Beantwoord

Digitenne niet te bekijken

  • 4 April 2020
  • 102 reacties
  • 1326 keer bekeken


Toon eerste bericht

102 reacties

Reputatie 7
Badge +28

@Susan_ 

Geniet ervan👍, ik zit zelf ook lekker in de tuin een boekje te lezen. Tussendoor dan wel af en toe een berichtje posten in het Digitenne-gedeelte. 

Reputatie 4
Badge +2

Zojuist geprobeerd om het 1800 uur journaal te kijken. Niet gelukt. 

Nu rtl 7.

Na 25 minuten lijkt het erop dat hij genoeg gebufferd heeft om naar dat kanaal te kijken. 

Wordt vervolgd na omruil.

Reputatie 6
Badge +7

Ik had hetzelfde probleem op 2 zxv7200 ontvangers en bij mij heeft het omruilen naar een Rebox kpn ontvanger prima geholpen. Ik kan nu prima tv kijken.

Reputatie 4
Badge +2

Dat is een positief vooruitzicht. 

Ik hoop t.

Van de week weten we t

Reputatie 4
Badge +2

Het kastje is omgeruild. 

Helaas wel weer een ZXV7200 

Ik heb hem aangesloten en alles werkt zoals het hoort. Geen fluctuaties op dit moment en alle zenders geven 100%.

Maakt nu ook niks meer uit welke richting de antenne op wijst. Altijd 100 %

Hopelijk blijft dit kastje het doen

Allemaal bedankt hoor.

Dat is snel !

Reputatie 7
Badge +28

Ah, nu dan een mooi bericht. :thumbsup_tone3:  En graag geholpen natuurlijk….

 

Reputatie 4
Badge +2

Ik ben heel erg tevreden nu.

Dit getob heeft meer als 9 mdn geduurd.

Omdat ik geloofde dat ik of een soort blindspot stond. 

Ik kan nu zelfs de zender zien... straks niet meer want dan zitten de blaadjes weer aan de bomen. 

Maar voortaan zit ik ergernis vrij te kijken. 

Heb je op de ingeleverde ontvanger een groot rood kruis gezet ? Anders zit er binnenkort iemand anders te tobben.

En de ingeleverde ontvanger moet direct naar de mensen die kunnen onderzoeken wat er aan de hand is in dit soort gevallen.

Reputatie 4
Badge +2

Nee geen kruis op gezet..

Niet aan gedacht..

Sorry 

Reputatie 7
Badge +21

@Sjjo kijk dat zijn fijne berichten! Hopelijk houdt deze ontvanger het langer vol, daar ga ik wel vanuit! Maar mocht je weer eens een vraag hebben, dan weet je ons wel te vinden :blush:

Reputatie 4
Badge +2

Hoi allemaal 

Gisteravond was ik thuis maar nu ben ik weer in de caravan.  Helaas heb ik weer last van bevriezen.  En het fluctueren is ook terug. Niet zo erg als voorheen maar hij fluctueert nog steeds tussen 100% en 0%

Hinderlijk maar niet zo erg dat ik niet kan kijken. 

Dus het is ongeveer 95 % verbetering .

Iemand de gouden tip voor die overige paar %?

 

Reputatie 7
Badge +28

Misschien weer even terug naar de fabrieksinstellingen. 

En kijk wat er gebeurt als je de ontvanger iets verplaatst. 
 

Als het te erg wordt, dan gewoon weer omruilen. De kwaliteit van de ontvangers scheelt nogal zoals jij ondertussen ook ervaart. Er zijn ook zat ontvangers die totaal geen problemen opleveren. 

Reputatie 6
Badge +7

Mijn gouden tip: je zxv ontvanger om laten ruilen door een Rebox! Deze is minder gevoelig voor signaal storingen.

Reputatie 7
Badge +28

Misschien weer even terug naar de fabrieksinstellingen. 

En kijk wat er gebeurt als je de ontvanger iets verplaatst. 
 

Als het te erg wordt, dan gewoon weer omruilen. De kwaliteit van de ontvangers scheelt nogal zoals jij ondertussen ook ervaart. Er zijn ook zat ontvangers die totaal geen problemen opleveren. 

@Sjjo 

Hoe is de status nu? 

Reputatie 4
Badge +2

Gisteravond heb ik maar 1.5 uur gekeken. 

Op 1 zender

Zonder noemenswaardige problemen 

Dus ik ben er een stuk op vooruit gegaan. 

 

Reputatie 4
Badge +2

Vanavond naar fox gekeken. Geen probleem. 

Daarna overgeschakeld naar discovery. 

Drama. Deze stond weer te fluctueren .

Ongeveer 15 minuten daarna weer redelijk. 

Alsof hij data moet bufferen???

Reputatie 7
Badge +21

@Sjjo, nog niet echt optimaal dus :sweat: Heb je nog zin om deze dan weer om te laten omruilen voor een Rebox RBX2800 , indien mij dat lukt via het systeem? 

Reputatie 7
Badge +28

@Susan_  Kun je  dat nu dan wel aangeven ? Jullie konden toch nooit het model uitkiezen? 

 

Reputatie 7
Badge +21

Nee klopt, maar ik kan wel wat dingen uitproberen en kijken of ik er uiteindelijk op uitkom! Vandaar ook 'indien mij dat lukt via het systeem'.

Reputatie 4
Badge +2

Hoi Suzan.

Graag zou ik hem weer omruilen. 

Ben nu thuis maar ga vanmiddag weer naar de camping. 

Volgende week helaas en eigenlijk gelukkig weer werken. 

Omruilen dan in Schiedam? 3114NA

Alvast weer bedankt voor de hulp.

Mvg simon 

 

Reputatie 7
Badge +28

Neem de ontvanger dan weer mee terug naar Schiedam.

Reputatie 6
Badge +7

Nee klopt, maar ik kan wel wat dingen uitproberen en kijken of ik er uiteindelijk op uitkom! Vandaar ook 'indien mij dat lukt via het systeem'.


Bij mij en nog wat anderen hier op het forum is het ook in 1 keer gelukt om de zxv te vervangen door een Rebox. Dus op 1 of andere manier is het te doen door een kpn

Reputatie 4
Badge +2

Update. 

Gisteravond geprobeerd naar rtl 6 en 7 te kijken. 

Rtl 6 lukte daarna rtl7 was geen doen. 

Van ellende maar een dvd gekeken 

 

Reputatie 7
Badge +28

Zelf heb ik een XORO 7619 voor de vrije zenders. Die koste mij nieuw 27 euro inclusief verzendkosten. 
 

https://forum.kpn.com/digitenne-12/gratis-ontvangst-op-npo-1-2-3-en-de-regionale-zenders-477354

@Sjjo 

Koop er anders een FTA-ontvanger bij voor weinig geld. Die doen het altijd storingsvrij en dan kun je altijd naar de NPO kijken als er storingen zijn op de andere zenders. 

Reageer