ik heb mijn eigen DNS-resolver en DNS-filtering nu al twee weken uitgezet zodat de connectie met de Box 12 niet per ongeluk geblokkeerd wordt. Ook heb ik een week lang mijn modem gebruikt zonder SuperWifi 2-punten. In deze periode heb ik de modem enkele keren een factory reset gegeven. Is er tioch een mogelijk om de update te forceren?
- Binnenkort loopt mijn abonnement af en stop ik over naar één van jullie concurrenten. Ik ben bang dat ik daarna geen updates meer krijg voor mijn SuperWifi 2-punten. In plaat van de modem van die provider ga ik een OPNSense-router gebruiken. Wifi wil ik laten verzorgen door mijn SuperWifi 2-punten, die ik dus standalone wil gebruiken. De nieuwe software maakt gebruik van VLAN voor het gastnetwerk. Dit is een functionaliteit die ik wil gebruiken. Ook wil ik de keuze hebben om mijn eigen DHCP-server te gebruiken. Ik begrijp dat dit kan met de nieuwste software, maar niet met de huidige versies (3.00.31 en 2.00.23). Kortom, ik heb een noodzaak voor de nieuwe software op de SuperWifi-2 punten. Is het mogelijk om, mogelijk via een KPN-winkel, mijn SuperWifi-2 punten te updaten tot de nieuwste software? Ik vermoed dat ik toch al die kant op moet omdat één van mijn punten niet update (zie vraag 1).
Ik hoop dat iemand mij meer helderheid kan geven en hopelijk is er een oplossing. In ieder geval al bedankt voor de moeite!
Beste antwoord door BruisTablet
Bekijk origineel