Beantwoord

Digitenne signaalkwaliteit Hengelo/Enschede is slecht

  • 22 July 2023
  • 84 reacties
  • 762 keer bekeken

Reputatie 3

Signaalkwaliteit

Ontvangst  via Funke DSC 310 buitenantenne in gebied Hengelo-Enschede. Onderdeel tv ontvangst:

1. NPO 1+2+3+extra en tv oost+drenthe: max 80%

2. Alle overige 26 zenders: 100%.

Kan dus vanwege externe factoren lager worden met dienovereenkomenstige  verminderde ontvangst. (Is ook voor gekomen).

 VRAAG: 

1.  Vanwaar dit  verschil.

2. Wat is hieraan te doen, en door wie?

 

 

 

 

 

icon

Beste antwoord door Bart van KPN 5 August 2023, 18:01

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

84 reacties

Hoi @Fred NL ,

De '’'haaievin'’ antenne die je hebt is verouderd, mogelijk bied een vervanging door een V6 verbetering.

Als je je profiel invult kan een moderator waarschijnlijk kosteloos een V6 + montageset(voor het buiten ophangen) toezenden.

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Fred NL ,

Heb je al geprobeerd om de antenne een klein stukje te draaien? (Kwestie van uitproberen…..)

Geef daarna opnieuw een opdracht zenders zoeken.  

Reputatie 3

Bedankt voor de tip. 

Ben al bezig via 0800 0402. En wacht ook die reactie af. 

Reputatie 3

Hallo @Fred NL ,

Heb je al geprobeerd om de antenne een klein stukje te draaien? (Kwestie van uitproberen…..)

Geef daarna opnieuw een opdracht zenders zoeken.  

Bedankt voor de reactie 

Diverse opties uitgeprobeerd incluis herstart enz. Levert enkel nog meer problemen op: vastlopers en helemaal geen beeld. Problemen gestart vanaf 20 juli 2023. Ben meer dan 20 jaar digitenne gebruiker met alle opties en uitvoeringen bekend

@Fred NL ,

Een omruil naar V6 kan sowieso geen kwaad.Mogelijk dat het daarna nog niet goed werkt, dan zou bijvoorbeeld een nieuwe ontvanger geprobeerd kunnen worden.

0800-0402 is dit uur enkel open voor storingen, je kunt maandag weer bellen of een moderator afwachten.

 

 

Reputatie 3

Bedankt voor de reactie. We wachten  in deze vakantieperiode af. Wat enkel stoort is dat er slecht door KPN wordt gecommuniceerd en  KPN haar toezegging (binnen 24 uur terugbellen) niet nakomt.  Vandaar dat ik tot 3x toe de helpdesk benaderde en telkens hetzelfde verhaal van 20 juli 2023 met alle details moet vertellen.

Begrijp ik @Fred NL , ik adviseer het verder via het forum te laten lopen.Daar is echt meer kennis aanwezig dan bij de klantenservice.

 

Over terugbellen:

Dat klopt.In de praktijk komt het regelmatig voor dat terugbelverzoeken niet worden uitgevoerd.

 

Reputatie 3

We status heeft het forum.

Klant heeft overeenkomst met KPN.

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Fred NL ,

Heb je al geprobeerd om de antenne een klein stukje te draaien? (Kwestie van uitproberen…..)

Geef daarna opnieuw een opdracht zenders zoeken.  

Bedankt voor de reactie 

Diverse opties uitgeprobeerd incluis herstart enz. Levert enkel nog meer problemen op: vastlopers en helemaal geen beeld. Problemen gestart vanaf 20 juli 2023. Ben meer dan 20 jaar digitenne gebruiker met alle opties en uitvoeringen bekend

Goedemorgen @Fred NL ,

Ik adviseer je toch om de ontvanger en de antenne om te laten ruilen. 

Een moderator wil dag graag voor je regelen. Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

  • Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

 

Reputatie 3

Gegevens met details zijn op zondag 23 juli 2023 omstreeks 10.22 uur op formulier verwerkt en opgeslagen " verstuurd".

Foto 10.32 uur wordt toegevoegd

Links; ontvangstantenne wifinetwerk

Rechts: Digitenne buitenantenne haaienvin.

Reputatie 7
Badge +28

Mooi zo, Ik hoop dat Vikash een nieuwe ontvanger kan sturen naar een adres in de buurt van jouw camping. 

Foto 10.32 uur wordt toegevoegd

Links; ontvangstantenne wifinetwerk

Rechts: Digitenne buitenantenne haaienvin.

Waar heb je die foto geplaatst?Ik zie helemaal niks🙄

 

Overigens:

Welk type TV heb je?Mogelijk ondersteund die DVB-T2 HEVC en CI+1.4, en kan je dan gebruik maken van een insteekkaart.Dan heb je de inferieure ZXV7200 niet meer nodig.

 

 

Reputatie 3

Dankjewel.

Wedstrijd 23 juli 2023 is niet te volgen met continu verspingend beeld 8-64% op alle npo zenders en regiozenders.

Momenteel omstreeks 11.00 uur  bar slecht en wegvallend beeld!

Eigen "opgebouwd" wifinetwerk werkt echter wel prima op 3 telefoons 

 Vannacht nog via telefoon wk zwemmen via livestream uitstekend kunnen volgen. 

Toekomstbeeld smarttv met wifi of ethernet verbinding in caravan?

Ben al op zoek naar een adequaat recent type met alle optimale features ter vervanging van de bestaande goed werkende 24 inch Samsung tv. Moeilijk een passende smarttv te vinden.

Misschien zijn apps zoals NLziet de toekomst.

Op veel campings is trouwens gewoon kabelTV beschikbaar.Bij jou niet?

Reputatie 3

Campingkabel standaard matig. Regionetwerk  kabeltv buiten werking door onlangs blikseminslag.

Reputatie 3

Dankjewel.

Wedstrijd 23 juli 2023 is niet te volgen met continu verspingend beeld 8-64% op alle npo zenders en regiozenders.

Momenteel omstreeks 11.00 uur  bar slecht en wegvallend beeld!

Eigen "opgebouwd" wifinetwerk werkt echter wel prima op 3 telefoons 

 Vannacht nog via telefoon wk zwemmen via livestream uitstekend kunnen volgen. 

Toekomstbeeld smarttv met wifi of ethernet verbinding in caravan?

Eigen netwerkconfiguratie in caravan voorziet hier werkend al in. Welke downloadsnelheid is minimaal nodig?

Ben al op zoek naar een adequaat recent type met alle optimale features ter vervanging van de bestaande goed werkende 24 inch Samsung tv. Moeilijk een passende smarttv te vinden.

 

@Fred NL ,

Aan zo'n 10MB/s heb je wel voldoende.

 

Je zou misschien ook naar satelliet via Canal Digitaal kunnen kijken.

Reputatie 7
Badge +28

Dankjewel.

Wedstrijd 23 juli 2023 is niet te volgen met continu verspingend beeld 8-64% op alle npo zenders en regiozenders.

Momenteel omstreeks 11.00 uur  bar slecht en wegvallend beeld!

Wil je een directe oplossing voor nu?

Voor een paar tientjes kun je een FTA-ontvanger kopen waarmee je wel 100% ontvangst gaat hebben op (alleen) de NPO-zenders en de regionale zenders. 

Reputatie 3

@Fred NL,

Aan zo'n 10MB/s heb je wel voldoende.

 

Je zou misschien ook naar satelliet via Canal Digitaal kunnen kijken.

Satelliet heb ik meer dan 10 jaar gehad zie mijn antennemast. In het bijzonder in het buitenland. Werkt onhandig in bossen, regen en onweer. Blijft aan de gang met dure extra abonnementen.

Na scrollen deze ochtend in 4 jaar oude probleemgevallen bespeur ik weinig kwaliteitsverbeteringen in dvbt2. Wat is er werkelijk aan Hand bij KPN?

Echter wat wordt er werkelijk op korte termijn (2023) gedaan door KPN  voor langdurige (meer dan 50 jaar) klanten?

Ga om 13.00 uur maar weer wk zwemmen kijken via livestream op telefoon.

Trouwens 10Mb/sec download op camping is een hele klus.

Begrijpelijk @Fred NL .

Je zou een TV kunnen kopen die geschikt is voor de insteekkaart en voor een TV- app zoals NLziet.De Digitenne ontvangst van een TV is zeer waarschijnlijk beter dan van de ZXV7200.

 

Er worden steunzender bijgeplaatst op een beperkt aantal plekken, maar n.m.m. blijft de ZXV7200 toch ook een zwakke schakel.Het is gewoon een ontvanger van slechte kwaliteit.

De Rebox RBX2800 is een beter ontvanger, echter kost het veel moeite deze te bemachtigen.

Reputatie 3

Dankjewel.

Wedstrijd 23 juli 2023 is niet te volgen met continu verspingend beeld 8-64% op alle npo zenders en regiozenders.

Momenteel omstreeks 11.00 uur  bar slecht en wegvallend beeld!

Wil je een directe oplossing voor nu?

Voor een paar tientjes kun je een FTA-ontvanger kopen waarmee je wel 100% ontvangst gaat hebben op (alleen) de NPO-zenders en de regionale zenders. 

Goed bedoeld, maar bedankt voor het aanbod  Als 75+er, met z'n tweeën, diverse abonnementen en nog vele overtollige  digitale (tv) tunerontvangers in de kast, laat ik nu graag het initiatief over aan de dames en heren providers om hun kwaliteit te tonen overeenkomstig het aangegane contract.

Reputatie 3

Update zondagavond 23 juli 2023 vanaf omstreek 20.00 uur. De storingen beginnen weer in alle heftigheid.

We wachten af wat KPN ons maandag 24/dinsdag 25 juli 2023 heeft toegestuurd. En wat dan het resultaat zal worden.

Foto 20230723 NPO1

Avondetappe 20.40 uur

Reputatie 3

Welke status heeft het forum?

Klant heeft overeenkomst met KPN.

 

Reputatie 7
Badge +28

Welke status heeft het forum?

Klant heeft overeenkomst met KPN.

 

Op het forum werken ook moderators (medewerkers die betaald worden door KPN). Een moderator gaat jou vast een nieuwe V6-Antenne + Buitenmontageset opsturen. De V6 werkt veel beter dan de oude haaienvin en die antenne is ook beter bestand tegen storingen. 

Alleen is de wachttijd momenteel zo'n vijf dagen. 

Reputatie 3

Dinsdag 25 juli 2023

In antwoord op "Noordzee":

NIET DUS

Vanmiddag alleen  de antenne ( zie foto). One for all SV9990 R00, met 3,5m aansluitleiding en standaardvoetje ontvangen.

Wat kan / moet ik hiermee binnen in mijn caravan ter vervanging van mijn buitenantenne Funke DSC 310.

Geen ontvangst bij binnenopstelling

Dit schiet niet op, KPN neem eens kennis van mijn forumprofiel compleet voozien van gegevens en foto's.

Als trouwe klant verwacht ik een meer klantvriendelijke houding en oplossing. Kan ik deze week in juli 2023 een passende oplossing en nazending verwachten? Graag uw

reactie binnen 48 uur.

Ik vertrouw alsnog op een correcte afhandeling door KPN

F..E.Stam p/a Reutum