Sticky

Krijg je foutcode E016-0, E017-0 of E-150-0 te zien?



Toon eerste bericht

2955 reacties

Hallo @Velserbronx ,

Dan kun je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit.  In Velserbronx (:wink: ) is dat RF-kanaal 27.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

Zet de ontvanger dan op CNN. (niet zappen) Zodra er beeld is op CNN, dan weer uitgebreid zenders zoeken. 

@Lisa zal het proces verder willen helpen met een extra activatiesignaal.  :sunglasses:

Hallo @Noordzee,

Bedankt voor de reactie. Ik heb bovenstaande geprobeerd maar nog geen verandering.

Ik heb nog even bij mijn abonnement status gekeken en daar viel me op dat er een Nee staat bij basis abonnement. Ik krijg het idee dat er iets niet gekoppeld of niet geactiveerd is. Kan dat?

Reputatie 7
Badge +30

Ik ben Lisa niet, maar ik heb je ontvanger wel een activatiesignaal gegeven, @Velserbronx ;-). Wil je bovenstaande stappen nog eens doorlopen als het nu nog niet werkt?

Beste KPN,

 

Ik krijg ook foutcode E016-0, zouden jullie nogmaals willen kijken naar mijn geval. Ik heb in mijn profiel nu ook het klantnummer en juiste CAS code ingevuld. Contact met de eigenaar van het pand gehad en die krijgt geen gehoor van jullie klantenservice.

 

Gr 

Reputatie 7
Badge +21

Beste KPN,

Ik krijg ook foutcode E016-0, zouden jullie nogmaals willen kijken naar mijn geval. Ik heb in mijn profiel nu ook het klantnummer en juiste CAS code ingevuld. Contact met de eigenaar van het pand gehad en die krijgt geen gehoor van jullie klantenservice

Hoi @wielbaars. Ik heb het voor je nagekeken. Ik zie dat er op dit 3 ontvangers zijn gekoppeld aan het Digitenne abonnement. Het CAS-ID nummer dat jij hebt achtergelaten in je KPN Forum profiel staat daar niet tussen en is op dit moment niet actief. Daarom krijg jij deze foutmelding te zien. Wanneer wij weten welke van de drie CAS-ID niet in gebruik is kunnen we deze CAS-ID verwijderen en jouw CAS-ID koppelen aan het abonnement, zodat je deze foutcode niet meer te zien krijgt. Ik denk dat het verstandig is dat de eigenaar van het pand contact opneemt met onze klantenservice (0800 0402).

Ik ben Lisa niet, maar ik heb je ontvanger wel een activatiesignaal gegeven, @Velserbronx ;-). Wil je bovenstaande stappen nog eens doorlopen als het nu nog niet werkt?

Hoi @Marcia_ , ik heb gisteravond en net nog een poging ondernomen maar tot op heden is het nog niet gelukt om het werkend te krijgen.

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @Velserbronx Geen Marcia en geen Lisa. Deze keer moet je het met mij doen. Ik heb het activatiesignaal opnieuw verstuurd. Wil je de stappen nog eens doorlopen? Belangrijk is dat je je ontvanger minimaal een uur op NPO1 laat draaien. Dan blijft het goed gaan!

Hallo @Velserbronx Geen Marcia en geen Lisa. Deze keer moet je het met mij doen. Ik heb het activatiesignaal opnieuw verstuurd. Wil je de stappen nog eens doorlopen? Belangrijk is dat je je ontvanger minimaal een uur op NPO1 laat draaien. Dan blijft het goed gaan!

@Bart_  het werkt, dank je wel.

Goede dag,

 

Digitenne in tuinhuisje werkt niet meer. Error E016-0

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

Zelfde probleem? Wat nu? Error e016-0

Reputatie 7
Badge +30

Beste @QdeLang, welkom! Ik heb je ontvanger het activatiesignaal gegeven. Als het goed is, moet het nu werken als je je ontvanger een uur op NPO1 zet.

Badge

@Leadnav Als het goed is heb je nu weer zenders. Zo niet, zou je dan eens handmatig willen zoeken naar zenders, zoals hierboven staat beschreven? 

Alles weer 100% okay.

Thanks.

Mooi! Blij dat het weer werkt.

Badge

Alles werkt weer.

Thanks.

Badge

Hallo. 

 

Ook ik heb last van foutcode e016-0.

Wij gebruiken digitenne alleen op onze boot en heeft dus een tijdje uit gestaan. Nu zette ik de ontvanger na een paar maanden weer aan en kreeg ik deze foutcode. Iemand die me kan helpen?

 

Mvg

Badge

Kontakt opnemen met kpn via dit forum . Ze moeten t opnieuw activeren.

Helaas krijg ik  op 1 (vd 2) Digitenne kastje de foutcode E-016-0. Gaarne resetten/jullie admin. aanpassen.

Laat me weten waar je mijn gegevens wilt hebben (klant.nr./Cascode/etc.)

Reputatie 7
Badge +28

Hoi @AvePJ ,

Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

Reputatie 7
Badge +21

@Johannes Smink  goed dat je het hier even aangeeft! Ik heb jouw CAS-ID even een zetje gegeven. Als je hem nu opnieuw opstart en eventueel opnieuw zenders zoekt zou jouw probleem opgelost moeten zijn!

@AvePJ, zodra je jouw profiel hebt aangevuld kan ik je hier verder bij helpen!

Reputatie 2
Badge

Help, plots weer enkel ned 1,2 en 3 op de digitennes! Ik heb er 2 waarvan het cas id in m’n profiel staat. Software update, handmatig zenders zoeken, abonnement status nee..

Kan iemand m een software duwtje geven of iets dergelijks?  
alvast zeer bedankt! 

met vriendelijke groet,

Michelle Snippe

Reputatie 7
Badge +24

Hi @MichelleS. Dit heb ik gedaan, zou je het nogmaals willen proberen? 

Reputatie 2
Badge

Hi @MichelleS. Dit heb ik gedaan, zou je het nogmaals willen proberen? 

Hi @Alex_P,

zojuist gedaan en nu loopt alles als een zonnetje! Hartelijk dank! 
groeten, Michelle 

Badge

@Johannes Smink  goed dat je het hier even aangeeft! Ik heb jouw CAS-ID even een zetje gegeven. Als je hem nu opnieuw opstart en eventueel opnieuw zenders zoekt zou jouw probleem opgelost moeten zijn!

@AvePJ, zodra je jouw profiel hebt aangevuld kan ik je hier verder bij helpen!

Bedankt! Ik heb hem zonet geprobeerd maar ik blijf dezelfde foutcode krijgen. Ook heb opnieuw zenders zoeken al gedaan...

Reputatie 7
Badge +28

@Johannes Smink 

Dat activatiesignaal doet het maar tijdelijk. Na twee dagen zal er opnieuw een signaal verstuurd moeten worden. Het zou dan handig zijn als je jouw ontvanger aan laat staan. 

Reputatie 7

Hoi, @Johannes Smink. Ik heb je CAS-ID een zetje  gegeven, wil je het nu nogmaals proberen? :)  

Badge

Hoi, @Johannes Smink. Ik heb je CAS-ID een zetje  gegeven, wil je het nu nogmaals proberen? :)  

Gisteravond weer even geprobeerd maar blijf de foutcode houden.

 

Reageer