Beantwoord

Digitenne signaalkwaliteit Hengelo/Enschede is slecht

  • 22 July 2023
  • 84 reacties
  • 766 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

84 reacties

@Fred NL,

Een moderator kan je kosteloos een muurbeugel toezenden.Daarmee zou het mogelijk moeten zijn om de Funke te vervangen door de One for All V6.

 

Reputatie 3

25 juli 2023 17.50 uur

Ben benieuwd.

Continuering story.

Reputatie 3

25 juli 2023 17.50 uur

Ben benieuwd.

Continuering story.

Trouwens ik hen niets aan een haakse bevestiging. 

Mastbeugelbevestiging is een betere optie zodat draaiing eenvoudig van de grond is te realiseren.

 

Reputatie 7
Badge +28

Mooi @Fred NL ,

Deel één is binnen! Die antenne werkt beter dan de haaienvin, maar je moet de antenne wel bovenop jouw caravan zetten. 
 

De huidige kabel kun je gewoon daarvoor blijven gebruiken. 
 

Wat je nu nog mist, is de speciale beugel. Je kunt nog ongeveer drie dagen wachten op een moderator, maar je kunt de beugel nu ook meteen zelf bestellen. Dat gaat via deze link: 

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/2455126/muurbeugel-voor-digitenne-antenne-v6/?soPos=361

Je kunt mogelijk ook de antenne op een andere manier op je dak monteren, maar dan zul je zelf daarvoor spullen moeten aanschaffen. KPN heeft alleen deze speciale beugel in het assortiment. 

Reputatie 3

25 juli 2023 17.50 uur

Ben benieuwd.

Continuering story.

Trouwens ik hen niets aan een haakse bevestiging. 

Mastbeugelbevestiging is een betere optie zodat draaiing eenvoudig vanaf de grond is te realiseren.

 

 

Reputatie 3

25 juli 2023 17.50 uur

Ben benieuwd.

Continuering story.

Trouwens ik hen niets aan een haakse bevestiging. 

Mastbeugelbevestiging is een betere optie zodat draaiing eenvoudig vanaf de grond is te realiseren.

Ik heb een klembeugel nodig en geen muurbeugel. Aan de caravan wordt never geschroefd.

 

 

 

Reputatie 7
Badge +28

Zo ziet het er bij mij thuis uit: 

 

Reputatie 7
Badge +28

25 juli 2023 17.50 uur

Ben benieuwd.

Continuering story.

Trouwens ik hen niets aan een haakse bevestiging. 

Mastbeugelbevestiging is een betere optie zodat draaiing eenvoudig vanaf de grond is te realiseren.

Ik heb een klembeugel nodig en geen muurbeugel. Aan de caravan wordt never geschroefd.

 

 

 


 

Mooi @Fred NL ,

 

De huidige kabel kun je gewoon daarvoor blijven gebruiken. 
 

 

Je kunt mogelijk ook de antenne op een andere manier op je dak monteren, maar dan zul je zelf daarvoor spullen moeten aanschaffen. KPN heeft alleen deze speciale beugel in het assortiment. 

 

 

Reputatie 3

25 juli 2023 17.50 uur

Ben benieuwd.

Continuering story.

Trouwens ik hen niets aan een haakse bevestiging. 

Mastbeugelbevestiging is een betere optie zodat draaiing eenvoudig vanaf de grond is te realiseren.

Aan de caravan wordt never geschroefd! Alleen geklemd. 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +28

@Fred NL 

We vallen in herhaling. Ik heb je een tip gegeven hoe je de ontvangst kunt verbeteren. Dat jij het anders wilt, dat is mij ook duidelijk. 
 

Ik laat het nu verder over aan een moderator die hier over een aantal dagen gaat verschijnen. 

Hoi @Fred NL ,

Ik begrijp je, mogelijk kan je zelf iets knutselen om de V6 aan de mast te bevestigen.De beugel met slangenklemmen op de mast monteren bijvoorbeeld.

Een andere optie is om een Rebox RE-23 GA antenne te kopen.Deze past op een mast en is een betere antenne dan de One for All V6.

Eventueel bestel je er direct een Rebox RE-2400 FTA ontvanger bij.Deze is beter dan de ZXV7200, alleen kun je dus slechts de FTA kanalen zien.Maar bij slechte ontvangst met de ZXV7200 kun je dan gewoon tijdelijk omschakelen en heb toch je nog iets.

 

Reputatie 3

Hoi @Fred NL ,

Ik begrijp je, mogelijk kan je zelf iets knutselen om de V6 aan de mast te bevestigen.De beugel met slangenklemmen op de mast monteren bijvoorbeeld.

Een andere optie is om een Rebox RE-23 GA antenne te kopen.Deze past op een mast en is een betere antenne dan de One for All V6.

Eventueel bestel je er direct een Rebox RE-2400 FTA ontvanger bij.Deze is beter dan de ZXV7200, alleen kun je dus slechts de FTA kanalen zien.Maar bij slechte ontvangst met de ZXV7200 kun je dan gewoon tijdelijk omschakelen en heb toch je nog iets.

 

???

Wie is hier de leverende signaalgever volgens contractueel?

Het is aan KPN om de juiste middelen te verstrekken caravaning is niets bijzonders en antennes monteren aan masten doen we al sinds decennia.

Reputatie 3

 

Reputatie 3

Zie mijn draaibare mast, geklemd bevestigd aan de daktrap achterzijde caravan: foto.

In het buitenland met schotelantenne.

Alles eenvoudig uit te richten en waterpas.

Tja @Fred NL , KPN levert voor zover nodig in de '’standaard'’ gevallen.Zo kreeg ik bij mijn VIP2952 een 15M kabel, maar ik had een 20M kabel nodig.Daar moest ik zelf voor zorgen.

In jouw geval geld hetzelfde.Daarnaast staat je camper misschien in gebieden waar KPN helemaal geen garanties geeft op ontvangst.Als je daar dan toch Digitenne wil gebruiken zal je zelf moeten zorgen dat je voldoende ontvangst hebt.

 

Die Rebox antenne en FTA ontvanger kunnen in principe tot 2030 mee, dus je hebt er dan toch ruim 6 jaar plezier van.Dat is die 84,50 wel waard denk ik😉 →

https://www.rebox.tv/nl/product/rebox-dvb-t2-power-plus-pakket/

 

Reputatie 3

Wie heeft het over geld.

Locatie is in de directe nabijheid van de steden Hengelo en Enschede.

Straks is het bv Maastricht, Eindhoven of Middelburg.

Waar hebben we het over ?

Mensen op tijd van en naar de maan sturen incluis beeld en geluid kunnen we al sinds de vorige eeuw.

 

Reputatie 3

Hoi @Fred NL ,

Ik begrijp je, mogelijk kan je zelf iets knutselen om de V6 aan de mast te bevestigen.De beugel met slangenklemmen op de mast monteren bijvoorbeeld.

Een andere optie is om een Rebox RE-23 GA antenne te kopen.Deze past op een mast en is een betere antenne dan de One for All V6.

Eventueel bestel je er direct een Rebox RE-2400 FTA ontvanger bij.Deze is beter dan de ZXV7200, alleen kun je dus slechts de FTA kanalen zien.Maar bij slechte ontvangst met de ZXV7200 kun je dan gewoon tijdelijk omschakelen en heb toch je nog iets.

 

???

Wie is hier de leverende signaalgever  contractueel?

Het is aan KPN om de juiste middelen te verstrekken caravaning is niets bijzonders en antennes monteren aan masten doen we al sinds decennia.

 

Net als bij @Noordzee vallen we nu in herhaling.Ik kan verder ook niet de protocollen van KPN veranderen.Het is gewoon zo, niks aan te doen.

Je zult toch echt zelf kosten moeten maken, helaas.

Reputatie 3

Net als bij @Noordzee vallen we nu in herhaling.Ik kan verder ook niet de protocollen van KPN veranderen.Het is gewoon zo, niks aan te doen.

Je zult toch echt zelf kosten moeten maken, helaas.

Vorig jaar 21 augustus 2022 en vele jaren daarvoor op dezelfde camping in Reutum nabij Enschede/Hengelo.

Geen problemen: zie foto met de Haaienvinantenne.

Reputatie 3

Net als bij @Noordzee vallen we nu in herhaling.Ik kan verder ook niet de protocollen van KPN veranderen.Het is gewoon zo, niks aan te doen.

Je zult toch echt zelf kosten moeten maken, helaas.

Vorig jaar 21 augustus 2022 en vele jaren daarvoor op dezelfde camping in Reutum nabij Enschede/Hengelo.

Geen problemen: zie foto met de Haaienvinantenne.

Net als bij @Noordzee vallen we nu in herhaling.Ik kan verder ook niet de protocollen van KPN veranderen.Het is gewoon zo, niks aan te doen.

Je zult toch echt zelf kosten moeten maken, helaas.

Vorig jaar 21 augustus 2022 en vele jaren daarvoor op dezelfde camping in Reutum nabij Enschede/Hengelo.

Geen problemen: zie foto met de Haaienvinantenne.

 

Dat kan veranderen @Fred NL , mogelijk is er meer stoorsignaal of is de werking van de ZXV7200 verslechterd(wat regelmatig voorkomt).

Overigens heeft de Rebox RE-2400 ook Youtube aan boord, als je zo af en toe iets anders wilt zien dan de FTA zenders kan je dat misschien gebruiken.Je dient dan wel een Rebox WiFi dongel erbij te bestellen.

Reputatie 3

Dat kan veranderen @Fred NL , mogelijk is er meer stoorsignaal of is de werking van de ZXV7200 verslechterd(wat regelmatig voorkomt).

Overigens heeft de Rebox RE-2400 ook Youtube aan boord, als je zo af en toe iets anders wilt zien dan de FTA zenders kan je dat misschien gebruiken.Je dient dan wel een Rebox WiFi dongel erbij te bestellen.

Re

YouTube en andere zaken ontvang ik al via mijn alpha wifi pro 3 installatie  "aan boord" .

Reputatie 3

Dat kan veranderen @Fred NL , mogelijk is er meer stoorsignaal of is de werking van de ZXV7200 verslechterd(wat regelmatig voorkomt).

Overigens heeft de Rebox RE-2400 ook Youtube aan boord, als je zo af en toe iets anders wilt zien dan de FTA zenders kan je dat misschien gebruiken.Je dient dan wel een Rebox WiFi dongel erbij te bestellen.

Re

YouTube en andere zaken ontvang ik al via mijn alpha wifi pro 3 installatie  "aan boord" .

26 juli 2023 14 15 actuele regenbuien Reutum.

Ontvangstkwaliteit met de nieuwe antenne All in one zakt ook beduidend.

Reputatie 3

Dat kan veranderen @Fred NL , mogelijk is er meer stoorsignaal of is de werking van de ZXV7200 verslechterd(wat regelmatig voorkomt).

Overigens heeft de Rebox RE-2400 ook Youtube aan boord, als je zo af en toe iets anders wilt zien dan de FTA zenders kan je dat misschien gebruiken.Je dient dan wel een Rebox WiFi dongel erbij te bestellen.

Re

YouTube en andere zaken ontvang ik al via mijn alpha wifi pro 3 installatie  "aan boord" .

26 juli 2023 14 15 uur, actuele regenbuien Reutum.

Ontvangstkwaliteit met de nieuwe antenne All in one zakt ook beduidend.

 

Reputatie 3

Dat kan veranderen @Fred NL , mogelijk is er meer stoorsignaal of is de werking van de ZXV7200 verslechterd(wat regelmatig voorkomt).

Overigens heeft de Rebox RE-2400 ook Youtube aan boord, als je zo af en toe iets anders wilt zien dan de FTA zenders kan je dat misschien gebruiken.Je dient dan wel een Rebox WiFi dongel erbij te bestellen.

Re

YouTube en andere zaken ontvang ik al via mijn alpha wifi pro 3 installatie  "aan boord" .

26 juli 2023 14 15 uur, actuele regenbuien Reutum.

Ontvangstkwaliteit met de nieuwe antenne All in one zakt ook beduidend.

 

Reutum, 26 juli 2023 15.20 uur

Wanneer kunnen we KPN met een "bloemetje" verrassen na de toegezegde digitenne ontvanger met muurbeugel voor antenne  zoals toegezegd door kpnmw Sofian.

Bezorgadres

Kleijsenweg 7,

7667 RS Reutum.