Sticky

Krijg je foutcode E016-0, E017-0 of E-150-0 te zien?



Toon eerste bericht

2955 reacties

Reputatie 3
Badge
Hoi, na einde raad en een week vanalles 50 x geprobeerd te hebben denk ik bijna zeker te weten waar de fout zit. Ik heb mijn tweede kastje erbij gepakt dat wel funktioneerd. In de abonenentgegevens van de goede staat BASISABONNEMENT JA. In de niet funktionerende staat BASISABONNEMENT NEE
Reputatie 7
Hallo @Lord53, ik lees met verbazing de conversatie mee. Wat een pech! Ik heb een noodgreep uitgevoerd op het CAS-id dat je hebt ingevuld in je forumprofiel. Wil jij het stappenplan van Noordzee nog eens volgen;
1/ Doe de ontvanger even vijf seconden helemaal uit.
2/ Dan de ontvanger weer aan.
3/ Via het menu terug naar de fabrieksinstellingen.
4/ Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Kanaal 27 dus.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening.
Zet de ontvanger op CNN. En laat de ontvanger op CNN staan tot er beeld is.

Ben heel benieuwd naar het resultaat ☺️

Fijn dat het weer doet, @SanderKnaapen. Je kunt Fox Sports als extra zenderpakket bestellen bij Digitenne.
Reputatie 3
Badge
Ik wil dat graag nog eens proberen. Maar kan iemand in mijn abonement gegevens de basis op ja omzetten. Ik vermoed dat het dan opgelost is.
Reputatie 3
Badge
Hoi Nadia, heb het nog eens geprobeerd maar het resultaat blijft hetzelfde, alleen publieke zenders. Het verbaasd mij ten zeerste dat ik van niemand een antwoord krijg over de vraag : basisabonnement NEE. Terwijl op mijn wel functionerende kastje basisabonnement JA staat.
Reputatie 7
Badge +30
Dat is helaas niet hoe het werkt, Lord. Wij activeren hier het CAS ID. Vervolgens wordt dat signaal meegezonden in het kanaal van CNN. De ontvanger krijgt dat signaal binnen en dat is wat dan in je ontvanger de status op Ja zet. Het feit dat de status bij jou niet op Ja springt geeft aan dat je signaal niet goed binnenkomt op die ontvanger.

Je geeft aan dat de andere het wel doet. Kun je dan eens de niet werkende aansluiten op de plek en op de antenne van de werkende. Laat hem opnieuw zender zoeken, op de manier die Noordzee beschrijft (wat Nadia hier boven quote). Op die manier zoekt de ontvanger expliciet op de frequentie van CNN waardoor het signaal goed binnen zou moeten komen.
Reputatie 3
Badge
Dit heb ik ook al gedaan Erik. Met het resultaat alleen publieke zenders. Heb ook het werkende kastje eens op de plek van de niet werkende gezet met het resultaat alle zenders werken goed.
Hoi KPN,

Bedankt voor de snelle reactie.

Ik heb de benodigde gegevens (adres, CAS nummer e.d.) aangevuld in mijn profiel, er werd gevraagd of ik een seintje wilde geven als dit was gebeurd.

Met vriendelijke groet,

Babette
Hallo @Babette91, daar kan ik je mee helpen. Zou je daarvoor het forumprofiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-idnummer? Noteer het CAS-ID in het opmerkingsveld. Ik hoor het hier graag als de benodigde gegevens erin staan :)
Hoi Nadia,

Ik heb de benodigde gegevens toegevoegd.
Heb zins paar weken digitenne nu pas aangesloten op de boot. Krijg steeds foutcode e 0160 buiten 12 en 3 . Alles al geprobeerd met handmatig zoeken enz . Nu hier cas nr ingevoerd zoals ik ergens lees op site bij mijn instellingen. Hoor graag of het een administratief fout is of verbinding niet goed is.
krijg geen andere zenders als 1 2 en 3 heb cas nr ingevuld bij opmerkingen in instellingen. Kunt u kijken of het aan ontvangst ligt of Admin fout kpn
Hoe kan ik contact met Kpn medewerker krijgen ivm foutcode 150, aanmelden voor digitenne
Reputatie 3
Badge
Ik begin sterk te vermoeden dat het nieuwe kastje defect is.
alleen npo 1,2,3 en regionale zenders
Sinds vandaag digitenne naast ipv tv
Reputatie 7
Badge +21
@Babette91 en @Rdzee top dankjewel. Ik heb voor jullie beide het CAS-ID aan het abonnement toegevoegd. Hij zou het, na een herstart, moeten doen! Voer voor de zekerheid nog wel even dit uit:
Noordzee wrote:1/ Doe de ontvanger even vijf seconden helemaal uit.2/ Dan de ontvanger weer aan.3/ Via het menu terug naar de fabrieksinstellingen.4/ Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Kanaal 27 dus.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening.
Zet de ontvanger op CNN. En laat de ontvanger op CNN staan tot er beeld is.


@Jelle digitenne, je kan bellen met 0800-0402 maar als je jouw Forum profiel aanvult met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer (bij persoonlijke opmerkingen) en mij een seintje geeft dan regel ik het vandaag nog voor je!

@karelBodewes, voor jou geldt hetzelfde. Ik heb wat gegevens nodig, dus wil je jouw Forum profiel aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer (bij persoonlijke opmerkingen) en mij een seintje geven?

@Lord53, dat is natuurlijk niet onmogelijk dat de ontvanger kapot is gegaan (onderweg misschien of op een andere manier). Je geeft aan dat je de ontvangers omgeruild hebt. Op de plek van de niet werkende, werkt het andere kastje wel. Werkt het niet werkende kastje ook op de plek van de werkende ontvanger, of heb je dat niet getest?
Dit heb ik ook al gedaan Erik. Met het resultaat alleen publieke zenders. Heb ook het werkende kastje eens op de plek van de niet werkende gezet met het resultaat alle zenders werken goed.
Reputatie 3
Badge
Het niet werkende kastje werkt nergens. Hoe kan ik nu verder kastje omruilen en hoe?
@Babette91 en @Rdzee top dankjewel. Ik heb voor jullie beide het CAS-ID aan het abonnement toegevoegd. Hij zou het, na een herstart, moeten doen! Voer voor de zekerheid nog wel even dit uit:

Noordzee wrote:1/ Doe de ontvanger even vijf seconden helemaal uit.2/ Dan de ontvanger weer aan.3/ Via het menu terug naar de fabrieksinstellingen.4/ Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Kanaal 27 dus.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening.
Zet de ontvanger op CNN. En laat de ontvanger op CNN staan tot er beeld is.
@Jelle digitenne, je kan bellen met 0800-0402 maar als je jouw Forum profiel aanvult met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer (bij persoonlijke opmerkingen) en mij een seintje geeft dan regel ik het vandaag nog voor je!

@karelBodewes, voor jou geldt hetzelfde. Ik heb wat gegevens nodig, dus wil je jouw Forum profiel aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer (bij persoonlijke opmerkingen) en mij een seintje geven?

@Lord53, dat is natuurlijk niet onmogelijk dat de ontvanger kapot is gegaan (onderweg misschien of op een andere manier). Je geeft aan dat je de ontvangers omgeruild hebt. Op de plek van de niet werkende, werkt het andere kastje wel. Werkt het niet werkende kastje ook op de plek van de werkende ontvanger, of heb je dat niet getest?

Dit heb ik ook al gedaan Erik. Met het resultaat alleen publieke zenders. Heb ook het werkende kastje eens op de plek van de niet werkende gezet met het resultaat alle zenders werken goed.

@Susan_ Ik krijg na het volgen van deze stappen nog steeds de melding E017-0, met de melding dat mijn abonnement nog niet is geactiveerd. Kanaal 27 kent de ontvanger trouwens niet.
@Babette91 en @Rdzee top dankjewel. Ik heb voor jullie beide het CAS-ID aan het abonnement toegevoegd. Hij zou het, na een herstart, moeten doen! Voer voor de zekerheid nog wel even dit uit:

Noordzee wrote:1/ Doe de ontvanger even vijf seconden helemaal uit.2/ Dan de ontvanger weer aan.3/ Via het menu terug naar de fabrieksinstellingen.4/ Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Kanaal 27 dus.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening.
Zet de ontvanger op CNN. En laat de ontvanger op CNN staan tot er beeld is.
@Jelle digitenne, je kan bellen met 0800-0402 maar als je jouw Forum profiel aanvult met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer (bij persoonlijke opmerkingen) en mij een seintje geeft dan regel ik het vandaag nog voor je!

@karelBodewes, voor jou geldt hetzelfde. Ik heb wat gegevens nodig, dus wil je jouw Forum profiel aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer (bij persoonlijke opmerkingen) en mij een seintje geven?

@Lord53, dat is natuurlijk niet onmogelijk dat de ontvanger kapot is gegaan (onderweg misschien of op een andere manier). Je geeft aan dat je de ontvangers omgeruild hebt. Op de plek van de niet werkende, werkt het andere kastje wel. Werkt het niet werkende kastje ook op de plek van de werkende ontvanger, of heb je dat niet getest?

Dit heb ik ook al gedaan Erik. Met het resultaat alleen publieke zenders. Heb ook het werkende kastje eens op de plek van de niet werkende gezet met het resultaat alle zenders werken goed.


@Susan_ ik heb alle stappen meerdere keren doorlopen. De tv staat op CNN, alleen blijft de foutcode E017-0 in beeld. In 'abonnementstatus' staan Fox Sports en basisabonnement op 'nee'. Wat kan ik verder nog doen op dit probleem op te lossen?
Reputatie 7
Badge +21
@Babette91, heb je de ontvanger al langer dan een uur aanstaan en misschien al uitgebreid handmatig zenders gezocht?

@Lord53, voor jou heb ik een ruiling aangevraagd voor de tv-ontvanger met het CAS-ID nummer dat eindigt op 001. Deze kan je morgen na 14.30 omruilen bij de Jumbo aan de Vivaldipassage 5. Ik stuur je even een privébericht met meer informatie!
@Babette91, heb je de ontvanger al langer dan een uur aanstaan en misschien al uitgebreid handmatig zenders gezocht?

@Lord53, voor jou heb ik een ruiling aangevraagd voor de tv-ontvanger met het CAS-ID nummer dat eindigt op 001. Deze kan je morgen na 14.30 omruilen bij de Jumbo aan de Vivaldipassage 5. Ik stuur je even een privébericht met meer informatie!

@Susan_ die opties heb ik inderdaad ook al geprobeerd.
Reputatie 3
Badge
Dank voor de hulp.

@Babette91, heb je de ontvanger al langer dan een uur aanstaan en misschien al uitgebreid handmatig zenders gezocht?

@Lord53, voor jou heb ik een ruiling aangevraagd voor de tv-ontvanger met het CAS-ID nummer dat eindigt op 001. Deze kan je morgen na 14.30 omruilen bij de Jumbo aan de Vivaldipassage 5. Ik stuur je even een privébericht met meer informatie!
@Susan_ die opties heb ik inderdaad ook al geprobeerd.

@Susan_ ik heb het nog een keer geprobeerd en heb nu beeld op CNN. Kan ik nu gewoon weer verder zappen of moet ik deze zender even laten staan? Bedankt voor je hulp!
Digitenne tv-ontvanger foutcodes E017-0 en E0150-0

*Admin: topic samengevoegd met verzameltopic
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Babette91, Fijn dat je CNN weer ziet. Je kunt wel weer verder zappen hoor. Mocht het dan toch niet werken, dan kijken we verder naar een oplossing.

@Vwbusjes, Zou je jouw CAS-ID nummer van de betreffende ontvanger willen toevoegen aan je forumprofiel? Dan zorg ik ervoor dat de foutcodes verdwijnen en je weer tv kan kijken
Foutcode E 150-0 op tweede ontvanger . Heeft het al die tijd gedaan en nu geef hij aan: basis abonnement.: nee. heb GEEN betalingsachterstand.

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 7
Badge +20
Foutcode E 150-0 op tweede ontvanger . Heeft het al die tijd gedaan en nu geef hij aan: basis abonnement.: nee. heb GEEN betalingsachterstand.

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Hallo @BobK Daar kan ik je wel mee helpen. Het zit 'm in de aanmelding die niet volledig goed gaat. Ik kan het herstellen, maar ik heb wat gegevens van je nodig. Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer en je klantnummer? Ook wil ik graag het CAS ID van je ontvanger hebben, je vindt dit nummer op de ontvanger zelf. (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?

Reageer