'Geen Signaal' op veel zenders

  • 24 November 2023
  • 51 reacties
  • 562 keer bekeken


Toon eerste bericht

51 reacties

Reputatie 2

Weer een update;

Mijn tv geeft de melding Authencatie mislukt,

Kies........,een getal. Geen idee hoe dat zou moeten maar mijn tv is gekocht toen we nog de oude DvbT hadden dus de Sony-tuner in de Tv is niet voorbereid.

Morgen gaat de hele doos spullen terug. Ik had alléén de insteekmodule besteld maar ik ontvang weer van alles overbodig erbij: antenne All In One plus diverse kabels en netvoeding 5V.

Morgen terugbrengen naar de KPN winkel in Hengelo.

Verder zijn nu ineens (!!) op de ZVX tuner de zenders 100% . Daar ben ik blij mee.

Uitgezonderd div. zenders op kanaal 47 en 44.

Nummers 9,10,11,12 en nog enkele hogere kanalen, ook weer 4 zenders maar minder belangrijk.

Reputatie 7
Badge +28

SONY  KDL - 40WE 660

Deze TV is niet geschikt voor de insteekkaart. 

Reputatie 7
Badge +28

Weer een update;

Mijn tv geeft de melding Authencatie mislukt,

Kies........,een getal. Geen idee hoe dat zou moeten maar mijn tv is gekocht toen we nog de oude DvbT hadden dus de Sony-tuner in de Tv is niet voorbereid.

Morgen gaat de hele doos spullen terug. Ik had alléén de insteekmodule besteld maar ik ontvang weer van alles overbodig erbij: antenne All In One plus diverse kabels en netvoeding 5V.

Morgen terugbrengen naar de KPN winkel in Hengelo.

Verder zijn nu ineens (!!) op de ZVX tuner de zenders 100% . Daar ben ik blij mee.

Uitgezonderd div. zenders op kanaal 47 en 44.

Nummers 9,10,11,12 en nog enkele hogere kanalen, ook weer 4 zenders maar minder belangrijk.

 

 

 

Die All in One plus antenne kun je het beste houden als vervanging van de haaienvinantenne. 

Die antenne werkt beter dan de haaienvin mits goed uitgericht. 

 

Verder nogmaals mijn advies om de insteekmodule te houden. 

In een Apebox-ontvanger kun je het CI+-module van KPN steken. De Apebox ontvangt beter dan de ZTE-ontvanger. 
 

https://www.bombeeck-digital.nl/apebox-ci-bnl-s2-c-t2-sc-ci-usb-pvr-12v-m7

Reputatie 2

van die All In One antennes heb ik er twee liggen plus 2 x de opvolger Funke 350 of iets dergelijks. Die ouwe haaienvin bedient momenteel de logeerkamer maar wordt door één van bovengenoemde antennes vervangen. Een definitieve beslissing voor een andere tuner heb ik nog niet genomen maar als ik die module houd laten ze a.s. vrijdag één van de tuners het het contract halen en moet die terug.

Reputatie 7
Badge +28

Het risico met die Apebox is beperkt. Mocht je ooit in de toekomst Digitenne niet meer willen?, dan heb je aan die Apebox altijd nog een ontvanger voor in huis/op de camping voor de NPO-zenders en de Duitse zenders. Zo'n ontvanger houdt dus zijn waarde. 

Reputatie 2

Mijn bericht was sowieso niet correct. Ik heb 2 One For All antennes liggen plus de Funke 350 of 360 die de opvolger is van de stokoude Grijze haaienvin ook op de vliering oor de  logeerkamer die het technisch gezien redelijk doet door o.a. de veel kortere kabel.

Voorlopig houd ik het even zoals het was en breng de spullen terug. Indien tzt nog nodig kan ik het zó weer bestellen. Na mijn telefoontje met de heer Haaijer staat toevallig (?) alles op signaalkwaliteit 100 of een fractie minder, met uitzondering van een aantal zenders in de pakketten 47 en 44 zitten en niet te pakken zijn waaronder nummer 10, een Belg of zo die mijn vrouw graag bekijkt.

Hoe dan ook ben ik blij met je meedenken.

Reputatie 2

Het risico met die Apebox is beperkt. Mocht je ooit in de toekomst Digitenne niet meer willen?, dan heb je aan die Apebox altijd nog een ontvanger voor in huis/op de camping voor de NPO-zenders en de Duitse zenders. Zo'n ontvanger houdt dus zijn waarde. 

 Goedemorgen Noordzee,

ik kom nog even terug op het “draadje” van geruime tijd geleden.

Die gekochte Rebox antennes zijn op zich goed. Je kan duidelijk het verschil in beeldkwaliteit zien.

Er is hier echter nog steeds iets raars:

de publieke zenders halen in de woonkamer max.48-68 procent beeldkwaliteit, in de slaapkamer 18-35 procent en vallen daardoor regelmatig weg met de melding ” Geen Antennesignaal “.  Díe antenne heb ik al op meerdere plaatsen gehad en tot nu toe is 30 cm naast de woonkamerantenne aan de nokbalk van de vliering, de minst slechte plek.

Verder hebben wij vaak  totaal geen ontvangst op kanaal 23 en 44 en sterk wisselende kwaliteit op kanaal 47 op beide ontvangers in beide kamers. Het woonkamerkastje is omgeruild voor een andere omdat we NPO1,2,3 ineens niet meer hadden en elke keer opnieuw geïnstalleerd moest worden. Dat kastje bleek trouwens van veel oudere productiedatum dan die we al 3 jaar hebben….. 

Het veelgenoemde Draaien van die antennes gaat niet omdat ze op de vliering niet aan een buis kunnen maar:

de antennes zijn rondom signaalgevoelig en hangen in exact dezelfde positie en richting als de oude KPN haaienvin voor de ontvanger in de logeerkamer 5 meter onder de nok van de vliering. Recht op monteren in plaats van ondersteboven hangen maakt ook niet uit.

EN OP HET MOMENT DAT IK DEZE TEKST WIL AFRONDEN:

functioneren alle kanalen ineens. Weliswaar niet allemaal op 100procent maar de niet onder de 68 procent en zelfs kanaal 47 op 80 procent en 44 op 90 procent.

Wat is er nou technisch aan de hand in dit gebied postcode 7591 GC waarvan de KPN zenderinfo meldt dat Digitenneontvangst hier niet gegarandeerd is.

Omdat dit een lang draadje is geworden wou ik bericht gaan schrijven met de vermelding, ik heb niet alles goed gelezen dus vergeef me als ik iets te voor de hand liggends zeg.

Maar, nu keek ik toch nog eens diagonaal door en zag ik dit :

Mijn eigen bericht dus.
Daar staat alles wel in wat ik er over kan zeggen, heb je dat gezien ?
Heb je een vrij zicht richting de zender ?
Als het eerder wel goed werkt dan is er toch iets veranderd blijkbaar, een stoorbron, of de buren die een metalen bedbodem op zolder hebben gezet, oid.

Wat voor kabels heb je naar zolder lopen ? dikte, lengte ?

Momenteel zijn wel dingen gaande met :https://nl.wikipedia.org/wiki/Propagatie_(radio)
Door het weer.

 Die gekochte Rebox antennes zijn op zich goed. Je kan duidelijk het verschil in beeldkwaliteit zien.

Dat lijkt mij zeer onwaarschijnlijk (onmogelijk).

Er is hier echter nog steeds iets raars:

de publieke zenders halen in de woonkamer max.48-68 procent beeldkwaliteit, in de slaapkamer 18-35 procent

Allemaal een eigen antenne . . .
Neem een (1) goede antenne, yagi (hark), goede kabel, goede splitters.

 

 

Reputatie 2

Dank je wel Kees,

ik weet niet of er vrij zicht naar de zender is. Wel dat ontvangst vanmorgen ineens goed tot erg goed was.  Het beeld is 20 jaar lang tot tevredenheid geweest, behalve sinds de bijna 3 jaar dat we in Denekamp wonen. Kabelsoort en lengte zijn eerder genoemd aan o,a, Noordzee en daarin is niets veranderd. Het kan best zijn dat elders in de wijde omgeving een storend element is opgericht waarvan wij geen weet hebben maar nogmaals: het was vanmorgen ineens prima.

Antennesplitter: meer tuners op 1 antenne: die werken niet op Digitenne in combinatie met de ZVX tuners. Ook kan er geen versterker op omdat de stroomvoorziening door het ZVX kastje wordt geleverd.

Ik ga nu eindelijk maar voor “de weg met de minste weerstand”:  stoppen met Digitenne.  

Overigens heb ik zo'n Yagi harkantenne in huis gehad, die helemaal niets deed in combinatie met de ZVX kastjes. Teruggestuurd naar een Digitenneshop te Urk en vervangen door genoemde Rebox 2 stuks. Het verschil in beeldkwaliteit met de Funke 500 en de One For All is heel duidelijk te zien.

Nogmaals dank.

Reputatie 7
Badge +28

Toch jammer dat je gaat stoppen met Digitenne. Je had die Apebox kunnen proberen, die anders ook zonder abonnement op Digitenne nog te gebruiken was voor de NPO-zenders. 

Ik zou je in ieder geval willen adviseren om een FTA-ontvanger aan te schaffen voor de NPO-zenders, de Duitse zenders en twee regionale zenders. Eventueel heb ik nog een Xoro-ontvanger te koop staan. 

 

Reputatie 2

Goeiemorgen Noordzee.

Als Digitenne zoveel hier in huis zoveel irritaties veroorzaakt komt er een einde aan het fan zijn.

Wij hebben het puur en alleen om de combi met de FTA duitse zenders (altijd 95-100% signaalkwaliteit) die mijn vrouw graag kijkt. Zelf ben ik geen "tv kijker". Hooguit even naar Rtl4 of Sbs6 op de latere avond of eens even Npo 1t/m3.

Ik ga toch geen 3stuks Apebox k o p e n en de gehuurde kastjes van KPN omruilen tegen Digitenne smartcards en die in de Apebox stoppen! KPN moet zorgen voor kwaliteitskastjes en antennes, maar eerst en vooral dekking in heel Nederland en uitleg geven waarom regelmatig de ontvangst op div. uitzendkanalen bagger is en dan ineens sinds gisteren weer okee is. Dat bepaalde kanalen beïnvloed worden door ongrijpbare dingen van buitenaf heeft de klant geen boodschap aan. Dan moeten ze frequenties kiezen die niet weggedrukt of beïnvloed worden door dingen van buitenaf en ingrijpen zoals hier tegen radiopiraten in Dinkelland die de volledige FM-band verzieken in de weekends.

Waarschijnlijk stap ik over op "NL Ziet" plus een Fta kastje van een paar tientjes voor de Duitse zenders.

Die moderne haaienvin is goed. Maar een Yagi richt antenne is beter.

https://digitennes.nl/antennes/478-rebox-re-23ga-dvb-t2-power-plus-buiten-antenne-80km-8717056977386.html 

Reputatie 2

Kan ik niet kwijt op de nok van de vliering en het eerder bestelde exemplaar deed niks. Teruggestuurd naar Digitennes te Urk.

Had blijkbaar te maken met de door ZVX kastje geleverde spanning.

Hij moet ook buiten geplaatst. Binnen (vliering) is de ontvangst ook al minder. zeker op grotere afstand zoals op Urk. Daar wordt JUIST een buiten antenne aanbevolen. Niet binnen, wat je  nu hebt.

Dus daar zal ook de haaienvin minder doen dan buiten. Met 'vrij’ zicht op de zendmast bij voorkeur.

Is TV via kabel (ziggo coax, kpn dsl of ftth) geen optie bij je?

Binnen ontvangst (dat is ook een vliering) alleen aan te bevelen binnen zo'n 10 km van de mast.

Reputatie 2

Ik woon niet op Urk maar in Denekamp. Wat antennes betreft: wat niet kan, kan niet. Die Rebox antennes zijn echt 40% of meer krachtiger dan de One For All van Kpn.

Als je nou nog eens goed leest wat er al door mij geschreven is over dit onderwerp moet je kunnen vaststellen dat het niet aan de antennes of plaatsing daarvan ligt en dat de keuze voor Digitenne meerdere belangrijke redenen heeft. Het gaat weken lang prima en dan ineens weer weken niet. KPN heeft mij onlangs ook bevestigd dat er in deze regio aan de zendantennes werd gewerkt. Sinds maandag gaat het weer goed maar ik heb vanmiddag nog niet gekeken.

Dank voor je bijdrage(n). Over en uit.

 

  

Dank je wel Kees,

Mooi, fijn dat je mijn goedbedoelde -snel, tussendoor- typerij goed opvat, dat is niet altijd het geval.

ik weet niet of er vrij zicht naar de zender is.

De is er maar 1 die dat kan weten hier, kijk op de kaart.

Wel dat ontvangst vanmorgen ineens goed tot erg goed was.  Het beeld is 20 jaar lang tot tevredenheid geweest, behalve sinds de bijna 3 jaar dat we in Denekamp wonen.

Daar zeg je wat, het is maar net afhankelijk van vele factoren

Kabelsoort en lengte zijn eerder genoemd aan o,a, Noordzee en daarin is niets veranderd.

Slechte (dunne) kabel kan wel net de grens zijn tussen . . .

Het kan best zijn dat elders in de wijde omgeving een storend element is opgericht waarvan wij geen weet hebben maar nogmaals: het was vanmorgen ineens prima.

Het weer zorgde er voor dat er allerlei zenders van ver de boel verstoorde.

Antennesplitter: meer tuners op 1 antenne: die werken niet op Digitenne in combinatie met de ZVX tuners. Ook kan er geen versterker op omdat de stroomvoorziening door het ZVX kastje wordt geleverd.

NEEN !

Het verschil in beeldkwaliteit met de Funke 500 en de One For All is heel duidelijk te zien.

Dat bestaat niet !
Placebo effect ? Wijn in duurdere fles is ook beter ?

Nogmaals dank.

:-)

 het eerder bestelde exemplaar deed niks.

Dan was er iets niet in orde, aansluiting ?
Of horizontaal gebruikt ipv verticaal ? Op de foto’s staat het vaan horizontaal afgebeeld

Had blijkbaar te maken met de door ZVX kastje geleverde spanning.

Zat er een versterker in dan ?.

Binnen ontvangst (dat is ook een vliering) alleen aan te bevelen binnen zo'n 10 km van de mast.

Onder dak is niet ideaal maar dat kun je zo algemeen niet stellen nmi, ik heb vele antennes geplaatst op zolders, ook mijn huidige DVB-T ontvangst is uitsteken met een YAGI en vele 10-tallenmeters kabel (koka) en splitters, ruim buiten het “postcode gebied” volgens kpn.
En nog steeds “volle bak” cq 100% ontvangst.

Maar, ik begrijp dat je het gedoe zat wordt, een vaste aansluiting heeft meestal de voorkeur, behalve bij nomadisch gebruik.

 

Ik woon niet op Urk maar in Denekamp.

Ik had deze gedachten sprong ook gemaakt, Urk ligt op comfortabele afstand van Lelystad.
Bij Denekamp is dat de mast in . . ? ( @ Noordzee ? )

 

 

Reputatie 2

Hengelo hemelsbreed 15km

Reputatie 7
Badge +28

 

Ik ga toch geen 3stuks Apebox k o p e n en de gehuurde kastjes van KPN omruilen tegen Digitenne smartcards en die in de Apebox stoppen! KPN moet zorgen voor kwaliteitskastjes en antennes,

Waarschijnlijk stap ik over op "NL Ziet" plus een Fta kastje van een paar tientjes voor de Duitse zenders.

Koop om te beginnen eens één Apebox. Dan kun je daarmee testen. Mocht de ontvangst op de slechte kanalen niet beter worden, dan kun je die Apebox daarna altijd nog gebruiken als FTA-ontvanger. (Wat je sowieso van plan bent.) 
 

Hengelo hemelsbreed 15km

Alle kanalen 20kW :

https://appl.agentschaptelecom.nl/dav/cgi-bin/dav.cgi?action=input_submit&kanaal=Alle&vhf_uhf=UHF&provincie=Overijssel

Dat moet echt kunnen, het kan ook lastig zijn.
Enschede zit op dezelfde frequenties maar die “praten om de beurt” als het goed is
( net als bij DAB, ik ben even de naam kwijt van de techniek er achter, multi-”nog iets” )

Reputatie 2

 

Ik ga toch geen 3stuks Apebox k o p e n en de gehuurde kastjes van KPN omruilen tegen Digitenne smartcards en die in de Apebox stoppen! KPN moet zorgen voor kwaliteitskastjes en antennes,

Waarschijnlijk stap ik over op "NL Ziet" plus een Fta kastje van een paar tientjes voor de Duitse zenders.

Koop om te beginnen eens één Apebox. Dan kun je daarmee testen. Mocht de ontvangst op de slechte kanalen niet beter worden, dan kun je die Apebox daarna altijd nog gebruiken als FTA-ontvanger. (Wat je sowieso van plan bent.) 
 

Ha Noordzee, update: nu sinds 1 week weer alles te ontvangen. Kan.22  80%.  Kan.36  90-100%.  Kan.23 100%.   Kan.47  48% en valt regelmatig terug naar 18% dus uitval.  Kan.44  64% met terugval naar 48.

Weet je overigens zéker dat het KPN kaartje technisch in een Apebox functioneert?

Reputatie 7
Badge +28

Jazeker @Theo P. ,

@PeterG heeft dat kaartje werken in een Apebox en ik ken ook diverse leden op Sat4All.  

Het risico is sowieso maar heel beperkt omdat je die ontvanger na het beëindigen van een abonnement altijd nog kunt blijven gebruiken voor de NPO-zenders, de regionale zenders en de Duitse zenders. 

 

Andere mogelijkheden : 

 

Koop de Apebox CI uitsluitend via Cardwriter. Dan weet je zeker dat je de juiste versie, Benelux, koopt.

https://www.cardwriter.nl/apebox.html

 

Reputatie 7
Badge +28

 

Ik ga toch geen 3stuks Apebox k o p e n en de gehuurde kastjes van KPN omruilen tegen Digitenne smartcards en die in de Apebox stoppen! KPN moet zorgen voor kwaliteitskastjes en antennes,

Waarschijnlijk stap ik over op "NL Ziet" plus een Fta kastje van een paar tientjes voor de Duitse zenders.

Koop om te beginnen eens één Apebox. Dan kun je daarmee testen. Mocht de ontvangst op de slechte kanalen niet beter worden, dan kun je die Apebox daarna altijd nog gebruiken als FTA-ontvanger. (Wat je sowieso van plan bent.) 
 

Ha Noordzee, update: nu sinds 1 week weer alles te ontvangen. Kan.22  80%.  Kan.36  90-100%.  Kan.23 100%.   Kan.47  48% en valt regelmatig terug naar 18% dus uitval.  Kan.44  64% met terugval naar 48.

Weet je overigens zéker dat het KPN kaartje technisch in een Apebox functioneert?

 

Koop de Apebox CI uitsluitend via Cardwriter. Dan weet je zeker dat je de juiste versie, Benelux, koopt.

https://www.cardwriter.nl/apebox.html

 

 

@Theo P. 

Heb je inmiddels de Apebox besteld? 

 

Reputatie 7
Badge +28

Zie ook : 

 

Reageer