Vraag

Wifi 6 uitschakelen op Superwifi punten

  • 22 March 2024
  • 15 reacties
  • 123 keer bekeken

Hallo, mijn SumUp Point of Sale terminal weigert verbinding te maken met de superwifipunten icm met Experia V10. Dit wordt vermoedelijk veroorzaakt door Wifi6. Weet iemand of deze uitgezet kan worden?

Met vriendelijke groet, Ben


15 reacties

Als het goed is is de wifi van de V10 al uit omdat je de KPN wifipunten gebruikt.

Log in in het wififipunt, het IP-adres daarvan is te achterhalen binnen de V10

en pas de wifiinstellingen aan naar wifi5.

Stel bij de 2.4-modus g/n in

Stel bij de 5.0-modus n/ac in

en klik op opslaan @Benelux 

 

Dankjewel, ga ik morgen proberen!

Reputatie 7
Badge +9

@Benelux Omdat je sprak over wifi6 (superwifi2), je kan wel in superwifi2 inloggen maar de wifi instelling alleen inzien en niet veranderen. Later met andere firmware kan je met standalone mode de wifi instelling veranderen.

@Benelux Omdat je sprak over wifi6 (superwifi2), je kan wel in superwifi2 inloggen maar de wifi instelling alleen inzien en niet veranderen. Later met andere firmware kan je met standalone mode de wifi instelling veranderen.

Dat klopt niet @TDN , ik heb een soortgelijke opstelling als @Benelux en heb het ook gewoon aan kunnen passen naar wifi5ac.

 

Dankjewel, ga ik morgen proberen!

Laat s.v.p. even de (goede) afloop weten @Benelux 

Reputatie 7
Badge +21

Aangezien topicstarter een Experia Box v10 heeft ga ik ervan uit dat de Super Wifi 2 nog op versie 3.00.31 staat. Dan is aanpassen van de wifi instelling geen probleem.

De KPN software komt pas in beeld samen met de KPN Box 12.

Aangezien topicstarter een Experia Box v10 heeft ga ik ervan uit dat de Super Wifi 2 nog op versie 3.00.31 staat. Dan is aanpassen van de wifi instelling geen probleem.

De KPN software komt pas in beeld samen met de KPN Box 12.

Inderdaad @RBxx , zo is het en bij mij ook, versie 30031.

Bedankt voor alle reacties. Ben nog niet in de gelegenheid geweest om het aan te passen, ga ik maandag doen en dan zal ik laten weten of het gelukt is.

Reputatie 7
Badge +24

Hi @Benelux, welkom hier. 

Is het allemaal gelukt? Ik verwacht dat je dit alsnog in de SuperWiFi's aan moet passen. 

We horen graag van je. 

Ik heb de instellingen aangepast (zie screenshot), maar de SumUp POS Lite kan er nog steeds geen verbinding mee maken. Zie ik iets over het hoofd? Is de wifi6 nu uitgeschakeld?

 

Wat nog kan is dat jouw apparaat geen onderscheid kan maken tussen de 2,4- en de 5.0-band, terwijl het apparaat uitsluitend op de 2.4-band lijkt te kunnen werken.

Dan kun je binnen het wifipunt de zogenaamde ‘extra wifi’ activeren en daarbinnen de 2,4-band activeren met een eigen wifinaam en wachtwoord en daarmee moet je apparaat dan kunnen verbinden @Benelux 

Ook het aanmaken van een aparte 2.4 band heeft geen effect gehad. Heb ook aanpassingen gedaan aan kanalen en bandbreedte, maar ook dat heeft geen enkel effect. Is het wel zeker dat met de door mij ingestelde configuratie wifi6 is uitgeschakeld? Kan/moet ik niet nog ergens anders een vinkje weghalen of zetten?

Reputatie 7
Badge +24

Wat WiFi6 betreft, dit staat nu uit. Dat is het dus niet. 

Ik denk dat N.N. gelijk heeft over die aparte 2,4 Ghz, weet je zeker dat je de Extra WiFi zo hebt ingesteld? En zie je het extra 2,Ghz extra netwerk wel? 

Jazeker, ik heb alleen het extra netwerk 2.4 Ghz geactiveerd. Alle andere apparaten zien dat netwerk ook en kunnen er gewoon verbinding mee maken. Behalve de SumUp POS terminal. SumUp geeft zelf ook aan dat het aan de wifi6 ligt, en niet aan de 2.4 of 5 Ghz. Dus ik weet het even niet meer, ik zal het probleem weer voorleggen aan SumUp.

Reputatie 7
Badge +24

Jazeker, ik heb alleen het extra netwerk 2.4 Ghz geactiveerd. Alle andere apparaten zien dat netwerk ook en kunnen er gewoon verbinding mee maken. Behalve de SumUp POS terminal. SumUp geeft zelf ook aan dat het aan de wifi6 ligt, en niet aan de 2.4 of 5 Ghz. Dus ik weet het even niet meer, ik zal het probleem weer voorleggen aan SumUp.

Dat zou ook mijn advies zijn, want de WiFi6 staat in ieder geval uit. 

Reageer