Wat zijn jouw favoriete series op dit moment?

  • 10 January 2017
  • 358 reacties
  • 9989 keer bekeken
Wat zijn jouw favoriete series op dit moment?

Toon eerste bericht

358 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Ik heb iets voorbij zien komen van die Formule 1 docu. Da's net wat voor @Jasper :)



The OA staat nog op mijn lijstje, maar ik ben me nu voornamelijk door een heule lijst aan opgenomen films aan het worstelen en ben een fervent kijker van :

Nou, 1 maand gratis😢😢, maar is heel veel ouwe meuk films, series.

Gelijk abbo al stopgezet..

niet echt mijn ding Netnix🙈
Reputatie 7
Ik heb iets voorbij zien komen van die Formule 1 docu. Da's net wat voor @Jasper :)

Die heb ik gezien inderdaad! Het was een beetje over gedramatiseerd, maar het geeft wel een beeld van de sport voor mensen die het nog niet zo lang kijken of overwegen om te gaan kijken 🙂
Reputatie 7
Badge +21
Vorig jaar, en ook dit jaar, heb ik met veel plezier gekeken naar Peaky Blinders, Sons of Anarchy, The Bridge en Homeland. Ben eigenlijk ook wel een beetje op zoek naar een leuke serie, in het genre van The Bridge. 🤓👆🏼
Reputatie 7
Badge +19
@Susan_ Nooit van The Bridge gehoord, daarom opgezocht en nu ben ik al bij aflevering 6! Aanrader inderdaad 👌



@Willem1958, Jij vindt Netflix dus ''net nix'' 😛 maar heb je wel series/programma's op tv die je volgt?
@Susan_ Nooit van The Bridge gehoord, daarom opgezocht en nu ben ik al bij aflevering 6! Aanrader inderdaad 👌





@Willem1958, Jij vindt Netflix dus ''net nix'' 😛 maar heb je wel series/programma's op tv die je volgt?


Inderdaad Netflix is helemaal net nix.

allemaal ouwe meuk films.

waar wij naar kijken zijn..

Discovery science, world

National Geographic. Wild

History.

Animal Planet.

en bijna geen series, soms Finse/Noorse series via npostart app.omdat je dan afleveringen achter elkaar kan kijken zonder

reclame😂😉.
Reputatie 7
Badge +20
Ik kom lang niet altijd toe aan series, maar laatst wel met heel veel plezier naar Killing Eve gekeken. Een huurmoordenaar en een rechercheur die als kat en muis achter elkaar aanzitten. En wie dan de kat is en wie de muis is blijft natuurlijk in het midden. 😉 @Susan_ vind je vast leuk!
Reputatie 7
Hallo! ik wil jullie net voor het weekend wel wat tips geven. Echte (recente) must see wat mij betreft;



Altered Carbon - Netflix

Amerikaanse dystopische sciencefiction cyberpunk-serie gemaakt door Laeta Kalogridis. Gebaseerd op de 2002-roman van dezelfde titel door de Engelse auteur Richard K. Morgan. Het eerste seizoen bestaat uit tien afleveringen, uitgekomen in 2018. Het verhaal speelt zich af over 360 jaar in de toekomst, in een futuristisch San Francisco bekend als Bay City. In de toekomst kunnen herinneringen en het bewustzijn van een persoon worden overgezet door middel van zogeheten 'cortical stack'. Fysieke menselijke of synthetische lichamen worden "hulzen" genoemd. De 'stack' kan na de dood worden overgebracht naar een nieuw lichaam. Een persoon kan (definitief) worden gedood als hun 'stack' wordt vernietigd. Hoewel dit theoretisch betekent dat iedereen voor eeuwig kan leven, hebben alleen de rijksten, bekend als "Meths" een verwijzing naar Methusalem, de middelen om onsterfelijk te zijn via klonen en opslag op afstand van hun bewustzijn in satellieten.



Seizoen 1 te zien op Netflix, seizoen 2 moet dit jaar uitkomen. #zinin!





The Handmaid's Tale - KPN Pluspakket On Demand & Videoland

Deze verontrustende serie is gebaseerd op de gelijknamige roman van schrijfster Margaret Atwood, speelt zich af in een -onaangename- nabije toekomst. Door omgevingsfactoren zijn veel vrouwen onvruchtbaar geworden. Na een burgeroorlog grijpt een totalitair regime van christelijke fundamentalisten, genaamd Gilead, de macht in de Verenigde Staten. Het land wordt omgevormd tot een streng religieuze samenleving waarin het woord van God als leidraad gebruikt wordt voor elk aspect van het leven. Het land wordt geleid door een mannelijke elite. De weinige vruchtbare vrouwen worden gedwongen "Handmaids" te worden. De Handmaids hebben als voornaamste doel het baren van kinderen, om het voortbestaan van de mensheid te garanderen. Bij de geboorte wordt het kind meteen afgestaan aan de meester en diens echtgenote. Niet een hele gezellige serie om samen met de familie naar te kijken, maar zeker de moeite waard als je wel wat kan hebben.



Seizoen 1 via Pluspakket On Demand te kijken, seizoen 2 wordt nog beschikbaar gesteld of kijk alle seizoenen via Videoland





Black Earth Rising - Netflix

Fictieve mini serie van de BBC gebaseerd op de waargebeurd geschiedenis over de genocide van Rwanda en de nasleep daarvan. De Britse mensenrechtenadvocaat Eve Ashby moet zich al in de eerste scène verantwoorden voor haar ‘paternalistische’ werk in Afrika. Wat niet helpt, is dat ze een dochter adopteerde uit Rwanda. Kate overleefde als enige in haar familie de genocide, toen Hutu’s in honderd dagen tijd meer dan 500 duizend Tutsi’s afslachtten. Kate werkt nu als juridisch onderzoeker in de firma van haar moeder, maar is instabiel en kan het verleden niet laten rusten. En dan neemt haar moeder het ineens op tegen een generaal die hielp de genocide te stoppen, maar als rebellenleider in het moderne Rwanda aan de verkeerde kant kwam te staan. Kate snapt niet dat nota bene haar adoptiemoeder een man wil laten veroordelen die tegen de volkerenmoord in opstand kwam. De one-liner: 'I'm originally from loving parents.' raakt enorm wanneer er naar achtergrond wordt gevraagd.



Seizoen 1 te zien via Netflix, hier wordt (voorlopig) geen opvolging aan gegeven



Russian Doll- Netflix

Nadia (leuke naam) zit gevangen in een surrealistische tijdlus. De New Yorkse vrouw gaat keer op keer dood op de avond van een feest ter ere van haar 36ste verjaardag. Ze wordt geschept door een auto, dondert van de trap, verdrinkt en crasht in een lift. Na ieder sterfgeval komt ze weer in de badkamer van het feest terecht en verwelkomt organisator Maxine (Greta Lee in een leuke bijrol) haar met „Sweet birthday, baby”. Soms sterft ze razendsnel, soms blijft ze langer in leven. Voor haar gevangenschap in de tijdlus is Nadia ook al bezig met zelfdestructie: ze rookt twee pakjes per dag, zuipt en neukt er op los, als het moet zonder voorbehoedsmiddel. Het is moeilijk om je leven te veranderen, hoe graag je dat ook zou willen. Wat als je de kans krijgt om dezelfde dag steeds opnieuw te beleven zodat je je fouten kunt herstellen? Grappig met herkenbare hedendaagse stuggles.



Seizoen 1 te zien via Netflix, hier wordt (voorlopig) geen opvolging aan gegeven



Het valt op dat de meeste van mijn favo films en series geen lichte kost zijn en vaak een rauw randje hebben. Love it! Met namen Sci-fi, dystopie, apocalyptisch, cyberpunk zijn terugkomende thema's. Maar ik kan mij ook kostelijk vermaken met Marvel en Batman (Christopher Nolan trilogie) films, om maar even wat 'lichters' te noemen. Ik hoop dat jullie er ook van houden, heb je nog tips voor mij? Let it know! :D

Reputatie 7
Badge +22
Binnenkort op Netflix: De Fabeltjeskrant! 🤣 Dan wel de nieuwe versie ervan! 😝



BRON: EenVandaag, RTL Boulevard
Reputatie 7
Oké topic gemist!



@Nadia Russian Doll hier ook gekeken, enne sinds wanneer ben je voorzien van rood haar? 😅



Verder op dit moment The order in navolging van Grimm (heerlijke series als je van het mythische regime houdt)

The 100 al gebingewatched.

Better Call Saul (heerlijke sequel na Breaking Bad)

Homeland moet nog vanaf seizoen 1 bekeken worden.

The OA staat ook op mijn lijst net als Travellers.

The Rain & The Bridge willen we ook nog bekijken.

Riverdale behoord ook tot de Favo’s nu helaas een tijdelijke stop i.v.m. aanpassen script wegens plotselinge overlijden (4mrt) Luke Perry (beroemd van 90210)

Suits uiteraard ook, helaas nog maar 2 seizoenen straks!



Vorig weekend kwam de film; The Highwayman (Bony & Clyde) ook weer een heerlijke verfilming.



Kan nog wel even doorgaan maar het houd maar niet op 🤣





Vanavond eerst verplicht voor The Voice Kids, mijn nichtje komt weer zingen met The Battles 🙄
Leuk topic! Ik ga zeker een aantal tips bekijken!



Zelf vond ik After Life van Ricky Gervais érg goed. Je moet wel van gitzwarte humor houden. Dan verslind je de 6 korte afleveringen in één sessie. :-)

Reputatie 7
Badge +19
Binnenkort op Netflix: De Fabeltjeskrant! 🤣 Dan wel de nieuwe versie ervan! 😝

BRON: EenVandaag, RTL Boulevard




Wat leuk! Wel vreemd om de katoenen poppen ineens te zien in animatie. 😅 Ook al is het nu in animatie, ik denk dat die kleine kids van nu het net zo leuk vinden als wij. Ik ga in ieder geval weer kijken😜
Reputatie 7
Badge +28
Mijn favoriete serie op dit moment is Wild New Zealand, zaterdagavond op NPO2.



We houden sowieso van natuur-documentaires, maar nu helemaal omdat we net terug zijn van een vakantie naar dat land.



De aflevering van afgelopen zaterdag kan je desgewenst terugzien via b.v. NPO-start.
Reputatie 7
Badge +16
Hallo! ik wil jullie net voor het weekend wel wat tips geven. Echte (recente) must see wat mij betreft;



Dankjewel voor de tips @Nadia ! We hebben best wel dezelfde smaak zo te zien.
Reputatie 7
Badge +30


@Willem1958, Jij vindt Netflix dus ''net nix'' 😛 maar heb je wel series/programma's op tv die je volgt?Inderdaad Netflix is helemaal net nix.

allemaal ouwe meuk films.

waar wij naar kijken zijn..

Discovery science, world

National Geographic. Wild

History.

Animal Planet.

en bijna geen series, soms Finse/Noorse series via npostart app.omdat je dan afleveringen achter elkaar kan kijken zonder

reclame😂😉.






Als je Netflix gratis maand nog niet voorbij is, dan is Our Planet misschien nog iets voor je om te bekijken.

Reputatie 7
Badge +22
Als je Netflix gratis maand nog niet voorbij is, dan is Our Planet misschien nog iets voor je om te bekijken.


@Erik_ ik heb hem van de week in ‘Mijn lijst’ gezet!!! 😉
Reputatie 7
Ik ben zelf helemaal niet van de natuur documentaires. Maar toch even 1 aflevering gezien van Our Planet. Zo zie je toch maar weer hoe bijzonder en mooi de natuur kan zijn. Het beeld is wel supergaaf!



Lag net wel helemaal dubbel van een horde rennende mini flamingo’s 😅
Reputatie 7
Badge +22
Ik ben zelf helemaal niet van de natuur documentaires. Maar toch even 1 aflevering gezien van Our Planet. Zo zie je toch maar weer hoe bijzonder en mooi de natuur kan zijn. Het beeld is wel supergaaf!

Nu wordt ik nieuwsgierig! 🤣
Reputatie 7
Dankjewel voor de tips @Nadia ! We hebben best wel dezelfde smaak zo te zien.

Nice @Giant2000, als je nog tips hebt, let me know! 🙂



@JeroenB22, nou nee. Natasha Lyonne speelt niet echt een rolmodel. Ik houd mijn eigen kleur wel!



Lag net wel helemaal dubbel van een horde rennende mini flamingo’s 😅

Dat was toch een beetje een droevige scene. Eén flamingokuiken kon het niet helemaal bijbenen 😞
Reputatie 7
Badge +22

Heavy Rescue 401:

Heavy Rescue: 401 is een Canadese realityserie van de zender Discovery Channel. De serie ging in première op 3 januari 2017.



Heavy Rescue: 401 gaat over de mensen en het werk van sleepauto bedrijven in Canada die hoofdzakelijk op en nabij snelweg 401 hun zware taken verrichten om het verkeer aan de gang te houden.



Daar ben ik op dit moment aan het kijken op Netflix, best gaaf om te zien hoe ze dat zware werk doen. 👍🏼😊
Reputatie 7
Badge +22
Verder kijk ik op Netflix naar The Blacklist. En als ik daar alle seizoenen heb gezien, schakel ik over naar Videoland, want daar gaat het seizoen verder. Want ze zenden het ook uit op RTL5:

Reputatie 7
Badge +22
Verder kijk ik op Netflix naar Friends:



lekker lachen! Alle seizoenen staan erop.
Reputatie 7
Badge +14
Ik kijk graag naar natuurdocumentaires. Our Planet heb ik nu 1 aflevering van gezien. Verder soms ook serieuze documentaires. Soms ook YouTube, WWE, worstelen. WWE is dat worstelen.
Reputatie 7
Badge +22
Ik kijk graag naar natuurdocumentaires. Our Planet heb ik nu 1 aflevering van gezien. Verder soms ook serieuze documentaires. Soms ook YouTube, WWE, worstelen. WWE is dat worstelen.

WWE:



😂🤣 😖🥊
Reputatie 7
Badge +14


Ik kijk graag naar natuurdocumentaires. Our Planet heb ik nu 1 aflevering van gezien. Verder soms ook serieuze documentaires. Soms ook YouTube, WWE, worstelen. WWE is dat worstelen.WWE:



😂🤣 😖🥊


😂😂🤣

Reageer