'Geen Signaal' op veel zenders

  • 24 November 2023
  • 51 reacties
  • 534 keer bekeken

Reputatie 2

Ineens veel zenders niet meer te ontvangen. Alle zenders tot gisteren al vele maanden fantastisch goed met de - enkele weken geleden gekochte antenne van Digitenne.nl te Urk Rebox RE23SA-.  Weliswaar sommige zenderboeketten geen 100% maar 48% kwaliteit maar mooi scherp. Antennes al jaren op de vliering aan de nokbalk tot gisteren met tevredenheid.

Sinds gisteren alle comm. zenders niet meet te ontvangen en NPO.signaalkwaliteit haalt max.65%. KPN gebeld. De bekende installatie procedures uitgevoerd tijdens het telefoongesprek met KPN. Niet geholpen. Wat is er toch aan de hand. Ik ben van plan om helemaal te stoppen met KPN. Ik ben een Digitenne liefhebber maar liefde is niet onbeperkt.

 


51 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Welkom terug @Theo P. ,

Wat raar dat alle zenders plotsklaps verdwenen zijn. 

 

Probeer dit toch nog maar eens: 

1/ Ga in het menu terug naar de fabrieksinstellingen.

2/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken.

3/ Draai de richting van jouw antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu. 
 

En je weet dat de zenders die bij jou via RF-kanaal 44 worden uitgezonden lastiger zijn om te ontvangen. 

 

Maar uiteindelijk zal het toch grotendeels aan de ontvanger liggen, de ZTE-ontvanger is gewoon niet de beste ontvanger die op de markt aanwezig is. 

Een betere optie is om een Apebox te kopen. Daarin kun je het CI+-module van KPN steken. De Apebox ontvangt beter dan de ZTE-ontvanger. 
 

https://www.bombeeck-digital.nl/apebox-ci-bnl-s2-c-t2-sc-ci-usb-pvr-12v-m7

Je moet dan wel via 0800-0402 jouw ZTE-ontvanger omwisselen voor het module. 

 

Reputatie 2

Beste Noordzee,

dank voor je reactie.

Misschien herinner je je nog dat ik al meer dan 20 jaar Digitenne heb en met name de oude Samsung modellen ook repareerde, de voedingen. Alle kunstjes ken ik van links naar rechts en van achter naar voren. Feit is dat de frequenties van met name de commerciëlen erg zwak zijn zoals zender 4,5,6,7,8,9,10.

Met de zelf gekochte Rebox antennes die een bereik hebben van 50 km had ik tot gisteren een fantastisch beeld. Bepaalde frequenties worden denk ik door hijskranen, bouwwerken of andere zaken sterk beïnvloed. Ik woon echter in plattelandsdorp Denekamp en daar gebeuren geen grote bouwwerken. op kanaal 44 is het tot gisteren goed gegaan en zéker met die nieuwe sterke antennes.

De ontvanger die jij noemt heb ik niks aan tenzij de KPN module daarin goed werkt. Zijn eigenlijk onzinnige kosten, zelf een ontvanger kopen en modules/ pasjes huren.

Ik denk gewoon KPN tv te nemen, of NL Ziet, en alleen voor de Duitse zenders een goedkoop kastje kopen. De Duitsers hebben een signaalsterkte van 45-50 en een kwaliteit van dik 100.

Al met al opnieuw dank voor je meedenken.

 

Theo

Reputatie 7
Badge +28

Ja @Theo P. ,

Ik wist nog dat jij eigenlijk (net als ik) een hobbyist ben. Die Apebox uit de link hierboven is één van de weinige ontvangers waarin het CI+-module werkt. Die combinatie werkt sowieso beter dan de ZTE-ontvanger. 
 

Zelf heb ik ook een eigen ontvanger gekocht waarin het CI+-module werkt. Ja, dat kostte mij ook een kleine 100 euro, maar het werkt wel. Ik woon zelf in ZO-Drenthe in een gebied waar Digitenne eigenlijk niet te ontvangen is. Maar door een combinatie van een buitenantenne en een goede ontvanger lukt het toch. 
 

Heb je wel eens de topics gelezen over de huidige KPN TV+-ontvanger? Dan weet je meteen waarom ik voor Digitenne kies en niet voor iets anders. 
 

Het huidige ontvangstprobleem kan verder ook een tijdelijke storing zijn door de slechte weersomstandigheden. 
 

Wil je desondanks toch overstappen op iets anders? Dan heb ik hier voor een paar tientjes nog een FTA-ontvanger (XORO) staan waarmee je naar de NPO-zenders, de twee regionale zenders en de Duitse zenders kunt kijken. 
 

Maar mijn advies blijft de Apebox-ontvanger uit de link in mijn eerste reactie. 

 

Reputatie 2

Ha Noordzee,

mijn reactie is wat emotioneel maar ik dacht het met Digitenne eindelijk in orde te hebben. Vanwege de problemen destijds in Nieuwerkerk a/d IJssel met Casema zijn we trouwe Digitenneklant geworden en vooral vanwege de flexibiiteit met de camping.

Helaas is het technisch niet doenbaar een klein buisje aan de gevel te bevestigen hier maar op de vliering hangen 3 antennes 1,5 meter van elkaar voor woonkamer, slaapkamer en logeerkamer en dat werkte perfect. Inderdaad hoor ik ook van digitale tv over de glasvezel ook vaak klachten maar dat geldt ook voor Ziggo. Ik kreeg ook het advies om iets met een signaalsterktemeter uit te testen maar dat hoeft niet omdat je op je TV dat kan zien en slechts onderliggende frequenties zte zwak zijn.

Ik hou je op de hoogte. 

Reputatie 2

Hallo.

Dat er af en toe geen of verminderde ontvangst is via Digitenne is inherent aan het systeem. Zo heeft Digitenne geen landelijke dekking en is gevoelig voor atmosferische invloeden.

 

Zeker als je aan de rand (of buiten) het ontvangstgebied woont kan je af en toe geen ontvangst hebben.

Ook met een goede (buiten)antenne kun je soms geen ontvangst hebben. Ik woon ook buiten het ontvangstgebied, maar met een buitenantenne heb ik toch ontvangst. Maar af en toe dus niet.

Bij extreme atmosferische omstandigheden vallen ook de Duitse zenders hier uit.

op de vliering hangen 3 antennes 1,5 meter van elkaar voor woonkamer, slaapkamer en logeerkamer

Heb je op alle 3 de ontvangers geen ontvangst meer? 

herinner je je nog dat ik al meer dan 20 jaar Digitenne heb

Dan woon je in de regio Amsterdam. Want hier in Haarlem was het pas 2005 beschikbaar. En het hele land 12 december 2006.

Feit is dat de frequenties van met name de commerciëlen erg zwak zijn zoals zender 4,5,6,7,8,9,10.

Met de antenne OP de nok van het huis zal het (wat) beter zijn.

Zelf heb ik ook een eigen ontvanger gekocht waarin het CI+-module werkt. 

Welke heb je? Hier de Apebox CI+.

Weet wel dat tv kijken via Digitenne only de duurste manier van tv kijken is. Niet alleen de prijs, maar ook zenderaanbod en mogelijkheden. Eigenlijk geen mogelijkheden.

Als ik het goed begrijp, 3 losse opstellingen allemaal minder signaal ineens ?
Dat is wel merkwaardig. Hoe zou dat kunnen ? Een stoorbron ?
Als de zolder het toelaat, probeer een yagi (hark) antenne, daar mee heb ik hier altijd "volle bak", ook "te ver" van de zendmast.
Alhoewel ik nu geen waarschuwing meer krijg op https://digitenne.kpn.com/bestellen/gegevens/
Eerder wel.

En ik splits hier het signaal van de yagi weer, dat geeft ook weer verlies uiteraard, toch nog genoeg over.
Maar alles hangt af van vele factoren, de lokale omstandigheden.

Vanwege de problemen destijds in Nieuwerkerk a/d IJssel met Casema zijn we trouwe Digitenneklant geworden

Zo ben ik ook bij digitenne terecht gekomen, door een debacle met ca$ema, we hebben het de hele periode tot de overgang naar HD gebruikt, met veel genoegen, met een opname op hardeschijf.
Ook handig omdat het niet aan een plaats gebonden is, dat breng mij dan weer op deze vraag, je hebt daar wel een mogelijkheid tot kabel tv ?
Dat heeft dan toch wel de voorkeur, nmi, meestal, je bent dan wel overgeleverd aan de kabelboer ter plaatse.
En dat is dan :
https://www.kabelkiezer.nl/kabelbedrijf/woonplaats/Denekamp
O, aha, vandaar . . .

Dit viel mij nog op :

Met de zelf gekochte Rebox antennes die een bereik hebben van 50 km

Zo staat dat in de omschrijving zeker ? Wie durft dat zo op te schrijven, zo werkt het niet natuurlijk, pure klets.

Reputatie 7
Badge +28

Ha Noordzee,

mijn reactie is wat emotioneel maar ik dacht het met Digitenne eindelijk in orde te hebben. Vanwege de problemen…………...

Ik hou je op de hoogte. 

 

Ha @Theo P. ,

Hoe is het nu met de ontvangst van de Digitenne-zenders? 

Heb je dit toch nog eens geprobeerd?: 

 

 

Probeer dit toch nog maar eens: 

1/ Ga in het menu terug naar de fabrieksinstellingen.

2/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken.

3/ Draai de richting van jouw antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu. 
 

 

 

 

 

Reputatie 2

Hallo.

Dat er af en toe geen of verminderde ontvangst is via Digitenne is inherent aan het systeem. Zo heeft Digitenne geen landelijke dekking en is gevoelig voor atmosferische invloeden.

 

Zeker als je aan de rand (of buiten) het ontvangstgebied woont kan je af en toe geen ontvangst hebben.

Ook met een goede (buiten)antenne kun je soms geen ontvangst hebben. Ik woon ook buiten het ontvangstgebied, maar met een buitenantenne heb ik toch ontvangst. Maar af en toe dus niet.

Bij extreme atmosferische omstandigheden vallen ook de Duitse zenders hier uit.

Dank je wel

Reputatie 2

Dank je wel. Waar het om gaat is dat kennelijk de kanalen 44 en 47 waarop de niet meer te ontvangen zenders zitten, heel zwakke signalen hebben. Worden die beïnvloed door Duitse zenders soms?

Reputatie 2

Het is wel bijzonder dat KPN zelf geen logische verklaring kan geven. De helpdeskmedewerkers kennen  de materie onvoldoende.

Je hebt op alle 3 de ontvangers die zenders niet meer momenteel?

Reputatie 2

Inderdaad. Ik mis 9,10,11,12 en 15,16,17,19

26,27,28,29,30,31

En krijg ze ondanks de beslist goede Rebox RE-23SA niet meer terug, op welke zoekmanier dan ook. Het ging 3 weken fantastisch. Alle andere zenders hebben een perfecte kwaliteit.

3 x die Rebox?

Reputatie 7
Badge +28

Ha Noordzee,

 we trouwe Digitenneklant geworden en vooral vanwege de flexibiiteit met de camping.

 

Goedemorgen @Theo P. ,

De ontvangst zal bij jou op het randje zijn en is dan afhankelijk van de weersomstandigheden. 

Mijn advies blijft om die Apebox aan te schaffen. Daarmee gaat de ontvangst zeker wel lukken. Je hebt er dan op de camping ook plezier van. 

(En dan de ZTE bij KPN omruilen voor de insteekkaart.) 

Reputatie 2

Goedemorgen allen,

even bijpraten.

Vanmorgen telefoongesprek gehad met de heer Haaijer van KPN. Hem ze situatie uitgelegd: Geheel geen signaal op Kanaal 44 en 47. Ook hij zei in hun systeem te lezen dat in Denekamp Digitenneontvangst niet kan worden gegarandeerd.

Hij bood aan een andere KPN antenne te sturen. Hem gezegd dat het tot vorige week woensdag/donderdag perfect ging, zelfs de zenders die we niet hadden met de All In One antenne, en met de nieuwe REBOX 23SA zelfs op 48% signaalkwaliteit bij een sterkte van ongeveer 25.

‘’Er zou wel recent aan de systemen bij KPN gewerkt zijn’’ maar hij wist daar geen details van. Hij heeft mijn aanmerkingen vastgelegd en doorgezet.

Brainstormend heb ik nu afgesproken dat ik als test 1 module met pasje ontvang en 1 gewone ontvanger wordt uitgezet voor betaalzenders. Als dat positief uitpakt zal ik 1 inleveren. Op de overige toestellen hier in huis zit echter géén moduleslot….

Afhankelijk van de bevindingen kunnen we ook overstappen naar KPN interactieve tv omdat we hier al op de KPN glasvezelaansluiting zitten met Internet en vaste telefoon. In dát geval kopen we een simpele tuner voor ontvangst van de Duitse zenders.

De heer Haaijer is een échte klantgerichte meedenker.

Reputatie 7
Badge +28

Ok, maar dan moet je wel een geschikte TV hebben voor het CI+-module. 

Of die Apebox. 

 

Reputatie 2

3 x die Rebox?

 ik heb twee.

1 voor tv woonkamer, 1 voor tv slaapkamer vanwege de kabellengte.

op de logeerkamer niet. Daar wordt hooguit wat Duits gekeken en die doen en op de oude grijze KPN haaienvin prima. 

Reputatie 2

Ok, maar dan moet je wel een geschikte TV hebben voor het CI+-module. 

Of die Apebox. 

 

in de woonkamer heb ik een toestel met CI moduleslot.

Reputatie 7
Badge +28

Welk type TV is dat? Dan kijk ik even. 

9 van de 10 tv's met module slot zijn alsnog niet geschikt voor de module van Digitenne. Ontvangt die tv wél de NPO zenders via antenne?

 

Reputatie 7
Badge +28

Welk type TV is dat? Dan kijk ik even. 

@Theo P. 

Ik heb nog geen reactie van je ontvangen. 

Zodra ik jouw type TV weet, kan ik je vertellen of de omruil naar een insteekkaart zinvol is.

   

Laatste nieuws: Je kunt (als je een geschikte TV hebt) de omruil nu ook via MijnKPN regelen.  

Reputatie 2

SONY  KDL - 40WE 660

Reputatie 2

9 van de 10 tv's met module slot zijn alsnog niet geschikt voor de module van Digitenne. Ontvangt die tv wél de NPO zenders via antenne?

 

absoluut en via ZVX kastje

Reputatie 2

3 x die Rebox?

2 x Rebox voor Woonkamer (1) en Slaapkamer (1) op logeerkamer 1x ouderwetse grijze KPN/Funke haaienvin. Daartussen zit krap 10m kabel maar gemis aan zenders hetzelfde.

Reageer