Beantwoord

V10 + SuperWifi: smart apparaten wel wifi, geen internet. Werkt wel goed met alleen V10

  • 22 October 2022
  • 5 reacties
  • 102 keer bekeken

De Extra Wifi kan dan een oplossing zijn. Dit is een nieuwe functie in de SuperWifi punten. 

Wat dit doet is een tweede wifinetwerk activeren. Op dit tweede netwerk kun je dan je smart home apparaten verbinden.

[...]

Stappen om Extra Wifi aan te zetten en in te stellen vind je hier: 

 

 

nee is allemaal geen oplossing helaas. Geen internet verbinding wordt gemaakt door thermostaat, deurbel enz. De extra wifi werkt niet (geen internet) of af en toe met en valt uit telkens. 

Alles werkt naar behoren met alleen de v10. zodra overschakelen op superwifi dan vallen alle smart devices en domotica weg.

Duidelijk een probleem met de superwifi dus……….

 

Admin: afgesplitst, quote toegevoegd, eigen topic voor bericht aangemaakt

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 26 October 2022, 13:13

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Badge +19

De oplossing is dat u gebruik gaat maken van het extra wifi netwerk wat de SuperWiFi's hebben.  Standaard staat dat uit. Geef de 2.4ghz band en de 5ghz band ieder een eigen naam.  Uiteraard moet u het extra wifi netwerk ook gebruiken voor uw mobiele telefoon. De wifi van het modem moet wel uit. Dat zou echt moeten werken. 

Extra wifi werkt ook niet. Wel contact met netwerk maar geen verbinding met internet. Deurbel verliest zelfs netwerk verbinding om de paar dagen met 2.4 extra wifi.

voor de volledigheid: rechtstreeks op standaard wifi lukt helemaal niet

Badge +19

Heeft u alles al een keer gerest?

Ja allemaal diverse keren al gedaan. Ik heb geen glasvezel en dat is voor hier ook nog niet in de planning bij kpn. Probleem is dat contact met internet onstabiel is. Het lijkt wel een poortprobleem met superwifi. 
Hoe werkt de kpn superwifi met een ander modem? Fritz box of zo? Ik ben wel en beetje klaar met die experia(mentele) spullen.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @kritische kpn klant, welkom op ons forum!
Dat is niet fijn werken inderdaad. In principe moet het wel goed kunnen werken als alles goed ingesteld staat.

Ik heb hier ook nog een paar relevante topics over:

En voor de alternatieven hebben we er ook nog een paar: