Beantwoord

Digitenne foutcode EO 033-0

  • 4 December 2019
  • 46 reacties
  • 382 keer bekeken


Toon eerste bericht

46 reacties

Reputatie 1
Badge

Nee wij hebben ook nog geen beeld 😡😡😡

Reputatie 1
Badge

********. Heb onze tv ook aangezet 

Admin: CAS-id verborgen, i.v.m. privacy

Reputatie 7

Hey @Digitenne-GH

Nee wij hebben ook nog geen beeld 😡😡😡

Dat had ik al verwacht, zie eerdere reactie 18 dagen terug van Noordzee:

De kans is aanwezig dat het probleem nu nog niet opgelost is. Je moet de activatie direct uitvoeren na de verzending van het activatiesignaal. We zijn inmiddels 16 dagen verder. 

Het is handig als je je hier weer meldt op het moment dat jullie tijd hebben. 

Ik heb nu het signaal weer opnieuw gestuurd op de tuner, eindigend op: 670-1. Wil je nu meteen onderstaande uitvoeren: 

Wil je dan het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken 
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop) 
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor jou is dat kanaal 28..
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening 

Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.
 

Zodra je beeld hebt op CNN, dan weer uitgebreid zenders zoeken

 

Reputatie 1
Badge

Wij hebben weer beeld onze dochter weet ik nog niet

Reputatie 7

Fijn dat het gelukt is, @Digitenne-GH!

********. Heb onze tv ook aangezet 

Admin: CAS-id verborgen, i.v.m. privacy

Het CAS-id eindigend op 6930 is niet actief.

 

Goedemorgen , krijg een telefoon onze dochter heeft geen beeld . Omdat het abonnement nog niet is geactiveerd ?  Hoe kan dat ? Ze had gewoon beeld ! Wij hebben 2 digitenne’s. 

Ik neem aan dat de tuner op jouw naam staat. Gekoppeld aan je Digitenne abonnement. Klopt dat? 

 

Reputatie 1
Badge

Hoorde net van onze dochter dat zei de melding krijgt u abonnement is nog niet geactiveerd . 

Reputatie 7
Badge +28

@Digitenne-GH

Wil je dan het CAS-ID nummer van jouw dochter nog even duidelijk vermelden in het veld opmerkingen van jouw forum-profiel.

Want dan een moderator dit nog een keer activeren. 

Dan kan zìj het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. De kanaalnummers verschillen per regio en staan hieronder.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

Hierboven staat een procedure van handmatig zenders zoeken. Wat betreft de genoemde frequenties : Dit is de huidige indeling.

25 : Friesland, Drenthe en Groningen
27 : Limburg, Zuid-Holland, Noord-Holland-Zuid en Utrecht
28 : Gelderland, Noord Brabant (midden en oost), regio Venlo
31 : Texel
35 : Zeeland en regio Roosendaal/Breda
44 : Flevoland, Noord-Holland-Noord en Overijssel

 

Zij moet de ontvanger dan aanzetten op CNN, (niet zappen) Pas als zij beeld heeft, kan zij weer uitgebreid zenders zoeken. 

 

Reputatie 1
Badge

Weet even niet goed waar ik het in kan plaatsen 

Reputatie 7
Badge +28

In het veld opmerkingen van het forumprofiel 

Reputatie 7
Badge +17

@Digitenne-GH Ik heb de oorzaak van het probleem gevonden. Er stond in onze administratie een oud CAS-ID geregistreerd (niet die van jullie natuurlijk). Ik heb dit CAS-ID overschreven met die van je dochter. Zodra dit administratief verwerkt is geef ik het kastje een activeringssignaal. Dit gaat vanavond nog gebeuren. Jullie dochter kan het kastje dus aansluiten en heeft als het goed is vanavond beeld. Als dit niet zo is zou zij de stappen van Noordzee kunnen doorlopen. :grinning:  

Laat je het weten als het is gelukt? We horen graag van je!

Reputatie 1
Badge

Zal het haar zeggen , je hoort het of het wel of niet is gelukt 

Reputatie 1
Badge

Kunt u aangeven hoe lang dat ongeveer zou duren 

Reputatie 7
Badge +28

Dat kan tot een uur duren.

Reputatie 1
Badge

Zal het haar ze

Reputatie 7
Badge +17

@Digitenne-GH Ik zie ondertussen dat het CAS-ID van je dochter ‘actief’ is. Ik heb haar kortgeleden een activeringssignaal gegeven. Als het goed is heeft ze uiterlijk om 2100 uur beeld, mits de stappen van Noordzee zijn doorlopen. 

Reputatie 7
Badge +28

Ze moet zich wel aan de instructie houden. Dus handmatig zoeken, op CNN zetten en dan daarop laten staan. (Zie verder de instructie hierboven) 

Reputatie 1
Badge

Zij heeft weer beeld !👍

Reputatie 7
Badge +28

Ah, wat fijn🧡, leuk om jullie aan beeld te helpen. 

Reputatie 1
Badge

Thanks 

Reputatie 7
Badge +17

@Digitenne-GH Goed nieuws dus! Fijn dat het na enige tijd gelukt is en leuk dat je het hier even laat weten. :wink: Thank you Noordzee voor je bijdrage.:first_place:

 Fijne avond verder!

Reputatie 1
Badge

Fijne avond 

Reageer