Beantwoord

Digitenne geen signaal alleen radio, npo en rtl

  • 26 August 2019
  • 16 reacties
  • 302 keer bekeken

Sinds een paar dagen last met digitenne....geeft in beeld: informatie geen digitenne signaal, soms alleen 1,2,3 en radio 1,2,3,4,5 nu alleen rtl 4,5 sbs6 rtl 7 en 8.
meestal in de ochtend maar nu op dit moment ook, buurman op de camping heeft ook digitenne en die heeft hetzelfde probleem
icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 3 September 2019, 11:17

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hallo @Mariannevandort, welkom! Wat vervelend dat je hier tegenaan loopt! Heb je inmiddels op een andere manier contact met ons gehad? Zo niet, wil je dan je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer, evt. klantnummer(s) en onder 'persoonlijke opmerkingen' je CAS ID vermelden? Daarnaast ben ik benieuwd welke antenne je hebt en hoe/waar je deze geplaatst hebt.
Reputatie 7
Badge +22
Beste @Mariannevandort ik geef nog even een aanvulling over de beste buiten antennes, want @Marcia_ vraagt het al, en ik ben hier eerlijk gezegd ook benieuwd naar.

Antenne voor binnen:


Antenne voor Buiten:


En een antenne wat niet vergoed word door KPN, maar schijnbaar erg goed werkt,
Funke YagiNX:


Reputatie 5
Badge +5
@Dennis Schreve het is toch niet de bedoeling dat digitenne klanten een antenne van 60 euro moeten aanschaffen om ontvangst te hebben?
Reputatie 7
Badge +22
@Dennis Schreve het is toch niet de bedoeling dat digitenne klanten een antenne van 60 euro moeten aanschaffen om ontvangst te hebben?
Dit geldt alleen voor de Funke YagiNX de rest wordt door KPN verstrekt, maar die ik net noemde niet helaas.
Reputatie 7
Badge +30
Dank voor de aanvulling, Dennis 🙂.
we gebruiken de buitenantenne van KPN en het is niet constant, met het nieuwe kastje en antenne ging het in het begin heel goed maar de laatste paar dagen is het signaal slecht of weg en dan is ie er weer
Reputatie 5
Badge +5
@Mariannevandort in welke plaats is de camping?
Elahuizen Friesland 8581KH
Reputatie 5
Badge +5
@Mariannevandort op het forum staan meer klachten over slecht signaal in Zuidwest Friesland. De enige nabijgelegen zendmast staat in Leeuwarden. Voor de omschakeling naar dvb-t2 was dit geen probleem, en kon met de oude decoders en bijvoorbeeld de haaienvin antenne kon zonder veel problemen digitenne worden gebruikt. Met digitenne in HD en de nieuwe ontvangers is het signaal daar vaak te zwak voor.

Interessant aan deze locatie: na invullen van de postcodecheck op de digitenne website verschijnt zowel Yes! Digitenne is ook hier beschikbaar als LET OP: Op het ingevulde adres heeft u waarschijnlijk GEEN bereik.
@Marcia_ weet jij hoe dit zit?
Reputatie 7
Badge +30
Dit spreekt toch voor zich? ;-)



Nee, zonder gekheid: dit is erg vreemd. Het lijkt er inderdaad op dat het bereik niet optimaal is, precies door de uitleg die jij geeft, @P. Grigio. Wat je kunt proberen, is om de antenne heel hoog te plaatsen. Ik heb foto's gezien dat 'ie zo hoog hing, dat hij boven de bomen uit kwam. Het richten van de antenne moet heel erg nauwkeurig gedaan worden. Mocht je vaker op deze camping staan, is het toch ook eens een idee om de door Dennis benoemde Funke YagiNX aan te schaffen.
Reputatie 5
Badge +5
Voor plaatsing van de antenne boven de bomen: komt KPN dan voorrijden met een hoogwerker? 😉
Hoe hoog staat de antenne nu?
Over de postcodecheck zal ik in een ander topic verder gaan.
Reputatie 7
Badge +30
@Mariannevandort ik zie dat je niet meer gereageerd hebt, kunnen we nog iets voor je betekenen? Dan hoor ik het graag.
Onze antenne staat vrij hoog en we zijn aan het draaien en zoeken geweest, lijkt erop of het nu goed gaat.
Reputatie 5
Badge +5
Beter! Dan blijft het raadsel van de postcodecheck, daarover heb ik een ander topic gestart.
Volgens KPN was er nooit Digitenne op deze postcode dat hebben ze ons al 10 jaar verteld maar zoekend op Drenthe hadden we altijd beeld en signaal
Reputatie 7
Badge +30
Beter! Dan blijft het raadsel van de postcodecheck, daarover heb ik een ander topic gestart.
We hebben dat topic inmiddels beantwoord! Je kunt dus Digitenne vanaf elk adres aanvragen, maar, zoals in dit expliciete geval dus: het werkt niet(goed) op deze locatie. Je kunt het kastje wel overal mee naar toe nemen. Wat in dit geval ook verklaart dat het op de betreffende camping niet optimaal werkt.