Beantwoord

Antenne Digitene werkt niet meer goed

  • 17 December 2020
  • 36 reacties
  • 362 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

36 reacties

Reputatie 1

Goedemiddag @Erik_ , ja er zat een montage set  bij om hem buiten te monteren,  heb ik ook gedaan .

Nogmaals hartelijk dank 

Reputatie 7
Badge +30

Mooi zo, en heel graag gedaan :)

Goedenavond,

Ik heb sinds kort ookmhet probleem met mijn oude antenne dat de zenders slecht laden. Hoor graag of ik ook een nieuwe antenne kan ontvangen.

 

Bedankt, 

Karin 

Goedemiddag,

 

Ook ik heb steeds meer last van storing bestaande uit:

  • beeld dat weg valt als een auto langs komt,
  • Zenders met vaak zwart beeld (o.a. zender 9,10, 11,16, zendmast Hilversum).

Reeds geprobeerd:

Antenne gericht, buiten geplaatst, extra koeling op ontvanger (word heet), andere antenne geleend (v4), andere kabel geleend ( technetix (4G/LTE-Proof )) i.c.m. geleende v4. Wat soms nog wel werkt is de ontvanger uitzetten, aanzetten en niet van zender wisselen.

 De antenne betreft een “Funke V3 845570”.

Graag zou ik zonder kosten een V5 of de vervanger van de V5 ontvangen.

Met vriendelijke groet,

VwDt

 

Zie geen manier om mijn vorige bericht te bewerken (mogelijk alleen binnen een bepaalde tijd).

 

Mijn aanvulling:
Voor een voorspoedige afhandeling heb ik alvast mijn gegevens (naam, postcode, huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer) vermeld die alleen zichtbaar zijn voor mij en KPN moderators.

 

Voor de rest is het denk ik wachten op een KPN moderator (kan een paar dagen duren).

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @Rienja06, @VwDt, welkom! Ik heb voor jullie beide een nieuwe antenne opgestuurd. Hij komt per post. Rienja, jij krijgt een bevestiging van de levering via sms.  Vwdt, jij niet omdat we geen 06-nummer van je hebben. Je kunt het pakje echter dinsdag verwachten.

Super bedankt!

Beste Erik_,

Bedankt voor het opsturen van de nieuwe antenne.

Met vriendelijke groet,
VwDt

Op dinsdag 13-07-2021 heb ik een "Service Antenne V5 Compleet" en een "Digitenne monatageset voor buiten" ontvangen.
Na aansluiten van de antenne en de kabel (RG-59/U), richten en uitgebreid scannen zijn de meeste zenders meteen goed.

Bij enkele zenders (andere dan eerder gemeld) duurt het een paar seconden voordat er signaal is.
Wanneer er signaal is vermelden alle zenders een sterkte van 100, de laagste kwaliteit is 51.
De antenne buiten en hoger plaatsen kunnen de kwalitiet nog verhogen of is 51 hoog genoeg?


De Funke V5 heeft een LTE filter. Heeft de kabel (RG-59/U) afscherming tegen ongewenste instraling zoals LTE/4G of is het de bedoeling de kabel in te korten om zo veel mogelijk instraling te voorkomen?

Reputatie 6
Badge +7

@VwDt

Je haalt denk ik kwaliteit en sterkte door elkaar.

Signaal Kwaliteit moet normaal gezien 100% zijn. Bij een ZXV7200 is een veelvoorkomende klacht dat hij bij bijvoorbeeld langsrijdende auto’s terugzakt naar 0%.

Signaalsterkte (op rode knop drukken na op ANT knop gedrukt te hebben) moet zo hoog mogelijk zijn en idealiter tussen 50-100% zitten.

Enkele seconden laadtijd wijst op slechte signaalsterkte. Maar belangrijker is dat de storingen weg zijn.

Ik heb helaas geen verstand van specifieke kabelafschermingen.

@waltervl
Je hebt gelijk, had de kwaliteit en sterkte door elkaar gehaald.
Heb de laagste sterkte van 51% inmiddels naar 59% gekregen door het verplaatsen van de antenne.
Voor de volledigheid: Maak ook gebruik van de RG-59/U kabel uit de "Digitenne montageset voor buiten".

Het probleem dat de signaal kwaliteit bij bijvoorbeeld langsrijdende auto’s terugzakt naar 0% i.c.m de ZXV7200 ervaar ik ook.

Nog openstaande vraag: Bied de RG-59/U kabel uit de "Digitenne montageset voor buiten" voldoende afscherming tegen instraling om zo storingen voor het digitenne signaal te voorkomen?