Beantwoord

Geen digitenne signaal

  • 25 July 2019
  • 45 reacties
  • 1081 keer bekeken

Reputatie 3
Badge
De laatste tijd heb ik regelmatig de melding "geen digitenne signaal" op diverse zenders terwijl ik daar dan een 30 minuten van te voren nog naar gekeken heb.

Het zijn zenders zoals o.a. Discovery Channel.

Wanneer deze zenders wel te kijken zijn dan is er ook 100% antenne signaal, net als bij bijna al mijn zenders....

Soma werkt opnieuw de zenders zoeken maar op dit moment heeft het ervoor gezorgd dat ik nu o.a de kanalen 15 en 16 helemaal niet meer heb.

Iemand tips ???
icon

Beste antwoord door Noordzee 21 August 2019, 16:14

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

45 reacties

https://forum.kpn.com/digitenne-12/krijg-je-foutcode-e016-0-e017-0-of-e-150-0-te-zien-466062
Reputatie 3
Badge
@Casey

Ik krijg geen foutcode maar een zwart beeld met de melding geen digitenne signaal.

Het gaat telkens maar om een aantal zenders en niet het gehele pakket.

Zanders zoals TLC, 24 kitchen e.d. ontvang ik wel gewoon...
Reputatie 7
Badge +28
Ik zie dat je al best veel hebt geprobeerd.

Wat voor type antenne heb je?
Staat de antenne binnen of buiten?
Wat is jouw woonplaats?

Probeer eens het volgende;
1/ Zet de antenne zo hoog mogelijk.
2/ Ga in het menu terug naar de fabrieksinstellingen
3/ geef een opdracht zenders zoeken via de optie uitgebreid zenders zoeken.
4/ Draai de richting van de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu.
Reputatie 7
Badge +28
@JeroenLochem
Ben je al wat verder?
Reputatie 3
Badge
Hallo Noordzee,

Ik gebruik digitenne in Barchem op de camping.

De antenne hangt buiten dmv een buiten montage set en tot aan vorige week heb ik dit probleem nooit gehad.

Wanneer alle zenders normaal functioneren en ik kijk via de knop antenne dan heb ik op alle zenders 100% uitslag.

En zo ineens kan het zijn dan wanneer je de box in de stand bye gehad hebt en deze 15 minuten later weer aanzet om Tv te kijken dat je dan de melding geen digitenne signaal krijgt.

Dit heb ik oa regelmatig met Discovery Channel.

Op het moment dat deze melding optreed brand het lampje op de antenne gewoon en kan ik veel andere zenders wel bekijken...

Soms is het probleem opgelost wanneer de zenders een keer opnieuw geïnstalleerd worden maar soms ook niet En dan zijn ze compleet verdwenen uit de zenderlijst.

Al Met al een vaag probleem

Grt Jeroen

Reputatie 7
Badge +28
Dit is niet normaal, ik adviseer je om jouw ontvanger om te wisselen voor een ander exemplaar.

Aks je jouw profiel volledig vult op dit forum , kan een moderator dit omwisselen voor jou regelen.
Reputatie 3
Badge
@Noordzee,

Als het goed is is mijn forum profiel up2date.
Reputatie 7
Badge +28
Ok, dan is het nu wachten op een moderator.

Die komt hier vanzelf langs.
Hoi @JeroenLochem . Welkom op het forum.
Ik heb het hele verhaal gelezen en sluit me bij de conclusie aan dat er iets niet deugt aan die tuner.
Ik moest wel eerst aan atmosferische storing denken maar dan zijn er toch andere symptomen. Ik kan een vervangende tuner naar een primera in Lochem sturen.
Vind je dat goed?
Reputatie 3
Badge
@Erwin_ ,

Ik vindt dat prima, hopenlijk is dat ook de oplossing.

Grt Jeroen
Hierbij gedaan. Morgenmiddag na 14:30 ligt 'ie klaar.
Pas op: De antenne niet meesturen. Die blijft van jou. Als het goed is heb je tevens een SMS met de logisiteke informatie gekregen. Ik stuur je ook nog even een privébericht met deze info.
Reputatie 3
Badge
Dat is snel !

Je hoort wel of dit de oplossing is...
Reputatie 7
Badge +28
@JeroenLochem

Hoe werkt de nieuwe ontvanger?

Heb je eerst deze handelingen uitgevoerd?:

1/ Ga in het menu terug naar de fabrieksinstellingen
2/ Geef een opdracht zenders zoeken via de optie uitgebreid zenders zoeken.

Staat de abonnementsstatus in het menu al op JA?
Reputatie 7
Badge +28
Dat is snel !

Je hoort wel of dit de oplossing is...



@JeroenLochem

Doet alles het al?
Reputatie 7
Badge +28
@JeroenLochem

Hoe werkt de nieuwe ontvanger?

Heb je eerst deze handelingen uitgevoerd?:

1/ Ga in het menu terug naar de fabrieksinstellingen
2/ Geef een opdracht zenders zoeken via de optie uitgebreid zenders zoeken.

Staat de abonnementsstatus in het menu al op JA?


@JeroenLochem
Heb je de nieuwe ontvanger inmiddels al aangesloten?
Reputatie 3
Badge
@Noordzee,

De ontvanger is inmiddels aangesloten en heb je stappen gevolgd en er is wel verbetering.

Toch is het nog wel zo dat een zender op het ene moment 100% antenne signaal heeft en het andere moment wegvalt en er dan geen antenne signaal aangegeven wordt.
Reputatie 7
Badge +28
Mooi dat er een verbetering is. 👍🏾

Dit probleem wisselende signalen komt helaas vaker voor.

De oorzaak ligt waarschijnlijk in een lokale storingsbron. De nieuwe ontvanger is daar erg gevoelig voor.

Wat zou je er aan kunnen doen?:

1/ Zet de resolutie van jouw ontvanger op 576P.
2/ Verplaats jouw ontvanger een stukje. De ontvanger moet niet direct bij een elektrisch apparaat staan zoals een modem of een led-lamp.
3/ Ook niet op een warme plek.
4/ Zorg dat de kabel niet over elektrische apparatuur loopt.
5/ Kijk eens of het verplaatsen van jouw antenne nog een verbetering oplevert.

Best lastig allemaal, maar hopelijk heb je hier wat aan.
Reputatie 3
Badge
Ik ga eea uitproberen om te kijken of dat nog wat helpt
Reputatie 3
Badge
@Noordzee,

Kan ik ook handmatig RTV Oost zoeken ???
Reputatie 7
Badge +28
Ja, dan moet je handmatig zoeken op kanaal 22:

Dan kun je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.
  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal 22.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening
Reputatie 7
Badge +28
@JeroenLochem

Is het nog gelukt om TV Oost te ontvangen?
Reputatie 3
Badge
@Noordzee,

Nog niet...

Ik wil nl wel graag tv gelderland op kanaal 22 houden.

Nu heb ik op kanaal 33 flevotv zitten en zou deze graag vervangen door RTV Oost maar dat lukt helaas nog niet.....
Reputatie 7
Badge +28
Je zou het eens kunnen proberen. Kijken of je ontvangst hebt op dat kanaal. Dan doe je daarna gewoon weer een opdracht uitgebreid zenders zoeken.

Er volgt trouwens later dit jaar (in november ??) een software-update waarna het mogelijk is om meer dan twee regionale zenders in jouw zenderlijst te krijgen. (mits je ze kunt ontvangen.)
Reputatie 7
Badge +28
Er is trouwens een verschil tussen RF-kanaal 22 en voorkeuze-kanaal 22. Dit wordt nogal eens door elkaar gehaald. RF-kanaal 22 is de "uitzendfrequentie".
Reputatie 3
Badge
Het vreemde is dat ik nl wel flevo tv ontvangen kan hier ( de regionale zender van Flevoland terwijl ik veel dichter bij Overijssel zit