Beantwoord

Eigen hardware gebruiken

  • 29 April 2019
  • 32 reacties
  • 1267 keer bekeken

Is het mogelijke dat KPN mijn zelf aangeschafte hardware bijv. de ontvanger ZXV7200 voor mij activeert zodat ik hiervoor niet elke maand € 5,00 huur moet betalen?
icon

Beste antwoord door SjorsK 29 April 2019, 10:53

Bekijk origineel

32 reacties

Even een toevoeging. Dit gaat om een tweede en eventueel derde ontvanger.
Reputatie 7
Badge +16
Helaas is dat niet meer mogelijk. 😞
Dus voor een kastje van ongeveer € 30,00 moet ik over een periode van 10 jaar dus € 600,00 huur betalen?
Fijn, als trouwe abonnee krijg je nu slechtere kwaliteit voor een veel hogere prijs. Ga zo door KPN.
Reputatie 5
Badge +4
Dus voor een kastje van ongeveer € 30,00 moet ik over een periode van 10 jaar dus € 600,00 huur betalen?

Jij bent geslaagd voor de rekentoets.
Reputatie 7
Hoeveel betaalde je voorheen per maand voor een Digitenne insteekkaart?
In totaal betaalde ik voor twee ontvangers en één insteekkaart € 15,50 per maand en dat wordt per 1 juli € 27,00 per maand.
Reputatie 7
De prijsstijging per 1 juni 2019 van €15,50 naar €17,00 is zeer fors te noemen immers deze ligt met zo'n 10% ruuim boven een eventuele inflatiecorrectie.
Dat je daarnaast ook nog eens €5,- moet betalen voor het apparaat en niet meer de insteekkaart kunt meenemen om in een eigen ontvanger te plaatsen maakt het allemaal nog duurder.

In jouw geval ga je i.p.v. €15,50 straks dus €22,00 betalen.
Die twee ontvangers die je had, die waren waarschijnlijk jouw eigendom klopt dat?
Hoeveel afschrijving rekende je hiervoor?
Dus voor een kastje van ongeveer € 30,00 moet ik over een periode van 10 jaar dus € 600,00 huur betalen?
Fijn, als trouwe abonnee krijg je nu slechtere kwaliteit voor een veel hogere prijs. Ga zo door KPN.

Of het recht om te mogen kijken nergens maar dan ook nergens staat iets over huur alleen bruikleen.
Reputatie 7
Of het recht om te mogen kijken ...
En precies daar gaat het fout, ookal kijk je nooit op twee ontvangers tegelijkertijd, toch moet je daar in het nieuwe model voor betalen. Voorheen trok je de insteekkaart uit de ontvanger in de woonkamer om deze vervolgens in de ontvanger op de slaapkamer, in het zomerhuisje of de caravan te plaatsen.
Iets met simultane streams. 😉
De prijsstijging per 1 juni 2019 van €15,50 naar €17,00 is zeer fors te noemen immers deze ligt met zo'n 10% ruuim boven een eventuele inflatiecorrectie.
Dat je daarnaast ook nog eens €5,- moet betalen voor het apparaat en niet meer de insteekkaart kunt meenemen om in een eigen ontvanger te plaatsen maakt het allemaal nog duurder.

In jouw geval ga je i.p.v. €15,50 straks dus €22,00 betalen.
Die twee ontvangers die je had, die waren waarschijnlijk jouw eigendom kloot dat?
Hoeveel afschrijving rekende je hiervoor?


Één ontvanger zat bij het abonnement de rest was mijn eigendom. Kastje gekocht voor € 10,00 en de insteekkaart voor € 30,00. Beide zo'n zes jaar geleden dus zo goed als geen afschrijving.

Voor drie aansluitingen ga ik nu € 27,00 per maand betalen. € 17,00 voor abonnement en € 5,00 per extra ontvanger

Dus voor een kastje van ongeveer € 30,00 moet ik over een periode van 10 jaar dus € 600,00 huur betalen?
Fijn, als trouwe abonnee krijg je nu slechtere kwaliteit voor een veel hogere prijs. Ga zo door KPN.
Of het recht om te mogen kijken nergens maar dan ook nergens staat iets over huur alleen bruikleen.


Volgens de klantenservice van de KPN gaat het om de huur van de hardware.

Of het recht om te mogen kijken ...En precies daar gaat het fout, ookal kijk je nooit op twee ontvangers tegelijkertijd, toch moet je daar in het nieuwe model voor betalen. Voorheen trok je de insteekkaart uit de ontvanger in de woonkamer om deze vervolgens in de ontvanger op de slaapkamer, in het zomerhuisje of de caravan te plaatsen.
Iets met simultane streams. 😉

En iets met recht op eigen hardware 😈 waar we maar niet op in zullen gaan.
Laten we het erop houden dat de Talpa clan en consorten willen dat we betalen zelfs al kijken we niet. Wegen belasting voor een stilstaande auto of iets soortgelijks.
Reputatie 7


Of het recht om te mogen kijken ...En precies daar gaat het fout, ookal kijk je nooit op twee ontvangers tegelijkertijd, toch moet je daar in het nieuwe model voor betalen. Voorheen trok je de insteekkaart uit de ontvanger in de woonkamer om deze vervolgens in de ontvanger op de slaapkamer, in het zomerhuisje of de caravan te plaatsen.
Iets met simultane streams. 😉
En iets met recht op eigen hardware😈

Wat bedoel je daar dan mee?
Ben je het er mee eens dat TS, net als voorheen, gebruik zou moeten kunnen blijven maken van eigen hardware?

P.S. Prachtig hè die Nederlandse taal, in welke andere taal zie je dat nu dat je vijf werkwoorden direct achter elkaar kunt gebruiken. 😉
Ja exact!!! Hebben we het daar niet vaak genoeg over gehad. Jij de sip code voor je eigen router deze klant de sleutel om te kunnen kijken zeker als daar €17,00 voor wordt betaald.
Reputatie 7
Ja exact!!!
Dan denken we er in ieder geval hetzelfde over, maar natuurlijk wel met de beperking dat er dan maar op één of twee ontvanger(s) tegelijkertijd gekeken kan worden.

Ja exact!!!Dan denken we er in ieder geval hetzelfde over, maar natuurlijk wel met de beperking dat er dan maar op één of twee ontvanger(s) tegelijkertijd gekeken kan worden.

Wie is dit en wat heb je met de echte WJB gedaan??
Ik weet toch vrij zeker dat die WJB tegen het gebruik van eigen tv ontvangers was nu met digitenne wel 🤔
Reputatie 7
Ja exact!!!Dan denken we er in ieder geval hetzelfde over, maar natuurlijk wel met de beperking dat er dan maar op één of twee ontvanger(s) tegelijkertijd gekeken kan worden.Wie is dit en wat heb je met de echte WJB gedaan??
Ik weet toch vrij zeker dat die WJB tegen het gebruik van eigen tv ontvangers was nu met digitenne wel 🤔

Hoe kom je erbij dat ik tegen het gebruik van eigen TV ontvangers zou zijn, het enige waar ik op tegen ben is dat de provider (in dit geval KPN) verplicht zou worden om een app op die eigen TV ontvangers aan te bieden waarmee via KPN televisie gekeken kan worden.
Er is geen voor Digitenne abonnement geschikte apparatuur te koop.

KPN heeft die tuners, de zxv7200 en rbx2800, in eigen beheer en verstrekt die alleen à € 5 per maand. Kortom, als je er zo één koopt is ie illegaal aangeboden.

In die € 5 zit een deel ontvangergebruik en een deel netwerkgebruik. Het nieuwe zenderpark is natuurlijk ook niet gratis aan KPN geleverd.
Reputatie 7
Er is geen voor Digitenne abonnement geschikte apparatuur te koop.
Klopt, hetgeen waar ik me tegen wil verzetten is is dat je een bedrag betaalt per TV ontvanger in plaats van een bedrag per TV stream.
Waarom moet ik voor twee TV ontvangers betalen, terwijl ik er tegelijkertijd maar naar één zal kijken. Hoeveel abonnees zijn er niet die in de woonkamer en in de slaapkamer een televisie hebben staan maar nooit tegelijkertijd in de woonkamer en in de slaapkamer vertoeven.
Dit geldt overigens niet alleen voor Digitenne, maar ook voor interactieve TV.
Dat is waarom ik al zo lang pleit voor het contracteren van een X aantal simultane TV streams i.p.v. fysieke TV ontvangers.

In die € 5 zit een deel ontvangergebruik en een deel netwerkgebruik. Het nieuwe zenderpark is natuurlijk ook niet gratis aan KPN geleverd.
Verdeel die €5,- nu eens in het deel voor ontvangergebruik en het deel voor netwerkgebruik?
Welke bedragen zou jij dan hanteren?
Helaas is bij Digitenne niet te controleren naar hoeveel (streams) er tegelijkertijd wordt gekeken.

In de slaapkamer zou ik genoeg hebben aan NPO. Daar zijn diverse ontvangertjes voor te krijgen.

wjb schreef: Welke bedragen zou jij dan hanteren?

Natte vinger maar: € 1,50 voor ontvanger en € 3,50 per maand voor netwerk (Digitenne) gebruik. Het zal KPN een flinke hap geld gekost hebben. Ze zijn geen liefdadigheidsinstelling.
Reputatie 5
Badge +6
Wat was er mis met de digitenne smart card, dan heb je het probleem van het aantal streams
tegelijk kijken in de hand, nu heeft KPN een niet alleen een monopolie met digitenne maar ook
met de hardware.

En dat laatste is onnodig, de hardware moet vrij zijn, en alleen betalen voor het aaantal streams.

Vrije hardware...

Reputatie 7
Helaas is bij Digitenne niet te controleren naar hoeveel (streams) er tegelijkertijd wordt gekeken.
Inderdaad, vandaar dat die insteekkaart er was, dan kon dat op die manier "gecontroleerd" worden. Zonder insteekkaart geen stream.

In de slaapkamer zou ik genoeg hebben aan NPO. Daar zijn diverse ontvangertjes voor te krijgen.
Jij mag daar dan genoeg aan hebben, ik niet en al helemaal niet als we het niet over de slaapkamer hebben maar over de caravan of het zomerhuisje.

wjb schreef: Welke bedragen zou jij dan hanteren?
Natte vinger maar: € 1,50 voor ontvanger en € 3,50 per maand voor netwerk (Digitenne) gebruik.

Lijkt me een prima verhouding alhoewel ik denk dat het eerder €1,00 resp. €4,00 zal zijn.
Helaas is bij Digitenne niet te controleren naar hoeveel (streams) er tegelijkertijd wordt gekeken.

In de slaapkamer zou ik genoeg hebben aan NPO. Daar zijn diverse ontvangertjes voor te krijgen.


wjb schreef: Welke bedragen zou jij dan hanteren?
Natte vinger maar: € 1,50 voor ontvanger en € 3,50 per maand voor netwerk (Digitenne) gebruik. Het zal KPN een flinke hap geld gekost hebben. Ze zijn geen liefdadigheidsinstelling.

Ja en!! Moeten de klanten altijd maar opdraaien voor het ondernemers risico?

De klanten zijn al de dupe doordat er nu meer betaalt moet worden ik zou willen claimen dit is verworven recht om enkel voor 1 ontvanger te moeten betalen daar mag een andere techniek niks aan veranderen. Klanten die voorheen nog op een oudere tv keken moeten bijna gedwongen een nieuwe tv kopen dat zijn ook onvoorziene extra kosten ontvangers waar je niks meer aan hebt.

Het is natuurlijk wel een vooruitgang je favorite club in HD te zien verliezen 😁
Reputatie 7
Badge +28
Er is geen voor Digitenne abonnement geschikte apparatuur te koop.

KPN heeft die tuners, de zxv7200 en rbx2800, in eigen beheer en verstrekt die alleen à € 5 per maand. Kortom, als je er zo één koopt is ie illegaal aangeboden.

In die € 5 zit een deel ontvangergebruik en een deel netwerkgebruik. Het nieuwe zenderpark is natuurlijk ook niet gratis aan KPN geleverd.


Ik weet wel zeker dat KPN - als je al zo'n illegale ontvanger in bezit krijgt - je dan die 5 euro per maand gewoon toch in rekening gaat brengen. Dat is gewoon een deel van het huidige verdienmodel.

Maar eigenlijk denk ik dat ze helemaal niet gaan meewerken aan het activeren van een "illegale" ontvanger.

Natuurlijk zijn wij allemaal geen voorstander van het huren, maar dat huren van zo'n ontvanger gaan ze echt niet meer veranderen.
Reputatie 7
De klanten zijn al de dupe doordat er nu meer betaalt moet worden ik zou willen claimen dit is verworven recht om enkel voor 1 ontvanger te moeten betalen daar mag een andere techniek niks aan veranderen.
Hoe kom je erbij dat het een verworven recht zou zijn om maar voor 1 ontvanger te betalen?
Een insteekkaart voor een tweede en volgend apparaat kostte je voorheen ook €5,- per maand.
Zie dit bericht van 4 mei 2017.

Reageer