Beantwoord

Geen signaal meer

  • 26 February 2019
  • 5 reacties
  • 281 keer bekeken

Sinds gisteren al geen en dan bedoel ik helemaal geen signaal meer! Dat betekent dus geen tv kunnen kijken!
Is er iets bekend over een storing rond Emmen Drenthe?
icon

Beste antwoord door MissPiggy 26 February 2019, 21:40

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Goedenavond Jeanette64, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Op het moment is er geen storing met Digitenne bekend rondom Emmen. Zou je eens willen controleren of het lampje op de antenne werkt, en hoeveel signaal je binnenkrijgt? Verder is het nog wel handig om te kijken of er ook een foutcode in beeld komt. De tv-ontvanger opnieuw opstarten en handmatig opnieuw naar zenders zoeken kan daarnaast nooit kwaad.

Mocht dit allemaal niet baten, dan zou ik graag wat gegevens ontvangen. Zou je in dat geval jouw Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Geef even een seintje wanneer je het hebt aangevuld!

PS: Kan je ook aangeven of je al gebruik maakt van de nieuwe Digitenne ontvangers die geschikt zijn voor DVB-T2?
Zelfde probleem in Loon (ook Drenthe)

Net het volgende gedaan. Volgens de instructies die mijn man in de mail had gekregen: menu/instellingen/fabrieksinstellingen

daarna zenders zoeken. Werkte nog niet, had Drenthe geselecteerd. Gaf 0% signaal aan. Toen Groningen geprobeerd. Dat lukte.

Weet niet of de eerste actie nodig was (die van de fabrieksinstellingen)
Kennelijk zoekt ie met "Drenthe" nog op de oude frequentie die in de nacht van maandag op dinsdag is gewijzigd van het NPO pakket; dan lijkt ie ook de rest gek genoeg niet te vinden. Ik heb in een ander topic gevonden dat men weer beeld had bij zoeken op "uitgebreid zoeken".
Goedenavond Jeanette64, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Op het moment is er geen storing met Digitenne bekend rondom Emmen. Zou je eens willen controleren of het lampje op de antenne werkt, en hoeveel signaal je binnenkrijgt? Verder is het nog wel handig om te kijken of er ook een foutcode in beeld komt. De tv-ontvanger opnieuw opstarten en handmatig opnieuw naar zenders zoeken kan daarnaast nooit kwaad.

Mocht dit allemaal niet baten, dan zou ik graag wat gegevens ontvangen. Zou je in dat geval jouw Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Geef even een seintje wanneer je het hebt aangevuld!

PS: Kan je ook aangeven of je al gebruik maakt van de nieuwe Digitenne ontvangers die geschikt zijn voor DVB-T2?


Dat heeft allemaal niet geholpen. Ik heb nu op Groningen gezet en joepie weer beeld! Ik hoop dat jullie het probleem voor de vergeten provincie snel oplossen!
Reputatie 7
Badge +21
Fijn om te lezen dat een andere provincie wel lukt! Wel vreemd, dat wel. Ik heb de melding doorgezet!

Reageer