Beantwoord

klacht digitenne. Ik ben echt zo boos en doodongelukkig met KPN

  • 28 October 2020
  • 47 reacties
  • 899 keer bekeken

Reputatie 2

Ik zoek echt hulp, want voel me zo onvoorstelbaar onheus behandeld! Wellicht dat iemand van de marketingafdeling van KPN mee leest, want dit kan echt niet!!!

Al sinds vele vele jaren zijn wij aangesloten bij Telfort. Interactieve TV. Destijds kon er maar 1 ‘kastje', dus kreeg je er 3 ‘gratis’ gebruikers digitenne bij. So far so good :-)
 

Interactieve TV in de woonkamer en Digitenne in 3 andere verblijven. ook weer, so far so good. Al sinds jaar en dag kijken we via Digitenne ook in de slaapkamer.

1 van de 2 andere kamers lang niet gebruikt. Nog oud Digitenne kastje en dat werkte niet meer. KPN gebeld en zou gelijk nieuw kastje krijgen, dan deed Digitenne het weer. Krijgen we eerst antenne en geen kastje, na nog een keer bellen komt er een kastje en voila daarop doet  Digitenne het, maar……. via het kastje in onze slaapkamer alleen nog NPO 1, 2 en 3. Geen andere zenders.

KPN gebeld. Sorry, sorry, sorry, het zou weer geactiveerd worden en binnen 15 minuten zou eea weer werken, maar…...beeld bleef uit.

KPN weer gebeld, Sorry, sorry, sorry, maar dame aan het toestel kreeg van haar meerdere te horen dat het wel interferentie tussen de 2 kastjes zou zijn, ik zou gebeld worden door een mederwerker van de technische dienst, graag nog 1 dag geduld, komt goed… maar…. beeld bleef uit.

KPN weer gebeld, sorry, sorry, sorry, ik ga het activeren zegt de medewerker. Dat lukt hem niet, systeem is kapot. Ik krijg na lang wachten collega die het wel kan. Maar….. die zegt dat ik niet meer aangesloten ga worden. Ik moet nieuw kastje kopen voor 5 euro per maand. Echter….. ik heb gewoon al 2 goede kastjes van het allernieuwste type in huis, beide van/via KPN gekregen. 
De medewerker in kwestie wil het niet activeren??? Ik heb recht op 3 ‘kijkers’, heb 2 van de nieuwste kastjes, heb dus niets van KPN nodig en wil verder ook niets van hun, maar het goede kastje, super geschikt voor Digitenne wordt niet geactiveerd omdat ik een zelfde kastje nieuw van KPN moet huren omdat ik anders niet kan kijken. Het kastje dat identiek is aan het kastje dat ze me nu voor 5 euro willen verhuren is zonder enige vooraankondiging afgesloten en mag ik, ondanks dat het prima is en van het allernieuwste type en legitiem verkregen, moet vervangen door  letterlijk dezelfde, maar dan voor 5 euro meer.

Ik heb recht op 3 kijkers kosteloos via afspraak met Telfort. Staat nota bene ook op de 0 nota die ik al jaren maandelijks krijg. 

Ik ben zo boos, pure koppelverkoop. Radar waardig dit. Ik kan me niet voorstellen dat welke bestuurder ook, dit onduurzame en onbegrijpelijke klantje pesten logisch een acceptabel vindt. Goed kastje weggooien om nieuw precies hetzelfde kastje te krijgen, mij als trouwe klant ongewild en ongewenst en niet aangekondigd, nooit 1 euro tekort gekomen, afkoppelen….. gekkenwerk. 

HELP!! ik wil gewoon mijn signaal terug, heb ik recht op.

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 29 October 2020, 10:15

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

47 reacties

Reputatie 6
Badge +7

Hallo Wim, 

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

  • Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.
Reputatie 2

gedaan. cas nummers staan in mijn profiel nu

Reputatie 6
Badge +7

@Wim Verheul Goed zo. Een reactie van een KPN moderator kan ivm met de drukte wel een paar dagen duren maar over het algemeen van betere kwaliteit dan de telefonische helpdesk.

Reputatie 7
Badge +28

@Wim Verheul

Zet de ontvangers alvast aan op NPO 1. De TV's zelf mogen eventueel uitblijven.

Ik verwacht dat er later vanavond een activatiesignaal verstuurd gaat worden.

Reputatie 2

Dat zou echt fijn zijn. Gaat me niet om die 5 euro maandelijks, ik heb recent ook 2e actieve tv kastje voor 5 euro maandelijks besteld. Prima.

Gaat mij om het gevoel onnodig belazerd te worden.

Ik ben inmiddels zo ver gegaan dat ik op linkedin vriendschapsverzoeken naar raad van bestuur leden, alle vindbare marketing mensen, zelfs gesolliciteerd heb om dit aan de orde te stellen.

Hoop dus oprecht op een goede en logische oplossing.

Wim

Reputatie 6
Badge +7

Hallo @Wim Verheul het klachtenformulier bij KPN werkt ook goed heb ik uit eigen bevinding gemerkt.

https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen/formulier.htm

 

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Wim Verheul, wat jammer dat de Digitenne  je zo veel frustratie oplevert :frowning2:

Je geeft aan dat je recht hebt op 3 Digitenne ontvangers en dat dit ook al jaren zo op je factuur staat, maar alle facturen die ik bekijk laten één ontvanger zien. Als ik de inhoudt van je abonnement bekijk, zie ik dat daar ook technisch maar één ontvanger actief staat, het is mij op basis van deze informatie dus een raadsel hoe het kan dat je met meerdere ontvangers hebt kunnen kijken al die tijd. Kan het wellicht zijn dat je meerdere facturen van Digitenne ontvangt elke maand, waarbij de andere 2 ontvangers op een ander klantnummer geregistreerd zijn? Het CAS ID dat geregistreerd is op het adres dat in je profiel staat is degene die eindigt op 612.

Het is technisch gezien enkel mogelijk om een CAS ID dat gekoppeld is aan een abonnement, opnieuw te activeren als daar iets mis mee gaat. Omdat je nu maar 1 ontvanger in je abonnement hebt (voor zover wij op basis van de huidige bij ons bekende systemen kunnen zien) kunnen wij dus onmogelijk nóg een CAS ID activeren, hoe graag we ook zouden willen.

Nu kan het goed zijn dat het bij Telfort allemaal iets anders heeft gewerkt dan bij KPN en dat wij hier bepaalde zaken niet weten. Daarom ga ik jouw situatie voorleggen aan iemand van Telfort, zodat we dit goed uit kunnen zoeken! Zou je daarvoor ook nog het 3e CAS ID in je profiel willen zetten en hier een seintje willen geven als je dat hebt gedaan?

Reputatie 2

Beste Maja, fijn dat je het serieus neemt. De derde ontvanger is zo'n oudere kast met credit card voor digitenne. Staat in de kelder, is wat min betreft nu niet van belang.

De ontvanger met cas nummer eindigend op 778 4 is hier al jaren actief. Lijkt onterecht uit het systeem gehaald samen met de oude kast die hier is opgehaald. Binnen ons Telfort contract hadden we recht op 3 digitenne plekken in huis binnen het nog steeds lopende contract. Ik verwacht maarzo dat de 778 4 ontvanger er per abuis is uitgehaald en je hem daarom niet (meer) ziet. In mijn eerste contact met het service nummer zagen ze die nog wel en heb ik het nummer van de oude credit card die in die kast zat doorgegeven. Mijn vrouw heeft denk ik nog wel foto van hetgeen mee terug gegeven. Ik zoek dat erbij.

Heeft het zin het klachtenformulier nog in te vullen?

Reputatie 2

Deze set is meegegeven. Moest geruild worden om weer actief te zijn. 

Reputatie 2

Dit krijg ik als ik de klacht wil versturen??? Lukt ook niet dus

Reputatie 6
Badge +7

Lijkt me niet dat je nu nog een klacht moet gaan invullen, Maja is er mee bezig...

Dus de 3e is een oude ontvanger die nu niet meer werkt en ook niet meer gaat werken. Het gaat nu om 2 Digitenne ontvangers die zouden moeten gaan werken. Jullie komen er wel uit denk ik.

Reputatie 2

Dit is overigens de smartcard die bij de vorige ontvanger in die ruimte werd gebruikt. Wellicht nog van waarde.

Van Marja nog verder niets vernomen. Vanmorgen nog even gecheckt. Ontvanger doet het nog niet.

Reputatie 7
Badge +20

Ah, de ontvanger met de smartcard zal al een poosje niet meer gebruikt zijn, we werken hier al ruim een jaar niet meer mee aangezien we over zijn gegaan naar een ander Digitenne signaal

Over de 2e ontvanger bij het Telfort contract heb ik nu navraag gedaan, ik hoop spoedig iets wijzer te zijn!

Reputatie 7
Badge +20

We kunnen zien dat het 2e CAS ID aan jou heeft toebehoord en daarom is hij nu via een omweg technisch weer actief gezet. Je zou er dus weer naar moeten kunnen kijken nu!

Administratief klopt het niet, aangezien je nog steeds maar 1 ontvanger actief hebt staan volgens onze systemen. Ze zijn nu aan het uitzoeken hoe dit kan en hoe we dit kunnen herstellen. Als ik meer nieuws voor je heb, hoor je weer van me!

Reputatie 2

Beste Maja, en alle anderen die tot nu inspanning hebben geleverd, dank! Ben blij dat het weer werkt. Excuus voor het ‘op z'n kop zetten’ van alle kanalen die ik kon vinden, maar zoals het nu is voelt het, ik ben nogal normatief ingesteld, juist. Geeft erg veel rust dat je het zo opgepakt hebt. 

Reputatie 2

Mocht je moment tijd vinden, dan zou ik het nog wel ook plezierig vinden als de nieuwe antenne nog wordt toegezonden. Het signaal met de nieuwe antenne lijkt beter dan met de ‘oude’ die we nu gebruiken. Mocht ik die moeten betalen, dan snap ik dat.

Reputatie 7
Badge +28

@Wim Verheul 

De nieuwe antennes werken zeker duidelijk beter dan de oudere types. Als jouw ontvangst nu niet geweldig is, dan verstrekt KPN jou gratis een nieuwe antenne. 
 

Gebruik je een binnenantenne of een buitenantenne? 

Reputatie 2

Hoi Noordzee. Nu een binnen antenne, maar buiten zou denk ik nog slimmer zijn. Als het licht in die kamer aanstaat is de ontvangst het slechtst. Ik heb al een keer de lamp vervangen. Hielp niet....

Reputatie 2

Mijn oog valt op dit topic.  Even een hele andere invalshoek..

 

Je gebruikt al interactieve TV in de woonkamer. Waarom niet je LAN-netwerk in huis upgraden (bedraad of draadloos) en vervolgens in de andere kamers of ook interactieve TV gaan gebruiken of een goedkoop apparaat neerzetten zodat je via Internet KPN IPtv kan kijken? Goedkope laptop of zo, mediabox, smarttv enz. 

Bij interactieve TV betaal je volgens mij per geactiveerde decoder. Geen idee of dat net zo duur is als digitenne? Met die decoder of kijken via Internet heb je 1001 meer mogelijkheden dan de simpele digitenne ontvanger.

Het oude digitenne werkte leuk. Nieuwe digitenne heeft een hoop ontvangstproblemen. Ik zou digitenne alleen nog gebruiken als je ergens zit waar geen snel internet is.

 

 

Reputatie 7
Badge +20

Beste Maja, en alle anderen die tot nu inspanning hebben geleverd, dank! Ben blij dat het weer werkt. Excuus voor het ‘op z'n kop zetten’ van alle kanalen die ik kon vinden, maar zoals het nu is voelt het, ik ben nogal normatief ingesteld, juist. Geeft erg veel rust dat je het zo opgepakt hebt. 

Graag gedaan Wim, ik ben blij dat ik je weer een beetje gerust heb weten te stellen!

Mocht je moment tijd vinden, dan zou ik het nog wel ook plezierig vinden als de nieuwe antenne nog wordt toegezonden. Het signaal met de nieuwe antenne lijkt beter dan met de ‘oude’ die we nu gebruiken. Mocht ik die moeten betalen, dan snap ik dat.

Er is 1 onderweg, die zal begin volgende week bezorgd gaan worden. Krijg je van ons hoor :relaxed:

Reputatie 2

Dank Maja, blij dat je het hebt opgepakt.

Ik stoei wel nog met het volgende: de mensen aan de telefoon liepen, terwijl ze letterlijk mijn ongenoegen konden plaatsen, op tegen de onmogelijkheid er iets aan te doen. Niet omdat ze het niet snapten, maar puur omdat ze niet mogelijkheid, kans of ruimte hadden me verder te helpen. Moet voor hun denk ik, in die gevallen dat ze zelf ook zien/vinden niet die dienst te kunnen leveren die volgens hen ook terecht is, mega frustrerend zijn. Vast lopen zonder mogelijkheid iets aan oplosding te kunnen bieden. Dat terwijl zo'n helpdeskbaan er natuurlijk vaak al een is waar de minder tevreden klanten zich melden.

Afijn, hier op dit forum, omdat ik de moeite nam niet ontevreden achter te willen blijven en hulp zocht, kon eea klaarblijkelijk ineens wel. Top, blij mee, maar wel soort van super lullig voor de helpdesk mensen. Die waren ook niet onwelwillend maar hadden klaarblijkelijk minder tools.

Mijn voorstel zou zijn, daar waar ze op zo'n manier vast lopen dat ze zelf ook op basis van fairness wel hadden willen helpen dat ze op z'n minst de klant kunnen adviseren dit forum te gebruiken met als boodschap dat zij voor dit moment niet kunnen, maar wel willen helpen en dat het typisch zo'n thema is waar via het forum mogelijk wel een oplossing te vinden valt.

Dat maakt dat de klant niet wordt 'weggepest' er ofwel een oplossing komt ofwel een extra kans voor kpn in ieder geval te tonen dat er echt alles aan gedaan wordt energie in oplossing en relatie te steken.

Mogelijk kunnen jullie er wat mee. De weg er naartoe had fraaier gekund, maar ik voel me begrepen en correct geholpen. Zou maarzo kunnen dat via zo'n forum het vaker dan lukt dit gevoel te dupliceren :-)

 

Reputatie 7
Badge +28

Helaas is het zo dat niet iedere medewerker van de telefonische klantenservice alles weet van de mogelijkheden met betrekking tot Digitenne. 

Hier op het forum zijn de moderators zonder uitzondering ervaren medewerkers die wel goed overal van op de hoogte van zijn. En weten ze een keertje iets niet? Dan hebben ze het voordeel dat ze iets in alle rust kunnen opzoeken. Aan de telefoon is dat wat lastiger. 

 

Reputatie 7
Badge +20

Wat @Noordzee zegt klopt wel een beetje, ik werk hier al aardig wat jaartjes en weet daardoor ongetwijfeld beter mijn weg binnen KPN dan een collega die hier een stuk korter werkt. Wat ik nu heb gedaan om jou te helpen, was dan ook niet de standaard werkwijze, ik ben een beetje brutaal geweest en heb rechtsreeks contact gezocht met de ‘baas’ van Digitenne binnen KPN. Door de jaren heen heb ik daar vaker contact mee gehad over bijzondere Digitenne kwesties waarbij klanten tussen wal en schip dreigen te vallen.

Meer mogelijkheden dan de telefonische klantenservice hebben wij forum moderators niet, maar we lopen allemaal wel al erg lang mee binnen KPN en hebben vaak behoorlijk wat connecties waardoor we bij schrijnende gevallen tóch iets voor onze klanten kunnen doen :blush:

Daarnaast scheelt het ook dat wij de tijd kunnen nemen om iets uit te zoeken en er later op terug te komen, ook dat is niet mogelijk bij de telefonische klantenservice :wink:

Reputatie 2

Hoi Maja en Noorzee, dank voor de serieuze reacties. Top.

Daar de langere ervaring maakt het dan inderdaad voor de klant wel dat hier een soort van overtreffende trap in hulp te vinden valt. Goed als de telefonische helpdesk dat kan communiceren. Mij heeft het, en daarmee hoe klein mijn maandelijkse bedragen ook zijn, kpn ook, erg geholpen.

Reputatie 7
Badge +28

Graag gedaan @Wim Verheul ,

Laat je komende week nog even weten hoe de nieuwe buitenantenne werkt?