Beantwoord

Updaten van SuperWifi punt lukt niet

  • 6 April 2024
  • 28 reacties
  • 372 keer bekeken

Hallo KPN forum, 

Het lukt mij niet om een van mijn super wifi punten te updaten. Ik heb alles al meerdere malen gereset, maar dit heeft helaas niets geholpen. Misschien weet iemand hier hoe ik dit probleem kan verhelpen. 
 

met vriendelijke groet,

 

Kees

 

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 9 April 2024, 10:14

Bekijk origineel

28 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Dat kan alleen KPN. Het schijnt dat er voor het updaten een https verbinding gebruikt word. En daarbij is het certificaat verlopen heb ik ergens gelezen. Dus vanuit de klant lukt daardoor een update niet meer. Typisch KPN. Die laten telkens certificaten verlopen.

Dat kan alleen KPN. Het schijnt dat er voor het updaten een https verbinding gebruikt word. En daarbij is het certificaat verlopen heb ik ergens gelezen. Dus vanuit de klant lukt daardoor een update niet meer. Typisch KPN. Die laten telkens certificaten verlopen.

Het vreemde hieraan is dat de andere twee nodes wel zijn geüpdatet. Zou dat certificaat per super wifipunt dan verschillen?

Reputatie 7
Badge +24

Dat kan alleen KPN. Het schijnt dat er voor het updaten een https verbinding gebruikt word. En daarbij is het certificaat verlopen heb ik ergens gelezen. Dus vanuit de klant lukt daardoor een update niet meer. Typisch KPN. Die laten telkens certificaten verlopen.

Het vreemde hieraan is dat de andere twee nodes wel zijn geüpdatet. Zou dat certificaat per super wifipunt dan verschillen?

Die zijn waarschijnlijk al veel langer geleden geüpdate toen het certificaat nog niet verlopen was.

Versie 3.00.31 is al een jaar oud.

https://forum.kpn.com/product-updates/superwifi-2-update-naar-v3-00-31-588431

Dat kan alleen KPN. Het schijnt dat er voor het updaten een https verbinding gebruikt word. En daarbij is het certificaat verlopen heb ik ergens gelezen. Dus vanuit de klant lukt daardoor een update niet meer. Typisch KPN. Die laten telkens certificaten verlopen.

Het vreemde hieraan is dat de andere twee nodes wel zijn geüpdatet. Zou dat certificaat per super wifipunt dan verschillen?

Die zijn waarschijnlijk al veel langer geleden geüpdate toen het certificaat nog niet verlopen was.

Versie 3.00.31 is al een jaar oud.

https://forum.kpn.com/product-updates/superwifi-2-update-naar-v3-00-31-588431

Ik heb alle 3 de wifi punten pas een maand of 2 in huis 

Reputatie 7
Badge +9

@kees1956 De firmware 3.0 vanaf de versie 2.0 kan je niet zelfs upgraden. Iemand van KPN (moderatoren of klantservice) moeten das pushen. Vanaf versie SW2 kan je zelfs de nieuwste firmware binnen halen (bv. SW2.23.17.04)

@kees1956 De firmware 3.0 vanaf de versie 2.0 kan je niet zelfs upgraden. Iemand van KPN (moderatoren of klantservice) moeten das pushen. Vanaf versie SW2 kan je zelfs de nieuwste firmware binnen halen (bv. SW2.23.17.04)

Enig idee hoe ik dat kan bewerkstelligen?

 Ik heb ook al contact gehad met de klantenservice en zij wisten het ook niet. Er werd mij verteld dat ik maar moest wachten omdat het in fases zou gaan. Overigens zijn dit KPN superwifi 2 punten als ik het goed heb begrepen.

Reputatie 7
Badge +9

@kees1956 Ja, dat zijn idd Superwifi2, dat is te zien in jouw screenshot SWP2. Je zal wachten tot een moderator jouw topic ziet en reageer. Of je kan klantenservice bellen (op werkdagen) en vragen of hij de nieuwe firmware kan naar jouw sturen. Overigens moet je opletten dat je modem eerst naar V12.xxx geupgraded worden voordat de SW de SW2.xxx firmware kan krijgen. Met de modem firmware SGEJ1000060E kan je alleen voor SW de firmware 3.0.xxx krijgen.

Updates naar KPN software (V12.xxx en SW2.xxx) zal in fases gaan, maar updates van 2.0 naar 3.0 is al lange tijd gelede, dwz een SW heeft het gemist.

@kees1956 Ja, dat zijn idd Superwifi2, dat is te zien in jouw screenshot SWP2. Je zal wachten tot een moderator jouw topic ziet en reageer. Of je kan klantenservice bellen (op werkdagen) en vragen of hij de nieuwe firmware kan naar jouw sturen. Overigens moet je opletten dat je modem eerst naar V12.xxx geupgraded worden voordat de SW de SW2.xxx firmware kan krijgen. Met de modem firmware SGEJ1000060E kan je alleen voor SW de firmware 3.0.xxx krijgen.

Updates naar KPN software (V12.xxx en SW2.xxx) zal in fases gaan, maar updates van 2.0 naar 3.0 is al lange tijd gelede, dwz een SW heeft het gemist.

Ik heb de SW 2’ pas een maand of twee geleden besteld. Misschien dat twee van de drie SW’s al geüpdatet waren in de fabriek en dat het daar is misgegaan. Ook zit ik nog op de (oudere) experiabox v10 met de firmware versie: V1.01.0004.3Intermediate

Reputatie 7
Badge +24

Ook zit ik nog op de (oudere) experiabox v10 met de firmware versie: V1.01.0004.3Intermediate

Nieuwere firmware is er niet voor de Experiabox v10. Die gaat wel komen. Maar dat zal nog wel ff duren.

Reputatie 6
Badge +5

geef het wifi punt welke niet voorzien is van de laatste update, eens een reset. dit zal waarschijnlijk ook resulteren dat diegene, die wel voorzien is van de laatste update en ook bekabeld is aangesloten, de master gaat worden.

geef het wifi punt welke niet voorzien is van de laatste update, eens een reset. dit zal waarschijnlijk ook resulteren dat diegene, die wel voorzien is van de laatste update en ook bekabeld is aangesloten, de master gaat worden.

Helaas heb ik deze stappen middels het bijgevoegde stappenplan(zie foto) al meerdere malen doorlopen, zonder resultaat.

 

Reputatie 7

Hoi @kees1956, welkom! Ik zie dat de anderen je al goeie informatie hebben gegeven. Het klopt inderdaad dat hiervoor onze assistentie nodig is. Wil jij je forumprofiel invullen? Reageer hier even weer als je dit gedaan hebt. En, zorg er ook even voor dat dit SuperWifi punt bekabeld aangesloten zit op je modem, en laat hem daar. Dan gaan wij proberen hem te updaten.

Hoi @kees1956, welkom! Ik zie dat de anderen je al goeie informatie hebben gegeven. Het klopt inderdaad dat hiervoor onze assistentie nodig is. Wil jij je forumprofiel invullen? Reageer hier even weer als je dit gedaan hebt. En, zorg er ook even voor dat dit SuperWifi punt bekabeld aangesloten zit op je modem, en laat hem daar. Dan gaan wij proberen hem te updaten.

Beste Erik,

Ik heb het forumprofiel ingevuld. Het SW punt is bekabeld aangesloten.

met vriendelijke groet,

kees

Reputatie 7

Top, dank je, @kees1956! Mijn systeem heeft wat moeite met alles uitlezen, zou je mij nog het serienummer van je SuperWifi kunnen geven? Mag in je forumprofiel in het veld ‘persoonlijke opmerking'. Als je even laat weten wanneer je dit gedaan hebt, kan ik het doorzetten.

Top, dank je, @kees1956! Mijn systeem heeft wat moeite met alles uitlezen, zou je mij nog het serienummer van je SuperWifi kunnen geven? Mag in je forumprofiel in het veld ‘persoonlijke opmerking'. Als je even laat weten wanneer je dit gedaan hebt, kan ik het doorzetten.

Beste Erik,

Ik heb gedaan wat u vroeg en het serienummer via persoonlijke opmerking ingevuld. Overigens staat het serienummer ook op de eerste bijgevoegde foto. Die was ik helaas vergeten te blurren😳😳

 

met vriendelijke groet,

Kees

Reputatie 7

Dank je, Kees! Serienummer is niet privacy gevoelig, maar de gewoonte om te vragen om gegevens in het profiel te zetten is diep ingesleten 😄 

Dank je, Kees! Serienummer is niet privacy gevoelig, maar de gewoonte om te vragen om gegevens in het profiel te zetten is diep ingesleten 😄 

Gelukkig maar!!

Reputatie 7

Ik heb dit inmiddels uitgezet, Kees. We gaan kijken of het lukt om hem geüpdatet te krijgen. Durf niet te zeggen of dit lukt, en wanneer het dan gebeurt. Ik kom er bij je op terug.

Ik heb dit inmiddels uitgezet, Kees. We gaan kijken of het lukt om hem geüpdatet te krijgen. Durf niet te zeggen of dit lukt, en wanneer het dan gebeurt. Ik kom er bij je op terug.

Bedankt voor de reactie. Dan zal ik het verder afwachten

 

met vriendelijke groet,

 

Kees

Reputatie 7

@kees1956, is jouw SuperWifi inmiddels geüpdatet? Ik probeerde het hier zelf na te kijken, maar het beheersysteem wil de boel niet goed uitlezen. Ik zie het Wifipunt wel, maar niet de softwareversie ervan. Wat mij al het idee geeft dat het niet gelukt is. Maar beter dat even zeker weten, vandaar de vraag aan jou.

@kees1956, is jouw SuperWifi inmiddels geüpdatet? Ik probeerde het hier zelf na te kijken, maar het beheersysteem wil de boel niet goed uitlezen. Ik zie het Wifipunt wel, maar niet de softwareversie ervan. Wat mij al het idee geeft dat het niet gelukt is. Maar beter dat even zeker weten, vandaar de vraag aan jou.

Hallo Erik van KPN, het is super wifi punt is helaas nog niet geüpdatet dit screenshot heb ik zojuist gemaakt 

 

Reputatie 7
Badge +20

Duidelijk @kees1956,

We gaan er vanaf onze kant mee aan de slag maar ik durf je niet exact te vertellen hoe lang het zal gaan duren voordat dit geregeld zal zijn. We laten het hier weten zodra er schot in de zaak zit!

Duidelijk @kees1956,

We gaan er vanaf onze kant mee aan de slag maar ik durf je niet exact te vertellen hoe lang het zal gaan duren voordat dit geregeld zal zijn. We laten het hier weten zodra er schot in de zaak zit!

Hallo Maja, 

Bedankt voor de reactie!

ik zal het verder afwachten dan.

met vriendelijke groet,

Kees

 

Reputatie 7

We hebben het nog een keer geprobeerd, @kees1956, maar het wil niet. Zou je dit (nog eens) willen doen:

  • Sluit het Superwifi bekabeld aan op je modem (dat had je volgens mij al, maar ik noem het voor de zekerheid nog even weer)
  • Reset de Superwifi. Dit doe je door met een paperclip of satéprikker 10 seconden in het resetgaatje te drukken. Het lampje op de SuperWifi knippert meerdere keren om te bevestigen dat de reset is gelukt.
  • Laat hem vervolgens zeker 20 minuten met rust. 

 

Met een beetje geluk zien we dan dat hij binnen een dag of twee alsnog zelf update. Als dat niet zo is, dan kunnen we nog een keer een poging wagen. Als dat ook niet lukt, dan moeten we naar andere alternatieven gaan kijken. 

We hebben het nog een keer geprobeerd, @kees1956, maar het wil niet. Zou je dit (nog eens) willen doen:

  • Sluit het Superwifi bekabeld aan op je modem (dat had je volgens mij al, maar ik noem het voor de zekerheid nog even weer)
  • Reset de Superwifi. Dit doe je door met een paperclip of satéprikker 10 seconden in het resetgaatje te drukken. Het lampje op de SuperWifi knippert meerdere keren om te bevestigen dat de reset is gelukt.
  • Laat hem vervolgens zeker 20 minuten met rust. 

 

Met een beetje geluk zien we dan dat hij binnen een dag of twee alsnog zelf update. Als dat niet zo is, dan kunnen we nog een keer een poging wagen. Als dat ook niet lukt, dan moeten we naar andere alternatieven gaan kijken. 


beste Erik,

ik heb vannacht rond 00:15 het SW punt gereset zoals u heeft aangegeven. Het primaire SW punt is nu veranderd. We zullen het verder weer even afwachten
 

Met vriendelijke groet, 

 

Kees

 

Reageer