Huisdieren-topic

  • 3 September 2016
  • 464 reacties
  • 16724 keer bekeken
Huisdieren-topic

Toon eerste bericht

464 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Ik hoe van katten.

Leuke beesten.

Ze heeft nu een zeldzame vorm van blaasontsteking, na een anti-biotica kuur van 4 weken hopen we dat het over is. 

Och jeetje. 😯 Hopelijk knapt ze snel op!

Reputatie 7
Badge +10

Verder niet verwend hoor 😅…. nieuwe “mand” speciaal voor op de bank.

 

 

Reputatie 7
Badge +17
Spelen
Eten
 Nog even twijfelen of dit de juiste plek is om te liggen
Besluiten dat dat het geval is. 

Het is gedaan met de rust. Vandaag is Oei bij me komen wonen. Kleine donderjager is het. Gek op kauwen op kabels. Maar 1 mauw en ik vergeef 'm. 

 

 

Reputatie 7
Badge +10

Wat een leuke Oei! 😻

En ja, wanneer er kabels in het zicht liggen, knabbelen de ukkies er maar al te graag aan wanneer ze niet in de gordijnen hangen😅🙈 #kabelgootjesplakkenisthetrick 

ps.waar is z’n krabpaal? 

Reputatie 7

@Bram_ Nice! Ik heb de investering gedaan in een Drinkfontein. Heb er meerdere geprobeerd en dit is toch wel de best one ever. De beide katten hier zijn er he-le-maal dol op. Het triggerd ze namelijk om goed te drinken en hier thuis komen ze speciaal binnen om te drinken, vervolgens rennen ze als een gek weer naar buiten 🤣. Werkt wel.met filters en een doosje van 5st is20 euro, dus niet heel goedkoop allemaal maar het is welgoed voor ze! Ding is stil, je hoort geen klotsend water. Heeft een normale functie, gaat een filter 1 maand mee en een eco functie gaat filter 2 maanden mee. Het ledje is mooi zacht. En naar wens kan je die uitzetten. Wanneer er te weinig water inzit gaat het ledje blauw knipperen en ook bij vervangen filter knippert die geloof ik. 

 

Reputatie 7
Badge +20

Wat een scheetje @Bram_ 😍

Ik hoop dat hij zich snel helemaal thuis voelt en dat het goed gaat met de buur-katten!

En dank voor deze tip @JeroenB22, ik ben inmiddels bij drinkfontijn nummer 3 aanbeland en dat is pas de eerste die redelijk stil is, maar zoals jij deze omschrijft is deze nog beter 😃

Reputatie 7

@Maja_ Wil je een tipje van de sluier?

We hoeven zelf ook niet meer continu naar het toilet 😜

En ja dit is onze 4e drinkfontein (en dat in de afgelopen 2 jaar)  

Je hoort gewoon geen gekletter of stromend straaltje, goeie filters, stevig, zit namelijk ook plastic onder, blijft die best wel wat langer goed, en filter blijft ook frisser vind ik dan alleen een losse slappe filter. Heb het geld wel voor de jongens over :) 

Reputatie 7
Badge +20

Haha dat klinkt allemaal heel goed @JeroenB22 😁 Ik ga even heel serieus overwegen om hem aan te schaffen 😊

Reputatie 7

Welja, als je dit zo ziet;

Dan is het best een gesloten systeem. Het loopt allemaal via het witte ronde pijpje naar boven en beneden. Het water in de bak blijft ook schoon en alle rommeltjes gaan ook werkelijk het filter in. Merkte bij de andere fonteintjes dat ik toch wel om de 2 dagen het water moest verversen. Gooi je telkens een liter weg en het water in die bakken was ook vele malen vuiler.  Het ledje is ook zacht qua lichtvervuiling en niet storend. Ik heb er 2 gehad met een blauwe led die bij nacht de hele kamer deden verlichten,... Zo irri! Als je tweemaal het knopje indrukt dan kun je kiezen uit groen = eco stand en blauw = normale stand. Hou je knopje 5 sec langer ingedrukt gaat het ledje uit. Maar blijft ie wel op de stand werken waarop je hem had ingesteld. Ze drinken hem hier in ong 4 a 5 dagen leeg. Ik gebruik zelf de eco stand (3 minuten borrelen/ 3 minuten stil, normale stand is continu borrelen) want Sam drinkt het liefst stilstaand water (wacht die net zolang tot ie stopt met borrelen) en Billie drinkt juist alleen als het borrelt. Dus voor hier is die echt ideaal. Wel wat duurder maar hij voelt gewoon degelijk en ook van kwaliteit evenals het waterpompje. In de doos zit 1 filter, maar ik had zelf 2 doosjes filters bijbesteld. Sowieso vindt ik wel dat je hem elke 2 maand moet vervangen. Kun je mooi 20 maanden vooruit. 

Reputatie 7
Badge +21

Simba schuilt voor de regen, dan is zo'n afdakje in de tuin ideaal.
Pretzel was onder de tuintafel gekropen, maar kwam er onder vandaan toen ik een foto wilde maken 😀

 

Reputatie 7
Badge +17
Oei heeft een vast plekje gevonden achter de laptop. 

@JeroenB22 ik heb je drinkfontein suggestie ten harte genomen. Hij vindt het allemaal nog een beetje eng maar er wordt uit gedronken. Succes!

Reputatie 7

Haha awesome @Bram_ het is eerst even wennen, maar daarnaast ook erg aantrekkelijk voor ze! Die draken hier heb ik laten castreren. Hierdoor zijn ze echt poeslief geworden en enorme slijmballen. Maar bijten en klauwen hebben ze nog nooit gedaan. Iig kregen ze last van blaasgruis, en des der had echt een blaassteentje. Kwam toch door het weinige drinken, werd mij geadviseerd om naar een Drinkfontein te kijken, en dat heeft zewek goedgedaan (met ook speciaal voer,..). Maar dan probeer je een paar fonteinen en elke had zijn eigen gedoe. Tot deze dus. Heb toevallig van de week even voor 2 jaar aan filters besteld. Oeps! 🤣 Maar Oei gaat er zeker plezier aan hebben 😎

Ben woensdag  nog ff bij de DA geweest het was weer tijd voor het kwartaal rondje foar ontwormingspillen en pipetjes ontvlooiingspul. (wel duur aar ben je er weer een kwartaal vanaf) Sam werd afgelopen dagen wat lui, melig en aanhankelijk. Dan heeft ie weer wat onder zijn leden. Pil hebben ze al gekregen en morgen weer even druppelen. Hij knapt gelukkig weer op, zo bijzonder wat dat dan doet met dieren 😀

Reputatie 7
Badge +17

@JeroenB22 je zorgt in ieder geval goed voor Sam! Dat is het belangrijkst. 

Oei maakt ondertussen z'n naam waar. 
 

Soms is ‘ie gevaarlijk schattig
En soms gevaarlijk bezig. 

 

Reputatie 7
Badge +17
Mocht iemand in een reactie van mij de vraag krijgen om een blikje tonijn te sturen… Dan is dit de dader. 

 

Reputatie 7

@Bram_ Oei, oei, oei waar is de Clean-Desk Policy gebleven? 

Reputatie 7
Badge +30

Oei 😍

 

Aansluitend op de waterdiscussie (leuk!) wat bij mij hielp om het drinken te stimuleren is meerdere waterbakken. Er staan nu bakjes op de grond in de keuken en boven op de overloop. Plus een ‘bak’ op het tv meubel. Dit is zo'n rond model vissenkom (waar van men tegenwoordig doorheeft hoe zo'n dierenmishandeling het is om daar een vis in te doen) met een laag steentjes op de bodem. Het was de favoriete drinkplek van van mijn oudste kat (die vorig jaar is overleden). En de favoriet van twee van mijn drie huidige. Nummer 3 heeft liever grondbakjes.

En buiten staat ook nog een waterbak die zich meestal vult met regenwater. Soms doe ik er kraan bij als het een droge periode is. In de praktijk vinden ze ‘natuurwater’ het fijnst. En ook dat het water niet vlakbij hun voer staat. Als jachtdieren zijnde zit er een instinctstukje in dat ze het liefst hun ‘prooi’ (ook als het gewoon brokjes zijn) niet bij hun water willen om het niet te vervuilen.

 

En een stukje kattenbelasting om hier niet alleen maar tekst neer te plempen 😁

De mini-saga van waarom je je broer niet in z'n billen moet bijten.

Oorzaak

 

Gevolg

Moeilijk te geloven dat deze donders volgend weekend alweer een jaar oud zijn 😍

Reputatie 7

Hier zijn ze inmiddels 25 maandjes alweer!

 

En luie Sam slaapt meestal op z'n rug,..

 

En Billie is meestal de hort op,… Maar ze kunnen niet zonder elkaar,... 

 

Reputatie 7
Badge +20

Awh wat lief @JeroenB22 🥰

Reputatie 7
Badge +7

Wat een leukertjes!

Die katten van jou kunnen het goed met elkaar vinden @JeroenB22 !😺

Reputatie 7
Badge +21

Te huur een goede bedopmaakhulp hij maakt gelijk een warm bed met haren er van, niet duur zacht woekerprijsje

 

Te huur een goede bedopmaakhulp hij maakt gelijk een warm bed met haren er van, niet duur zacht woekerprijsje

 

Haha, alleen jammer dat je schone lakens meteen weer vol met haren komen😅

Reputatie 7
Badge +21

Daar zit Pretzel niet mee hoor @martijn197108 

 

Reputatie 7
Badge +17

@JeroenB22 clean-desk policy is er zodat de collega na je geen rotzooi heeft. Ik denk niet dat hier een andere collega komt te werken. 😉 

Reputatie 5
Badge +3

Naar aanleiding van dit topic staat hier nu ook:

 

Voor onze Pip

 

Reageer