Beantwoord

Kastje digitenne

  • 15 March 2020
  • 44 reacties
  • 388 keer bekeken

hoi ik heb gister een nieuwe kasje gekregen.maar hij geeft het zelfde aan als het oude niet onder steund.en ik kom ook niet in het menu als ik op de optie menu druk.de kabels zijn goed aangesloten. ik kom er niet meer uit

icon

Beste antwoord door Lisa 15 March 2020, 15:53

Bekijk origineel

44 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @beugeltje , 

 

Wat voor type ontvanger heb je gekregen? 

Zie je een code 8888 staan in het display ? 

 

Reputatie 7
Badge +17

@beugeltje Welkom op ons Forum! Bedankt voor je bericht. Je hebt een nieuw kastje gekregen, al heeft dit helaas niet tot een oplossing geleid. Om je beter te kunnen helpen hebben we meer informatie nodig over dit probleem. Noordzee stelt al goede vragen welke ontvanger heb je en staat er toevallig 8888 op het display van het Digitenne kastje. 

We horen graag van je! 

ja er staat 8888 op

ik heb hem al een uur aan staan maar geeft aan niet onder steund

Reputatie 7
Badge +28

@Lisa  Check PB 

@beugeltje 

Code 8888 geeft aan dat je geen beeld of een storing hebt met je ontvanger. Je kan dit oplossen door de stappen op deze website even te volgen. 

Soms ligt het aan de scart-kabel of aan de HDMI-kabel. Probeer bij deze fout ook -indien mogelijk- een andere kabel. 

De instructie voor het oplossen van code 8888 op een andere manier beschreven: 

1/ Selecteer het juiste input kanaal op de afstandsbediening van jouw TV middels de source knop. De source-knop verschilt per type afstandsbediening. Dit kan variëren van een vierkant met een pijl erin tot een EXT of AV knop. 
2/ Kies nu het juiste input kanaal (ook wel extern kanaal). Weet je niet welke de juiste is? Ga ze dan 1 voor 1 langs door op de source-knop te drukken. Wacht elke keer 10 seconden voordat het beeld verspringt. Bij het juiste input kanaal verschijnt het Digitenne menu of live tv.

Als je dan het Digitenne-menu ziet: 

3/ Via het menu eerst terug naar de fabrieksinstellingen. (met de Digitenne-afstandsbediening) 
4/ Daarna een software-update draaien indien noodzakelijk.
5/ Dan een opdracht geven tot uitgebreid zenders zoeken.
6/ De antenne eventueel bijdraaien aan de hand van de signaalmeter in je menu. 
7/ Laat de ontvanger minimaal een uur lang aanstaan, dan kan de abonnementsstatus op JA springen.

Stap 4 en 5 kan je evt. omdraaien. 
Kom je er niet uit met deze instructie? 

Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement.

er  veranderd niks  ,nog steeds niet ondersteund

Heb je mischien een HDready televisie? Daar kan dit probleem de kop opduiken namelijk.

Mogelijke tip:
Zet eerst de tv aan. Pas als deze helemaal is opgestart de Digitenne aanzetten, niet eerder.

Reputatie 7
Badge +28

Wat is het type van de ontvanger ? 

Kun je de resolutie aanpassen naar 720P of 1080i? 

 

Als de ontvanger eerst het Digitenne-logo geeft en daarna ‘niet ondersteund’ betekent doorgaans dat de uitvoer te hoog staat voor je televisie. Je hebt waarschijnlijk nog een HDready tv.

Terwijl dL op het scherm staat geeft ie 720p, ook dat werkt op HDready. Daarna geeft ie de ingestelde resolutie. Standaard is dat 1080p50 en dat werkt niet op een HDready.

Ik weet niet of je de verloopkabel voor SCART erbij hebt, maar met die kun je de uitvoer op 1080i of lager zetten. Daar kan een HDready tv mee overweg.

Kun je ‘m niet met scart op 1080i of 720p zetten dan kan het alleen met een Full HD tv. Bij buren bv even of je woonkamertv? Antenne is daarvoor niet nodig. Als je een van deze instelling erin hebt, dan kan het weer op je HDready tv.

 

deze heb ik maar die andere heeft het altijd gedaan op mijn samsung tv, hield er in een keer mee op en de nieuwe kasje geeft het zelfde aan als de ouwe kast ,van niet onder steund

Reputatie 7
Badge +28

Je hebt dus de Rebox. Heb je ook het extra kabeltje al? Of gebruik je een HDMI-kabel? 

 

De achterkant van de Rebox heeft antenne-ingang, HDMI-uitgang, en de aansluiting voor de stroomkabel. Deze ontvanger heeft niet, zoals de ZTE, tulpstekkerpoortjes, maar een 3,5mm jack. Een extra kabeltje om de SCART converter hierop aan te sluiten wordt meegeleverd. De aanwezige ethernet- en usb-poorten zijn niet in gebruik. 

 

En kun je de resolutie aanpassen naar 720P of 1080i? 

zoals ik begrijp uit eerdere bericht moet ik het kasje op een andere tv op een andere hd zetten daarna weer op mijn tv aansluiten ,dan moet hij het gaan doen

Reputatie 7
Badge +28

Klopt, zie mijn eerdere bericht hierboven Wil je dat eens proberen? 

 

ja dat heeft hij een scart aansluiting maar die tulpjes paste niet in de aansluiting die achter op de scart zit die 3 rood wit en geel

ik ga het ff proberen bij de buren

Reputatie 7
Badge +28

Heb je dat speciale kabeltje om de scart-convertor aan te sluiten er niet bij gekregen? 

 

nee niet gekregen,maar bik de buren zit ik in het menu van het kasje ,en wat moet ik nu

Reputatie 7
Badge +28

Je kunt in het menu van het kastje (bij beeldinstellingen) de uitvoer (resolutie) op 1080i of lager (bv 720P) zetten. Daar kan een HDready tv mee overweg.

Dit is niet het kastje van KPN (lijkt mij, dan zou de Rebox als typenummer rbx2800 hebben) maar ik doe een gok:

Beeldinstellingen ???

Reputatie 7
Badge +28

@PeterG Ik had ook al gezocht naar het typenummer, maar kan het niet vinden. 

 

@beugeltje : Heb jij dit kastje van KPN gekregen voor Digitenne? 

 

ik zie nu beeld op mijn tv, nadat ik de resolutie hdmi heb veranderd. maar nu heeft hij geen zenders gevonden😭

Reputatie 7
Badge +28

Er is vooruitgang ! 

 

Ga nu in het menu eerst terug naar de fabrieksinstellingen. 

Geef dan een opdracht uitgebreid zenders zoeken. 

heb ik gedaan, hij geeft aan geen zenders gevonden

Zo te zien aan het typenummer heb je 'm via ONLINE.NL denk ik…

Is de antenne aangesloten? Brandt het lampje op de antenne (ring rond kabelaanvoer dient blauww op te lichten)?

Hier een uitleg die Online.nl online heeft staan (pdf).

Reputatie 7
Badge +28

@beugeltje

 

Wat is jouw locatie? 

Gebruik je een binnenantenne of een buitenantenne? 

Zie je nog ergens een foutcode?

Reageer