Vraag

WiFi punten vallen onregelmatig uit, oranje lampje

  • 6 March 2024
  • 11 reacties
  • 61 keer bekeken

Enige weken geleden is het huis even spanningsloos geweest ivm een nieuwe meterkast. Sindsdien steeds problemen met wegvallende wifipunten (oranje lampje). De app geeft aan dat ik het wifipunt zou moeten verplaatsen, maar vóór de werkzaamheden aan de meterkast werkte het goed (in ieder geval bijna altijd) op dezelfde plek. Ik heb al van alles geprobeerd en al twee maal kpn aan de lijn gehad, en alles -tig keer gereset, maar dat heeft het probleem niet opgelost. Eén van de opties die kpn mij gaf was om het tot dan bedrade wifipunt van de v12 los te koppelen (zou niet meer nodig zijn) en deze in te zetten als draadloos. Het resultaat was bedroevend. Toen was nog maar één van de wifipunten actief te krijgen. Het lijkt me dat de v12 zelf een zwak signaal heeft, maar weet niet of dat kan. Graag een reactie.

 


11 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Hi @Nicodido, welkom hier. 

Ik lees dat je al alles hebt gereset. Heb je het wel wel als volgt gedaan? Modem gereset en daarna ook de WiFi-punten? Zo niet, zou je dit alsnog willen doen? 

Beste Alex,

 

Dank voor je reactie. Ik heb meerdere keren eerst de modem en vervolgens ook de wifi-punten gereset. Ook onder begeleiding van KPN support. Probleem is dat de wifi-punten dan een groen lampje hebben, maar enige tijd later, en dat kan wel een uur of 15-20 later, op oranje springen en daar niet meer vanaf gaan. Ik weet niet of er een inactivity timer op die dingen staan? De laatste keer was het groen toen ik naar bed ging en oranje toen ik opstond.

Nu ook wazig beeld op de tv (alle zenders). De tv is aangesloten op een bluray die weer aangesloten is op een audio-versterker die draadloos communiceert met een wifi-punt. De tv probleemoplosser gebruikt. Die heeft de modem herstart waarna de wifi-punten niet meer opkomen (oranje lampje). Dus helemaal geen tv meer.

ik geef het op. Dit is gewoon vreselijk slechte kwaliteit.

Badge +19

Zijn de wifipunten met een kabel aangesloten op het modem?

Nee, draadloos

Maar doe verder geen moeite Joep1965. Ik heb hier schoon genoeg van en heb inmiddels besloten om kpn eruit te gooien. 

Badge +19

Is er überhaupt wel iets met een kabel aangesloten op het modem of verwacht je dat alles maar door de lucht gaat?

Badge +19

Maar denk je dan dat het bij een ander wel goed gaat? Ik denk dat je echt iets aan je netwerk moet doen want wifi is wifi of dat nou van provider a of b komt maakt geen ruk uit.

Beste Joep1965. Dank voor je reactie. Het heeft allemaal heel lang goed gewerkt hier maar, zoals ik heb aangegeven, sinds de woning van de stroom gegaan is, ombouw meterkast, zijn er problemen. Of dat aan de modem ligt of aan het glas of ergens anders aan weet ik niet, maar wifi is blijkbaar niet altijd wifi.

 

Badge +19

Ik heb gisteren toevallig een soort gelijk geval hier gehad ook stroomuitval en die heeft alles gereset volgens het boekje en dat had succes. Maar goed ik begrijp ook wel dat de moed in je schoenen is gezakt.

Reputatie 7
Badge +24

Maar doe verder geen moeite Joep1965. Ik heb hier schoon genoeg van en heb inmiddels besloten om kpn eruit te gooien. 

Erg jammer om dit te lezen Nico, ik had anders nog graag mee willen denken over wat er aan de hand is. Laat het me weten mocht je je bedenken. 

Reageer