Beantwoord

Antenne Digitene werkt niet meer goed

  • 17 December 2020
  • 36 reacties
  • 362 keer bekeken

Hallo, 

 

Wij hebben op een kamer al jaren een digitenne staan. Het kastje is enig tijd terug omgeruild maar de antenne hebben we steeds moeten houden. We merken steeds vaker dat de ontvangst slechter is omdat zenders niet willen laden. De antenne staat al tegen het raam en hangt er inmiddels half uit. Niet echt een wenselijke situatie. Kan ik mijn antenne omruilen?

 

 

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 21 December 2020, 10:50

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

36 reacties

Reputatie 6
Badge +7

Als je nog de oude antenne gebruikt en niet de huidige V5 DSC550 (zie foto onderaan dit bericht) dan kan een KPN moderator je een vervangende antenne sturen.

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

  • Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

 

mijn gegevens staan al in het account. Dat CAS nummer kan ik niet vinden. waar moet dat staan binnen mijn kpn?

 

Overigens heb ik andere antenne die waarschijnlijk veel ouder is, vanaf start contract

Op de antenne staat Funke V3 845570

Reputatie 6
Badge +7

Ja, duidelijk tijd voor vervanging. In de nieuwe zit ook een 4G filter.

Het CAS ID staat onder op het kastje of in het Digitenne tv menu bij abonnement.

gevonden! Staat in mijn profiel. 

Reputatie 6
Badge +7

top! het kan helaas tot een paar dagen duren voordat een KPN moderator hier voorbij komt. Dus heb geduld aub.

Andere vraag. De afstandsbediening van de interactieve TV zijn niet meer zoals ze geweest zijn. Wederom werken de toetsen de je veel gebruikt niet goed. Batterijen zijn vervangen maar de volume en zender + en - en de ronde menu toetsen doen het heel slecht. Is dit een bekent probleem met de interactieve afstandsbedieningen.

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @pieter_s, welkom! Ik heb zojuist een nieuwe antenne opgestuurd. En, omdat ik toch al bezig was, ook gelijk een nieuwe afstandsbediening voor interactieve tv :)

Je krijgt beide, in aparte pakketjes, thuis geleverd. Normaliter is dat binnen twee werkdagen, maar het kan iets langer duren vanwege drukte bij PostNL. Je krijgt per sms bevestigingen van deze pakjes.

Hoi Erik, Dat is heel fijn nieuws! Dank alvast voor de moeite en fijn dat ik op advies van waltervl alles al klaar kon zetten qua informatie.

Ik heb ook problemen met de antenne. Ik heb een V3 maar krijg de helft ban de zenders niet en voo4 een beetje beeld betaal ik 5 euro per maand 😢

Reputatie 6
Badge +7

@Essiek 

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.      

  • Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

@Essiek

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.      

  • Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

Gedaan!!

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @Essiek, dank voor de gegevens! Ik heb zojuist een nieuwe antenne voor je aangevraagd, die krijg je zo snel mogelijk thuis bezorgd :)

Ik heb nog een Funke V3 845570 antennne en heb ookl veel last van haperende ontvangst. Is het mogelijk dat ik een nieuwe antenne krijg? Alle benodigde gegevens oa. CAS-ID staan in mijn profiel.

Reputatie 7
Badge +30

Een V3 is inderdaad wel aan vervanging toe, @theojs. Dank voor je gegevens. Daarmee heb ik zojuist een nieuwe antenne voor je aangevraagd. Je krijgt hem met een dag of twee per post thuis gestuurd :)

Dank voor de snelle service! Zojuist de nieuwe antenne ontvangen.

Hoi @Essiek, dank voor de gegevens! Ik heb zojuist een nieuwe antenne voor je aangevraagd, die krijg je zo snel mogelijk thuis bezorgd :)

Ik heb nu de nieuwe antenne ontvangen maar het vreemde is dat als iemand in een andere ruimte beweegt Digitenne begint te storen. De antenne staat bij haar raam voor het beste ontvangst, heeft iemand suggesties hoe dit probleem op te lossen?  

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Essiek ,

Heb je de mogelijkheid om de antenne buiten te plaatsen?  Want dan gaat de ontvangst beter lukken. @Erik_  heeft de mogelijkheid om jou dan eventueel een buitenmontageset op te sturen. 

 

Reputatie 1

Hoe kan ik eenFunke v4 antennes omruilen tegen een v5 zodat ik ook weerfatsoenlijke ontvangst heb?

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Europeetje ,

Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer ? Dezegegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.      

Reputatie 1

Sorry Ik heb mijn gegevens aangevuld .

Reputatie 7
Badge +30

Dank je, @Europeetje (en Noordzee :) ). Ik heb zojuist een nieuwe antenne opgestuurd, met (als het goed is) een montageset erbij voor de zekerheid. Je hebt het normaal gesproken met een dag of twee in huis. Laat je weten als je het ontvangen hebt?

Reputatie 1

Oké,  zal ik doen hopende dat het probleem van ontvangst ook opgelost is hierdoor. 

Dank je wel voor de goede service. 

Reputatie 1

Ik heb vandaag de nieuwe antenne ontvangen en gemonteerd en 100 % ontvangst, hartelijk dank voor de geweldige service @Erik_  en @Noordzee super blij mee .

Reputatie 7
Badge +30

Top, goed om te horen, @Europeetje! Nog even voor de zekerheid: er zat ook een montageset bij voor de antenne om hem eventueel buiten te kunnen hangen?