Sticky

Krijg je foutcode E016-0, E017-0 of E-150-0 te zien?



Toon eerste bericht

2955 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hoi @TamaraS, Beide ontvangers heb ik opnieuw geactiveerd. Wil je controleren of het nu weer werkt?
Hoi Marina,

Nee, helaas. Ontvanger 1 doet het prima. Ontvanger 2 opnieuw laten zoeken maar krijg nog steeds bij kanaal 4 en verder de foutcode E016-0....
Reputatie 7
Badge +28
@TamaraS

Dan kun je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.
  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor jou is dat kanaal27.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat KPN het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meestuurt op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

Zet de ontvanger dan op CNN. Zodra je beeld hebt op CNN, dan weer uitgebreid zenders zoeken.
Ja! Gelukt! Bedankt @Noordzee
Reputatie 7
Badge +19
@TamaraS, Na het advies van Noordzee werken beide ontvangers weer?
Reputatie 7
Badge +28
Ja hoor Marina, die eerste werkte al prima.

Hoi Marina,

Nee, helaas. Ontvanger 1 doet het prima. Ontvanger 2 opnieuw laten zoeken maar krijg nog steeds bij kanaal 4 en verder de foutcode E016-0....
Ik heb zonet CAS-id nummer ingevoerd in forumprofiel. Kan de moderator het probleem foutcode E016-0 aub. oplossen?

*Admin: topic samengevoegd met verzameltopic
Reputatie 7
Badge +19
@rensen-smits, Bedankt daarvoor. Wanneer heb je het Digitenne abonnement afgesloten? Ik zie dit namelijk niet terug aan de hand van je gegevens, daardoor kan ik hem (nog) niet activeren. Of staat jouw Digitenne abonnement op een anders adres?
Ik weet niet of abonnement is afgesloten. Wel digitenne gekocht een aangesloten, meer niet.
MNet je abonnement nemen voor andere zenders? Dat werd niet verteld door KPN medewerker en staat ook nergens vermeld.
Reputatie 7
Badge +19
@rensen-smits, Aan jouw adres zie ik alleen een abonnement voor vast bellen. Toen je een Digitenne abonnement hebt afgesloten heb je toen wel een bevestiging gekregen?
@rensen-smits, Aan jouw adres zie ik alleen een abonnement voor vast bellen. Toen je een Digitenne abonnement hebt afgesloten heb je toen wel een bevestiging gekregen?
Bevestiging wel ontvangen.
Alleen lukt mij niet foto toe te voegen
Reputatie 7
Badge +19
@rensen-smits, Aangezien dit topic voor iedereen toegankelijk is, zou ik je ook niet vragen om dit toe te voegen aan het topic. Wil je het klantnummer op de overeenkomst controleren? Vermoedelijk is dit nummer anders dan die je hebt ingevuld in je profiel. Dan kan ik het verder bekijken.
Het klantnummer komt overeen met elkaar.
Er staat geen digitenne abonnement op bevestiging.
Moet je daat abonnement voor nemen en hoe gaat dat?
Hallo digitenne werkt na veel gekloot en een nieuwe hdmi kabel maar hebben allen net 1,2,3 en verder niets en hij blijft op nee staan ook na hem terug te zetten in fabrieks instellingen en dan uitgebreid zoeken en een uur op net 1 laten staan.
geen resultaat en opdaten gaat ook niet of er zijn geen opdates.

*afgesplitst en verplaatst naar bestaand topic
Hallo hebben alles ingevuld incl cas nummer en nu
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @rensen-smits Ik neem het stokje van collega Marina over. Je hebt een Digitenne-ontvanger, maar je krijgt foutcode 0160. Als we je adresgegevens en het klantnummer invoeren krijgen we te zien dat je een abonnement voor vast bellen hebt. Ik zie net als Marina geen Digitenne-abonnement op jouw adres. Hoe heb je de Digitenne-ontvanger aangeschaft? Is dat via de klantenservice van KPN geweest?

Als je alle zenders wilt bekijken via Digitenne zul je inderdaad een abonnement moeten nemen. Anders kun je alleen de zogeheten Free-to-Air kanalen bekijken; de NPO-zenders en een regionale zender.
Reputatie 7
Badge +21
@Tinholt Wat vervelend dat je op dit moment alleen maar naar de NPO zenders kan kijken. Ik heb zojuist het CAS-ID nummer opnieuw geactiveerd. Zou je de ontvanger eens willen resetten, als het goed is werkt het nu weer.
Vikash hoe moet dat terug naar fabrieks instellingen of uit en dan weer aan zetten
Reputatie 7
Badge +21
@Tinholt Op deze pagina kan je bekijken hoe je een Digitenne ontvang kan resetten.
Hallo @rensen-smits Ik neem het stokje van collega Marina over. Je hebt een Digitenne-ontvanger, maar je krijgt foutcode 0160. Als we je adresgegevens en het klantnummer invoeren krijgen we te zien dat je een abonnement voor vast bellen hebt. Ik zie net als Marina geen Digitenne-abonnement op jouw adres. Hoe heb je de Digitenne-ontvanger aangeschaft? Is dat via de klantenservice van KPN geweest?

Als je alle zenders wilt bekijken via Digitenne zul je inderdaad een abonnement moeten nemen. Anders kun je alleen de zogeheten Free-to-Air kanalen bekijken; de NPO-zenders en een regionale zender.


Ik heb de digitenne bij KPN winkel aangeschaft. De medewerker heeft niet verteld dat je digitenne abonnement moet nemen, Blijkbaar toch wel.
Kun je abonnement regelen vanuit internet of moet dat via KPN winkel?
Reputatie 7
Badge +21
@rensen-smits Wat vreemd dat medewerker in de winkel alleen maar een ontvanger heeft meegegeven. Zoals Bart en Marina al aangeven moet er een abonnement worden afgesloten. Ik heb zojuist telefonisch contact moet jou opgenomen om hier verder uitleg over te geven en een abonnement af te sluiten. Zodra de nieuwe ontvanger is aangesloten kan je alle zenders weer bekijken.
@rensen-smits Wat vreemd dat medewerker in de winkel alleen maar een ontvanger heeft meegegeven. Zoals Bart en Marina al aangeven moet er een abonnement worden afgesloten. Ik heb zojuist telefonisch contact moet jou opgenomen om hier verder uitleg over te geven en een abonnement af te sluiten. Zodra de nieuwe ontvanger is aangesloten kan je alle zenders weer bekijken.
Bedankt van u bericht. Dan had u mijn moeder aan de lijn gehad.
Reputatie 7
Badge +21
Bedankt van u bericht. Dan had u mijn moeder aan de lijn gehad.
Dat klopt inderdaad. Ze gaf aan dat ze via deze weg een Digitenne abonnement wou afsluiten en niet weer terug naar de KPN Winkel. Ik heb haar uitleg gegeven en een Digitenne abonnement besteld.

Reageer