Beantwoord

5V kortsluiting in TV door Digitenne kabel?

  • 1 January 2024
  • 34 reacties
  • 959 keer bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo,

Ik heb gisteren een 10meter Digitenne kabel aangesloten op een TV. De powerinsertor daarvan was aangesloten op de USB poort van de TV zelf.

Nu is de TV sindsdien defect, en het viel mij al op dat de connector niet goed aangedraaid was. Ik heb daardoor het vermoeden dat er kortsluiting is ontstaan door slechte afmontage van de connector.

Is dit vermoeden iets wat reeel is? En wat zou KPN voor mij kunnen betekenen? De kosten van de kabel zijn mij niet belangrijk. Uiteraard de TV zelf wel.

icon

Beste antwoord door Anonymous 4 January 2024, 16:33

Bekijk origineel

34 reacties

Dat weet ik @PeterG , maar de USB kan dus wel kortsluiting hebben gehad door die slecht gemonteerde connector...

Inmiddels is het in dit topic vrij onduidelijk of kortsluiting op de 5V nou wel of niet kwaad kan, ik ga dat bij de fabrikant navragen. Ik laat het hier weten 🙂

Ik heb inmiddels reactie van Salora. Deze geven aan ook te vermoeden dat de kortsluiting op de USB de oorzaak is, maar via mail kunnen ze dat uiteraard niet met 100% zekerheid aangeven.

@PeterG @huistijger ,

De TV werkt weer!

Na een rit in de auto de TV thuis aangesloten (hij stond ergens anders) werkte hij weer zoals vanouds. Ik heb voor de zekerheid de TV gedemonteerd en alle interne kabels opnieuw vastgezet..

Edit 17:26, helaas te vroeg gejuicht, zie volgende reactie.

.

 

Zo'n melding ook steeds op m'n Philips (2012). Ook als er niks in de usb zit. Ik klik het maar gewoon weg.

Als KPN die omruild voor een RBX2800 is het voor mij naar tevredenheid opgelost.

Dat type is niet meer voorradig. 

De melding is nu weg @PeterG . Ik houd het even in de gaten.

.

Als KPN die omruild voor een RBX2800 is het voor mij naar tevredenheid opgelost.

Dat type is niet meer voorradig. 

Dat is niet geheel juist. De RBX2800 word regelmatig als noodpakket geleverd.

Klopt. Maar niet voor abonnementen.

Zelf heb ik een Apebox aangeschaft en er de digitenne module in geschoven.

Klopt. Maar niet voor abonnementen.

Zelf heb ik een Apebox aangeschaft en er de digitenne module in geschoven.

Ja, maar dat is een kwestie van onwil natuurlijk. Die ontvangers kunnen net zo goed aan abonnee's gegeven worden.

Die apebox is te prijzig😉

Reageer